728 x 90

پشت پرده مشکل نان و نان «دو‌آتشه» مردم برای آخوندها

تعطیلی نانوایی‌ها به‌دلیل نداشتن آرد
تعطیلی نانوایی‌ها به‌دلیل نداشتن آرد

صف نان در شهرهای مختلف کشور، به یک پدیده عام تبدیل شده،

نانوایی‌ها یکی‌یکی تابلوی تعطیلی را بالا می‌برند،

آخوندها حرف‌های متناقض می‌زنند: در تولید گندم خودکفا شدیم!

آرد صادر می‌کنیم!

گندم صادر می‌کنیم!

آرد و گندم وارد می‌کنیم!

مازاد تولید گندم داریم!

کمبود خمیر «گلوتنی»(خمیر مناسب ورآمده) داریم!

و به این ترتیب یک چرخه معیوب واردات - صادرات تولید می‌شود که سودش را باندهای مافیایی پاسداران و آخوندهای غارتگر می‌برند و ضررش را مردم می‌دهند!

 

این روزها مشکل نان معمولی هم به مشکلات مردم اضافه شده است. اگر تا پیش از این مشکل گوشت و سبزیجات و لبنیات گریبانگیر مردم بود، فقرا دلشان خوش بود که حداقل نان «خالی» برای خوردن پیدا می‌شود و با قرص نانی می‌توانند خودشان را زنده نگهدارند! اما اکنون چند روزی است که مشکل کمبود نان هم به مشکلات مردم افزوده شده است:

یا نانوایی‌ها به‌علت نبود آرد تعطیل شده‌اند،

یا همان‌ میزانی هم که نان هست، به همه نمی‌رسد و پس از ساعتها ایستادن در صف ممکن است با جواب منفی شاطر خسته‌ای روبه‌رو شد که با خجالت و حیای ویژه زحمتکشان تمام شدن آرد را اعلام می‌کند و این‌که: شرمنده اخلاقت! نون تموم شد!

 

کمبود نان!‌ بازگشت به دوران عهد بوق!

کمبود نان!‌ بازگشت به دوران عهد بوق!

 

آخوندهای حاکم چه می‌گویند؟

در خصوص کمبود نان آخوندها هیچ نمی‌گویند! اما در باب خودکفایی اقتصادی و رسیدن به خودکفایی در تهیه گندم و حتی صادرات مازاد آرد کشور تا دلتان بخواهد در رسانه‌های آخوندها شعر و شعار هست!

حسن روحانی در سخنرانی ۲۲بهمن امسالش گفت: «در زمینه کشاورزی به‌رغم خشکسالی و مشکلاتی که داشته‌ایم، در زمینه گندم ۲میلیون تن افزایش تولید داشته‌ایم و در سالی که گذشت ۶.۸میلیون تن گندم خریداری شده است».

این ۶– ۷میلیون تن گندمی که روحانی شیاد می‌گوید خریده، منظورش خرید از کشاورزان خودمان است نه از خارج. یعنی وارد نکرده بلکه تولید داخلی است و وزارت مربوطه از کشاورزان خودمان خریده است.(نگاه کنید به سایت رسمی موسوم به پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری ۲۲بهمن ۹۷)

 

خودکفایی در ۹۷دروغی که مکرر تکرار می‌شود

خودکفایی در ۹۷، دروغی که مکرر تکرار می‌شود

 

همین روحانی فریبکار درست ۶روز بعد یعنی روز ۲۸بهمن ۹۷ هنگامی که به استان هرمزگان رفته بود در آنجا سخنرانی کرد و درباره همین قضیه نان مصرفی مردم و تولید گندم شعارهای چند روز قبلش را فراموش کرد و شروع کرد به آه و ناله و دادن آمار و ارقامی که نشان می‌داد دولتش دارد جان می‌کند! تا سوبسید نان مردم را بدهد!‌ وی گفت: «وقتی ما در کشور قیمت گندم رو می‌بریم بالا یعنی سوبسید رو می‌بریم بالا یعنی دیگه چون ما گندم رو اگر شما یک کیلو گندم رو دولت میخره ۱۴۰۰تومان از کشاورز چند میده به نانوا؟ میده ۶۰۰تومان این وسطش هر چی بیشتر بدهیم سوبسید ما بیشتر میشه مگر این‌که قیمت نان رو ببریم بالا که آن هم مردم دچار مشکل میشن آن هم دچار مشکل میشن خوب بار سنگینی بردوش ما قرار می‌گیره اما در عین‌حال برای این‌که کشاورز ضرر نکنه بتوانه روی پای خودش بایستد اولاً این دولت تقریباً گندم در این دولت محصولش بیش از ۳برابر شده».

 

صادرات آرد به عراق و اروپا در حالی‌که نان در مملکت در آستانه جیره‌بندی شدن است!

صادرات آرد به عراق و اروپا در حالی‌که نان در مملکت در آستانه جیره‌بندی شدن است!

 

افزایش تولید گندم داریم!

بنا‌ به آنچه که خبرگزاری حکومتی ایلنا روز ۲۴شهریور ۹۷ منتشر کرده بود، یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شرکت بازرگانی دولتی رژیم گفت: «در سال زراعی ۹۷، ۱۱میلیون تن گندم تولید شده که تا پایان فصل برداشت ۹میلیون و ۷۰۰هزار تن از آن از کشاورزان خریداری خواهد شد و مابقی آن صرف تأمین بذر برای سال آینده خواهد شد... امسال... به‌رغم کاهش بارندگی ۲۶درصدی، تولید گندم یک میلیون تن افزایش یافت...». وی افزود: «امسال سالی بی‌نظیر در تولید گندم داشته‌ایم...».

 

بیشتر از ۷میلیون تن ذخیره گندم داریم!

تقریباً حدود ۷ماه پیش از این حرفها محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مجلس آخوندی گفت: «بر اساس اعلام بانک مرکزی رشد کشاورزی در ۵ساله اخیر مثبت است، در حوزه تولید گندم که در سال ۹۲ بیش از ۲.۵میلیارد دلار و در سال ۹۱ نزدیک به ۳میلیارد دلار وارد کشور شده و امروز به هیچ عنوان واردات گندم نداریم(واردات گندم به صفر رسید)». وی در همان جلسه مجلس که برای استیضاحش تشکیل شده بود، با بیان این‌که ۲۰میلیون تن گندم از کشاورزان خریدیم، اظهار داشت: «امروز بیش از ۷میلیون تن ذخیره گندم در کشور داریم که باید این وضعیت را با عید سال ۹۲ و ۹۳ مقایسه کرد که کمتر از ۱۰ تا ۱۵روز ذخیره گندم داشتیم لذا این مسائل دست‌آوردهایی است که با حمایت، حضور، مشارکت و تلاش همه دست‌اندرکاران صورت گرفت».

 

صادرات آرد!

صادرات آرد!

 

از سوی دیگر روز ۱۵اردیبهشت ۹۷ سایت خبرنگاران بسیجی نظام که الگوی دروغ‌پراکنی است، نوشت صنعت آرد کشور خودکفا شده و اکنون به جای وارد کردن آرد، صادرات آرد هم داریم! مدیر یکی از کارخانه‌های آرد کشور که به‌قول خبرنگار جوان، مویی در این راه سپید کرده گفت: «۳هزار تن آرد پارسال از این کارخانه به عراق صادر شد که از این میزان ۲هزار تن آرد شیرینی و هزار تن آن آرد نان بربری بود».

 

نیاز داخلی حدود ۱۲.۵میلیون تن است

روز ۲۶آبان ۱۳۹۵ خبرگزاری تروریستی تسنیم نیز در مطلبی مشابه بسیجیهای جوانش به‌ نقل از رویترز نوشت:«ایران قصد دارد مازاد تولید گندم خود را صادر کند و در حالی که حجم ذخایر گندم کشور به بیش از ۱۲میلیون تن رسیده این کشور می‌تواند ۳ تا ۴میلیون تن از گندم تولیدی را صادر کند... ایران امسال حدود ۱۳.۵میلیون تن گندم تولید کرده که بالاترین رقم تولید در ۹سال گذشته است... ایران قصد دارد صادرات آرد گندم خود را افزایش دهد، اما در حال حاضر قادر نیست با آرد ارزان‌تر ترکیه در بازارهای مهمی نظیر عراق رقابت کند... کاوه زرگران، مدیرکل فدراسیون اتحادیه‌های غذایی ایران که در کنفرانس غلات در ژنو سخنرانی می‌کرد گفت، کارخانجات تولید آرد ایران ظرفیت تولید حدود ۲۰میلیون تن را دارند، در حالی که نیاز داخلی به آرد حدود ۱۲.۵میلیون تن است».

 

با بازی‌هایی که آخوندها درباره نان مملکت در می‌آورند

با آمارهای دروغینی که پیوسته از رسانه‌های خود اعلام می‌کنند

راستی در صف‌های طویل خرید نان، چه می‌گذرد؟

بی‌شک نانی که در این صف‌ها برای آخوندها در حال پخته شدن است، یک نان «دو آتشه» است!

 

خلاصه داستان چیست؟

به گفته آخوندها نیاز داخلی حدود ۱۲.۵میلیون تن است(دوازه و نیم میلیون تن).

به گفته خودشان که در سطور بالایی همین یادداتش را دیدید، محصول امسال ۱۱میلیون تن است.

و باز هم به‌گفته خودشان در چنین شرایطی هم گندم و آرد وارد می‌کنند و هم صادر می‌کنند! و این وسط مردم ایران مانده‌اند که بالاخره در این حکومت ضدبشری، نان خالی برای خوردن پیدا می‌شود یا نه!؟

اگر خودکفا هستیم، چرا وارد می‌کنیم؟

اگر خود کفا نیستیم، چرا صادر می‌کنیم؟

بی‌سبب نیست که نانوایان زحمت‌کش و مردم در صفی واحد و با تابلوهایی نیشدار به ریشخند حکومتی می‌پردازند که عرضه تهیه کردن نان معمولی مردم را هم ندارد.

 

بی‌عرضگی آخوندها را در هر کوی و برزن تابلو می‌کنند

بی‌عرضگی آخوندها را در هر کوی و برزن تابلو می‌کنند

 

اینجاست که هر کس «نان» خودش را به «تنور» می‌چسباند! 

مردمی که اکنون می‌بینند آخوندها برای افزودن یک دلار حاضرند نان و آرد و گندم مملکت را هم صادر کنند تا ضمن به دست آوردن دلارهای بیشتر، امکانی هم برای آقازده‌هایشان فراهم کنند!

اینطوری است که به هر کس یک «چیزی» می‌رسد!

آخوندها به دلارهای محبوب و مورد نیازشان می‌رسند!

آقازاده‌های و سلاطین آرد و گندم نیز به سودهای کلانشان می‌رسند!

کشورهای معلوم‌الحال دوست رژیم نیز به نفت مابه‌ازای گندم مازادشان می‌رسند!

متقابلاً نانوایی‌ها یکی‌یکی تعطیل می‌شوند، کسب و کارشان می‌خوابد و مردم نیز که عامل اصلی و درجه اول در سراسر این معادله هستند، در صف‌های طولانی انتظار برای خرید نان، انرژی‌ و انگیزه‌های هر چه بیشتری برای سرنگونی آخوندها ذخیره می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73a032b6-acf9-4d6f-8b2e-91d3f2bb4f29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات