728 x 90

وقتی جلاد خون‌آشام مدعی مهار کرونا می‌شود

اوج کرونا در ایران
اوج کرونا در ایران

رژیم پوسیده آخوندی بسان موجود عاجزی است که در باتلاق بحرانها برای نجات خود از سرنگونی به هر چیزی دست می‌یازد. با جنگ و تروریسم، با اتمی، با بازی اصلاح‌طلب-اصول‌گرا، با به کشتن دادن بیش از نیم میلیون مردم ایران در میدان مین کرونا و حالا هم با شعار منحوس رضاشاه!در اقدام دزدکی مأموران وزارتی.

اما در این میان، مردم ایران فراموش نمی‌کنند که این رژیم بدسرشت همان رژیمی است که با ورود کرونا به ایران به گسترش آن عامدانه دامن زد تا با ابتلا و همه‌گیری مردم ایران، جلوی قیام سد ببندد و چند صباحی سرنگونی خود را به عقب بیندازد. از سکوت و انکار اولیه پس از ماه‌ها ورود کرونا به ایران، تا جنایت ممنوعیت ورود واکسنهای معتبر بین‌المللی که ولی‌فقیه پس‌مانده دستور آن را صادر کرد؛ تا مردم را به‌وسیله کرونا زمین‌گیر کرده و توان شورش و قیام را از آنان سلب نماید. اما این توطئه رژیم با خیزش روزانه و گسترش‌یابنده اعتراضی مردم ایران و به همت کانون‌های قهرمان شورشی، نقش بر آب شد.

حال که با تلاش و همبستگی مردم ایران در اوج رنج و داغ عزیزان و به‌طور خاص با کار و تلاش خستگی‌ناپذیر و با مایه‌گذاری خیره‌کننده و جان‌فشانی پزشکان، پرستاران و کادر درمان، این بیماری به میزانی کنترل شده است، جلاد ۶۷ با دولت ورشکسته‌اش دنبال این است که این مهارشدگی کرونا را به جیب خود بریزد تا برای آبروی ناداشته‌اش کمی اعتبار کسب کند و از زیر بار اعتراضات سراسری خارج شود. غافل از این‌که این فرصت‌طلبی، هر چه بیشتر او را در باتلاق فرو خواهد برد. تا جایی که حتی خود رسانه‌های همین رژیم در جنگ باندهای درونی بر سر قدرت و چپاول، این موج‌سواری رژیم را به زیر علامت سؤال می‌برند:

روزنامه حکومتی شرق اول تیرماه نوشت: «… رئیسی مهار کرونا را دستاورد دولت خود می‌داند. این‌که چرا واکسن در دو سال ابتدایی همه‌گیری به‌راحتی در دسترس شهروندان قرار نگرفت و بعد از استقرار دولت او به کشور سرریز شد، از سؤال‌هایی است که برای بسیاری از مردم هنوز بی‌پاسخ مانده. به‌ویژه برای آنهایی که در آن روزهای بی‌واکسن عزیزان‌شان را از دست داده بودند…».

این در حالی است که بنا به اعتراف خود رژیم، بیش از ۴۰۰تن از کادر درمان در سراسر ایران بر اثر کرونا جان‌باختند و تعداد خیلی بیشتری به بیماری و عوارض سنگین بعد از آن دچار شدند که به‌خاطر حضور شبانه‌روزی و کار مستمر و بی‌وقفه آن دلیرمردان و آن دلسوز زنان پزشک و پرستار و… همه کادر درمان این میهن بود (گرچه آمار واقعی جان‌باختگان کادر درمان در ایران بسیار بیش از اینهاست). آری، در شرایطی که بیمارستانها از آلوده‌ترین نقاط محسوب می‌شدند، این دلاوران در خط مقدم نبرد قرار گرفتند و برای از بین بردن این بلای خانمان‌سوز دست از جان شستند تا این‌که سرانجام توانستند آن را مهار کنند.

حال با این همه فداکاری و جان‌فشانی، رو در روی سیاست خائنانه گسترش کرونا از سوی کرونای ولایت، اکنون ولی‌فقیه درمانده و رئیسی در گل‌مانده دنبال این هستند که از نمد کرونا برای قبای مندرس خود و آخوندها – که این روزها به اعتراف خودشان، به‌شدت منفور و زیر ضرب مردم قرار گرفته‌اند- وصله‌ای ناچسب بدوزند. همان منبع بالا در این رابطه می‌نویسد:

«… حالا که توفان سرکش کرونا مهار شده، از گوشه و کنار صحبت‌های عجیبی درباره دوران سخت مبارزه با این بیماری شنیده می‌شود. یکی از اینها نقل قولی است که رئیسی کرده: … «به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زنگ زدم، تلفنی خسته نباشید بگویم، به من گفت… چهره‌های بسیجی و جهادی و انقلابی (در ایام کرونا) به بیمارستانها رفته‌اند و به پزشکان و پرستاران یاد می‌دهند چگونه باید برای مردم کار کرد. من… دیدم طلبه‌های ما هستند و تنها دل خانواده‌ها را حضور آنها آرام می‌کند…» (همان منبع).

این اظهارات ابلهانه و تنفرانگیز رئیسی جلاد با موجی از اعتراض حتی در درون خود رژیم مواجه شد و آن را نمک پاشیدن بر زخم جامعه پزشکی عنوان کرده و خواستار عذرخواهی آخوند رئیسی شدند. خواسته‌ای محال که اساساً با ذات رئیسی جلاد بیگانه است.

اما استمرار جنایت کرونای ولایت به همین جا ختم نمی‌شود. در یک اقدام خائنانه دیگر، رژیم دستور قطع همکاری با پرستارانی را که برای درمان کرونا به خدمت فراخوانده شده بودند، صادر کرد. روزنامه حکومتی همشهری در این رابطه تیتر زد: «قطع همکاری با ۵هزار پرستار پس از فروکش کردن آمار کرونا» (همشهری- ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۱).

و این قطع همکاری و بیکار کردن پرستاران در شرایطی است که همین رسانه حکومتی از قول رئیس سازمان نظام پرستاری نوشت: «بیش از ۱۰۰هزار پرستار در کشور کمبود داریم» (همان منبع).

آری، اگر چه هیولای کرونا توسط مردم شریف و کادر شجاع درمان با جان‌باختن بیش از ۴۰۰تن از کادر پزشکی، در ایران مهار شد، اما دیو بدسرشت کرونای ولایت با استمرار جنایت، در پی فرصت‌طلبی و موج‌سواری است، بلکه شاید مفری بجوید. اما این خیالی است باطل و پوشالی. چرا که مردم ایران همان‌طور که با دستان خود، کرونا را مهار کردند، به‌زودی طومار کرونای ولایت را نیز درهم خواهند پیچید و ریش و ریشه آن را با آتش کانون‌های قهرمان شورشی خواهند سوزاند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22e38a13-96b8-4605-ad34-f587a42f4946"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات