728 x 90

پژواک فریاد جوانان و کانون‌های شورشی در بروکسل

تظاهرات بروکسل
تظاهرات بروکسل

بروکسل مرکز اتحادیهٔ اروپا در بلژیک روز سه‌شنبه ۲۶آذر ۹۸ بار دیگر شاهد حضور ایرانیان آزاده بود؛ که در میدان شومان گرد‌هم آمدند تا پژواک فریاد هم‌میهنان به‌پاخاسته و جوانان شورشی ایران‌زمین باشند.

اشرف‌نشانان و هواداران خستگی‌ناپذیر مجاهدین در بروکسل که یکی از شهرهای مهم و پایتخت سیاسی اروپا محسوب می‌شود، ضمن اعلام پشتیبانی از خیزش عظیم مردم ایران بر علیه تمامیت نظام ولایت‌فقیه، به‌نحوی شایسته توجه جامعه بین‌المللی را به قیام سراسری برای آزادی و عدالت اجتماعی جلب کردند.

ایرانیان آزاده و آگاه در اکثر شهرهای بزرگ اروپا و آمریکا طی سلسله تظاهرات خود این حقیقت را در معرض انظار جهانی قرار داده‌اند که نظام آخوندی در فاز پایانی و در فقدان هر گونه مشروعیت اجتماعی، هیچ راه و برون رفتی در برابر اقشار بپا خاسته مردم ایران ندارد؛ در نقطه مقابل ملتی با ارادهٔ سترگ مصمم است تمامیت این نظام سرکوب و ستم را بر اندازد. پس بر آنهاست که از حمایت رژیم آخوندی دست بردارند و مبارزه مردم ایران را پشتیبانی و جنایات رژیم را محکوم کنند.

شخصیت برجستهٔ حقوقی، پروفسور اریک داوید که در این گرد‌همایی حضور یافته‌ بود، بر همین واقعیت انگشت گذاشته و به‌عنوان یک حقوقدان اعلام کرد که آنچه امروز در ایران اتفاق می‌افتد، بر اساس تعریف اساسنامهٔ کیفری بین‌المللی، مصداق جنایت علیه بشریت است و سکوت و بی‌عملی و منفعل بودن دولتهای غربی از جمله کشور متبوع خود بلژیک را در برابر جنایت علیه بشریت در ایران، غیرقابل توجیه خواند.

 

اندوهگین برای هزاران قربانی سرکوب

پائولو کازاکا، عضو سابق پارلمان اروپا و یار دیرین اشرفیها نیز جزو شرکت‌کنندگان این گرد‌همایی بود. وی در سخنرانی صمیمانه و پرشور خود از قیام مردم ایران حمایت کرد و سران نظام آخوندی را قاتل خواند و ضمن اظهار همدردی خطاب به تظاهر کنندگان گفت:‌ «برای هزاران قربانی سرکوب وحشیانه این رژیم مذهبی اندوهگین هستم.... این یک قتل‌عام و کشتار جمعی است».

پائولو کازاکا در ادامه قیام را یک لحظه غرور و افتخار برای همه مردم ایران برشمرد و گفت:‌ «این اثبات شجاعتی است که واقعاً یافتن آن در جایی دیگر دشوار است. مردم ایران نشان دادند که علیه این رژیم متحد هستند؛ و می‌خواهند از شر آخوندها خلاص شوند؛ و آماده هستند تا جان خود را فدای این هدف بکنند».

وی هم‌چنین با اشاره به عکس‌های شهیدانی که قبل از انداخته شدن به رودخانه شکنجه شده بودند، با آنان ابراز همدردی کرده و گفت: «پس شما به‌خاطر قیام و مقاومت در برابر آخوندها باید افتخار کنید و کاملاٌ مطمئن باشید که شعله‌های قیام شجاعانه شما هرگز خاموش نخواهند شد».

 

فریاد به آسمان رفته خون هزاران شهید

رژیم آخوندی در شرایط خفگی اقتصادی و در جستجوی مفری برای نجات از بحرانهای روزافزون اجتماعی و اقتصادی سعی فراوانی می‌کرد که ابعاد چنین خیزش سراسری که نزدیک به ۲۰۰شهر ایران را در برگرفته‌ بود، پنهان بماند تا بتواند قیام را خفه کند. از همین رو بود که به‌رغم زیانهای میلیونی به انسداد اینترنت تن داد. اما این توطئه به همت و ارادهٔ مجاهدین و یاران و هواداران خستگی‌ناپذیر و شریف مقاومت به شکست انجامید و در عوض هیچ نقطه‌ای در این جهان پهناور نماند که ایرانیان آزاده آنرا به میدانی برای رساندن صدای مظلومیت ملت خود تبدیل نکنند.

اشرف‌نشانان بنا‌ به گفتهٔ خانم مریم رجوی آن‌قدر «فریاد به آسمان رفتهٔ خون بیش از هزار شهید قیام را تکرار کردند»‌ تا این فریاد سراسر عالم را در برگرفت؛ و امروز کمتر کسی است که آوازهٔ شجاعت ملت به‌پا خاسته ایران را نشینده باشد. آنها که عزم جزم کرده‌اند تا به ۴دهه جنایت و خیانت رژیم آخوندی خاتمه بدهند.

در نتیجهٔ کارزار اشرف‌نشان و ایرانیان آزاده بود که بسیاری از پارلمانهای اروپایی و آمریکایی و سازمانهای معتبر بین‌المللی موضع‌گیری و جنایات رژیم را محکوم کردند.

سازمان عفو بین‌الملل از آغاز قیام بیانیه‌های متعددی صادر و کشتار قیام‌کنندگان و نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ملایان را محکوم کرده‌ است. این سازمان حقوق‌بشری جهانی روز ۲۵آذر ضمن اعلام این‌که حداقل ۳۰۴نفر در اعتراضات ضددولتی ماه گذشته در ایران کشته شدند، اعلام کرد:‌

«رژیم ایران در حال ارتکاب نقض گسترده‌ حقوق‌بشر است و جامعه‌ جهانی نباید در قبال آن، ساکت و بی‌اعتنا بماند». عفو بین‌الملل در این گزارش تصریح می‌کند:‌ «شورای حقوق‌بشر سازمان ملل باید درباره کشتار غیرقانونی معترضان و موج هولناک دستگیریها ناپدید سازیهای قهری و شکنجه‌ تحقیق کند».

 

خبرگزاری هرانا نیز روز ۲۵آذرماه ۱۳۹۸ اعلام کرد ۲۴سازمان جامعه مدنی منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران روز گذشته با امضای درخواستی از کشورهای عضو شورای حقوق‌بشر سازمان ملل خواسته‌اند تا فوراً جلسه‌ای ویژه درباره وضعیت حقوق‌بشر و بحران بزرگ حقوق‌بشری در حال وقوع ناشی از سرکوب اعتراضات سراسری آبانماه ایران برگزار کنند.

 

جوشش خون شهیدان در قطعنامه پارلمان اروپا

هنوز ۴۰روز از ریختن خون شهیدان در کوچه‌های شهرها نگذشته و هنوز مراسم چهلم شیرمردان و شیرزنان دلاور ایران‌زمین برگزار نشده است که از جوشش خون پاک آنها پیروزیهای پی‌در‌ پی نصیب خلق قهرمان می‌شود. این همان نقش‌آفرینان که خون‌بهای رهایی مردم ایران گشتند. سپاس بی‌کران بر اشرف‌نشانان و هموطنان آزاده خارج کشور که با تمام تلاش و فعالیت‌های مستمر خود توانستند جنایت رژیم آخوندی در جریان قیام آبان ۹۸ را به پارلمان اروپا بکشانند و قطعنامه پارلمان اروپا علیه نظام ولایت فقیه را به تصویب برساندند. این دستاورد بزرگ بخشی از تلاش شبانه‌روزی آنها در شهرها و پایتختهای اروپایی است.

بی‌تردید این دست‌آوردهای سیاسی بیش‌از‌پیش مماشاتگران با رژیم را به محاق برده و دست مردم ایران برای بالا بردن شعله نبرد را بیش‌از‌پیش باز می‌کند و نویدبخش رسیدن ایران آزاد فرداست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da84ae53-fb57-47ad-98c6-b600a6c2d93f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات