728 x 90

پتک کوبندهٔ تحریم؛ رقم‌سازی رسوا و اذعان ناگزیر رژیم

سخن روز
سخن روز

روز جمعه ۱۱ اسفند رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت خانم مریم رجوی عزم و ارادهٔ ملت ایران در رفراندوم تحریمی رژیم و انتخابات قلابی آن را تبریک گفت و افزود: «بدون شک خامنه‌ای و رژیم ولایت فقیه از این نمایش به‌مراتب ضعیف‌تر و شکننده‌تر بیرون می‌آیند و روند سرنگونی تسریع می‌شود. در چنین وضعیتی تقلب هم دیگر فایده و اثر ندارد و باعث آبروریزی هر چه بیشتر و تمسخر مردم می‌شود».

این آبروریزی را در رقم‌سازیهای رژیم و اذعان ناگزیری که در آن وجود دارد، همگان در همان شامگاه جمعه مشاهده کردند. زیرا به‌رغم ترفندها و تقلاهای خامنه‌ای برای گرم کردن تنور نمایش انتخابات و بسیج مزدوران و استفادهٔ چند باره از شناسنامه‌ها، رسانه‌های رژیم و سپاه پاسداران با رقم‌سازیهای مسخره تلاش کردند تا شعبدهٔ انتخاباتی را به‌زحمت مشابه اسفند سال۱۳۹۸ -که پایین‌ترین رقم در تاریخچهٔ رژیم بود- وانمود کنند. از جمله، قبل از پایان وقت رسمی انتخابات، خبرگزاری سپاه پاسداران، شرکت ۲۵میلیون نفر از ۶۱میلیون دارندگان حق رأی را گزارش کرد و در یک وارونه‌گویی مضحک به‌خودش «احسنت» هم گفت!

با این همه، رسانهٔ حکومتی عصر ایران به ناگزیر نوشت: «میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوازدهم ۴۱درصد اعلام شد. طبق اعلام خبرگزاری دولت، از ۶۱میلیون ایرانی واجد شرایط رأی دادن، ۲۵میلیون نفر پای صندوقهای رأی رفتند. این کمترین میزان مشارکت مردم ایران در ۱۲دور انتخابات مجلس بعد از انقلاب است».

یعنی پتک کوبندهٔ تحریم چنان قدرتمند و صحنه آن‌قدر کساد بود که در رقم‌سازیهای مسخره و چند برابر شده هم، به ناگزیر، اذعان کردند که نمایش انتخاباتی روز ۱۱اسفند۱۴۰۲ کسادترین شعبده‌بازی در تاریخچه ۴۵ساله رژیم بوده است.

این واقعیت غیرقابل انکار را ناظران سیاسی و خبرگزاریها و رسانه‌های بین‌المللی هم گزارش داده و از آن نتیجه‌گیری کرده‌اند؛ رویترز نوشت: «در بحبوحه نارضایتی، میزان مشارکت در انتخابات ایران به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسیده است».

گاردین نیز نوشت: «میزان مشارکت به‌پایین‌ترین حد خود رسید. تمدید ساعت رأی‌گیری نتوانست میزان مشارکت را از کمترین میزان قبلی از انتخابات۲۰۲۰ افزایش دهد».

از آنجا که ثبت پایین‌ترین رقم نمایشهای انتخاباتی نظام ولایت که خامنه‌ای به‌شدت از آن احتراز داشت، معنای واضحی دارد؛ سرکردگان رژیم به دست و پا افتاده و به‌طور احمقانه و مضحکی، درصدد توجیه آن برآمده‌اند. یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای به‌نام قدیری ابیانه در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه حکومتی افق، می‌گوید: «من معتقد هستم یک اشتباهی توی ارائه آمار اعلام می‌شود. اینها می‌گویند دارندگان حق رأی ۴۱درصد. خیلی از ایرانی‌هایی که در خارج از کشور هستند دارنده حق رأی هستند... اگر ما آن ۱۰، ۱۲میلیون را که تو خارج هستند از این کم کنیم، عدد مشارکت خیلی بالاتر می‌رود... تازه یک جاهای خیلی زیادی برف آمده بود. اینها را هم باید در نظر بگیریم... در بلوچستان سیل بوده».

اما این دست و پا زدنها، نه تنها نمی‌تواند ضربه تحریم سراسری مردم ایران بر رژیم رو به‌زوال آخوندی را کمرنگ کند، بلکه آن را هر چه برجسته‌تر می‌سازد.

واقعیت امر اما، بسا فراتر از دست و پازدنها و رقم‌سازیها و اعتراف ناگزیر رژیم، در ارزیابی دقیق و مستند ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور، خود را نشان می‌دهد. در اطلاعیهٔ این ستاد دربارهٔ نظارت بر چگونگی انتخابات رژیم در روز جمعه ۱۱ اسفند در شهرها و مناطق مختلف میهن و نتایج بررسی ناظران آن، چنین آمده است:

«در این بررسیها ۱۹۴۱شعبه رأی‌گیری، شامل شعبه‌های بزرگ و متوسط و کوچک در تهران و شهرها و روستاها و مناطق مختلف کشور، از ساعت ۸صبح تا ساعت۲۴، بی‌وقفه مورد مانیتور قرار گرفت تا صحت‌وسقم مشاهدات و آمارگیریها و گزارشها از سایر شعبه‌ها در ۲۴۳شهر در ۳۱ استان تا آنجا که امکان دارد تدقیق و به‌آزمایش کشیده شود...

مجموع تعداد رأی‌دهندگان در ۱۹۴۱شعبه، ۱۵۶هزار و ۵۹۷نفر بود یعنی به‌طور متوسط در هر شعبه ۸۱نفر رأی دادند. در نتیجه تعداد رأی‌دهندگان در ۵۹هزار شعبه در کل کشور حدود ۴میلیون و ۷۷۹هزار نفر است که با تقریب افزوده به۵میلیون بالغ می‌شود. به‌این ترتیب میزان مشارکت به‌نسبت ۶۱،۱۷۲،۲۹۸ نفر دارندگان حق رأی، که ستاد انتخابات رژیم اعلام کرده است، ۸.۲درصد است، اعم از کسانی که به‌اختیار یا به‌اجبار رأی داده‌اند».

معنای این آمار و ارقام برای هر ناظری همان است که رئیس‌جمهور برگزیده اعلام کرده است: «این در واقع رفراندوم و رأی مردم ایران به سرنگونی دیکتاتوری دینی است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97d3f54c-5513-4420-a62b-f11acc610ef9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات