728 x 90

پیام خشم دانشجویان دانشگاه آزاد

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات

پس از گذشت ۵روز از جان‌باختن ۱۰تن از دانشجویان در سانحهٔ واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد، این زخم هنوز تازه است و رژیم وحشت‌زده تلاش می‌کند وضعیت را عادی کند و جلو ادامهٔ اعتراضات خمشگینانهٔ دانشجویان که ۲روز گذشته(۸ و ۹دی ۹۷) در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه شعله کشید را بگیرد.

 

روایت واژگونه رسانه‌های حکومتی از حرکت اعتراضی دانشجویان در دانشگاه آزاد

تلویزیون رژیم ۸دی ۹۷ در خبری از بازشدن واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و عادی شدن وضعیت این دانشگاه پس از ۴روز خبر داد: «درهای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به روی دانشجویان باز شد. پس از حادثهٔ واژگونی اتوبوس در این واحد دانشگاهی که منجر به فوت ۱۰نفر و مصدوم شدن ۲۰نفر شد، این دانشگاه ۴روزی تعطیل شده بود. آن طور که سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفته، پیمانکاری حمل‌ونقل این واحد تغییر کرده و این پیمانکار امروز اتوبوسهای نو را جایگزین اتوبوسهای فرسوده کرده؛ امروز همچنین جمعی از دانشجویان این دانشگاه، در غم از دست دادن همکلاسی‌هایشان تجمع و به آنان ادای احترام کردند».

تلویزیون دروغ‌پرداز از تجمع دانشجویان و ادای احترام آنها به همکلاسی‌های از دست رفته‌شان خبر می‌دهد و اشاره‌ای به اعتراض و تظاهرات خشمگینانهٔ دانشجویان نمی‌کند.

 

حرکتهای اعتراضی دانشجویان 

در تجمع اعتراضی روز ۸دی ۹۷ دانشجویان شعار می‌دادند:

دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد!

ولایتی حیا کن، دانشگاه رو رها کن!

دانشجوی شهیدم، خونتو پس می‌گیرم!

ولایتی، استعفا! استعفا!

ولایتی، اسوه بی‌لیاقتی!

ولایتی، ولایتی، مسئول این جنایتی!

مسئول بی‌لیاقت، استعفا! استعفا!

عوامل و کارگزاران حکومتی در دانشگاه هیچیک در این مراسم حاضر نشدند و عده‌ای را به‌عنوان نماینده به محل فرستادند. دانشجویان خشمگین با دیدن این کار به آنان پشت کرده و شعار رو به میهن پشت به دشمن را سردادند.

در این مراسم مادر یکی از دانشجویان قربانی طی سخنان انگیزاننده‌ای، حاکمیت آخوندی را که مسبب اصلی تمام فجایعی است که هر روز بر مردم نازل می‌شود، به محاکمه کشید: «تا چه زمانی باید شاهد چنین حوادث تلخ باشیم؟ ‌منتظر چه هستید؟ منتظر این هستید که این حادثه هم خشک شود؟ مانند حوادث دیگر؟ حادثه پلاسکو چه شد؟ حادثه مدرسه دخترانه که منجر به جراحت ۱۰۰دانش‌آموز شد چه شد؟ حادثه مدرسه پسرانه که منجر به فوت آنها شد چه شد؟ حوادث افتادن هواپیماهای روسی که منجر به فوت بسیاری از هموطنان شد چه شد؟ آیا جعبه سیاه هنوز پیدا نشده است؟‌».

 

واکنش وحشت‌زده رژیم به حرکت اعتراضی دانشجویان 

دستگاه تبلیغاتی حکومتی وحشت‌زده از این‌که این موج خشم و اعتراض به جرقه‌ای برای انفجار خشم و کینهٔ انباشته مردم ایران تبدیل شود، هم‌چنان تلاش می‌کند که بر این آتش خشم آب بریزد.

یک مقام دانشگاه از تصمیم جدید دانشگاه آزاد برای واحد علوم و تحقیقات که در ارتفاعات تهران قرار دارد خبر می‌دهد: «رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی، جناب آقای دکتر تهرانچی عنوان کردند که بایستی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات را به زیر ارتفاع ۱۸۰۰متر منتقل بکنند»!

اما دانشجویان آگاه خوب می‌دانند که ریشه این فاجعه کجاست؛ علت به‌وجود آمدن این حادثه در اساس موضوع چپاول علی خامنه‌ای از این دانشگاه و ولایتی به‌عنوان عامل خامنه‌ای در دانشگاه آزاد است. این چپاولگران مقصر اصلی این فاجعه هستند.

 

علی‌اکبر ولایتی گماشته خامنه‌ای برای چپاول دانشگاه آزاد هدف شعارهای دانشجویان

هم‌چنان که عمده شعارهای دانشجویان روی مدیریت ولایتی متمرکز بود و دانشجویان با شعارهای «ولایتی حیا کن، دانشگاه رو رها کن!»، «ولایتی، استعفا! استعفا!»، «ولایتی، اسوه بی‌لیاقتی!»، «ولایتی، ولایتی، مسئول این جنایتی!»، «مسئول بی‌لیاقت، استعفا! استعفا!» او را مقصر این وضعیت معرفی کردند.

ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد و همه‌کاره دانشگاه آزاد است، کسی که خط خامنه‌ای در چپاول درآمدهای این دانشگاه و خط سرکوب دانشجویان را پیش می‌برد. کسی که مهره‌های حکومتی به طنز او را « ابوالمشاغل» می‌نماند.

علی‌اکبر ولایتی نماینده خامنه‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله مشاور او در اموربین‌الملل در زمینه صدور ارتجاع و تروریسم و برباد دادن اموال مردم ایران در جنگهای نیابتی رژیم در منطقه است.

طرفه این‌که دادستان رژیم در تهران با بیان این که «رئیس دانشگاه به‌دلیل این‌که در شهریورماه روی کار آمده است، اذعان دارد که بر روی حوزه‌های نظارتی پیش‌بینی لازم را انجام نداده است» تلاش دارد مسئولیت ولایتی و رئیس این دانشگاه را کوچک‌نمایی و ماست‌مالی کند.

ضمنا این مهره سرکوب قضاییه آخوندی با این گفته که «ما نباید تمام هجمه‌ها را به دانشگاه آزاد وارد کنیم، زیرا در طول سال‌های گذشته شاهد حوادث مشابه زیادی در خصوص دانش‌آموزان و مسافرت‌های راهیان نور بودیم»، وقوع این حادثه را امری عادی جلوه می‌دهد.

دادستان رژیم غافل از این است که این گفته او نه تنها چیزی از مسئولیت رئیس دانشگاه و ولایتی نمی‌کاهد بلکه این اظهارات باعث سرشکستگی سپاه پاسداران ضدخلقی و بسیج ضدمردمی در زمینه به کشتن دادن دانش‌آموزان در جریان خیمه‌شب‌بازی‌های «راهیان نور» است.

هم‌چنان که جعفری دولت‌آبادی اذعان می‌کند طی سالیان گذشته سپاه پاسداران و بسیج دسته‌دسته دانش‌آموزان کشور را به بهانه «راهیان نور» سوار اتوبوس‌های فرسوده می‌کردند و از جاده‌های پرپیچ‌وخم و خاکی جبهه‌های جنگ ضدمیهنی عبور داده و آنان را در جاده‌ها به کشتن می‌دادند.

 

بحران ادامه دارد

این گفته دادستان تهران «حوادث مشابه زیادی در خصوص دانش‌آموزان راهیان نور...» ناظر این امر است.

حرکت اعتراضی دانشجویان غیور طرح سخیف رژیم برای سرهم‌بندی کردن این واقعه از طریق چند تسلیت ظاهری و اظهارات پوچ مقامات بی‌کفایت حکومت آخوندی را به‌طور کلی در هم ریخت و این سانحه را تبدیل به یکی دیگر از بحرانهای اجتماعی کرد که گریبان رژیم آخوندی را گرفته است. یکی از دانشجویان در تجمع اعتراضی روز ۹دی گفت: «ما ایستاده‌ایم که بگوییم دیگر توان دیدن چنین صحنه‌هایی بر ما نیست و جایز نیست که ببینیم و دم برنیاوریم. ما دیگر سکوت نخواهیم کرد و با هیچ انگ و برچسبی از میدان خارج نخواهیم شد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/045668ea-7d5e-4e7c-9e19-e72d3355a513"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات