728 x 90

چهارشنبه‌ سوری رویارویی اعلام‌شده میان مردم و رژیم

چهارشنبه‌ سوری رویارویی اعلام‌شده میان مردم و رژیم
چهارشنبه‌ سوری رویارویی اعلام‌شده میان مردم و رژیم

پس از انقلاب ضدسلطنتی و روی کار آمدن نظام دیکتاتوری ولایت فقیه، آیین و سنتهای ایرانی با مخالفت آخوندها مواجه شد و سعی کردند با فتاوی آن‌چنانی از اقبال مردم نسبت به این سنتها ممانعت کنند. از جمله: آیین و سنت زیبای چهارشنبه ‌سوری را آتش‌پرستی و به نوعی نفی یکتاپرستی اعلام کردند.

غافل از این‌که مردم ایران‌زمین روی همین مناسبتها که محل اجتماع انسانی و تبادل فرهنگی است تأکید کرده و هرساله با شکوه‌تر از سال قبل آن را جشن می‌گیرند. از جمله آنها سنت ملی چهارشنبه ‌سوری است که مردم آن را با آتش‌افروختن در هر کوی و برزن که یادآور پایان سردی زمستان و آمدن بهار طبیعت است جشن می‌گیرند.

انطباق این سنتها با شرایط اجتماعی به یمن حضور نیروی آگاه و پیشتاز مردمی باعث شده که سنت چهارشنبه ‌سوری از حالت صرف یک جشن معمول و سمبلیک به صحنه‌ای از رویارویی مردم با حاکمیت ضدملی آخوندی تغییر یابد به‌خصوص که سنت برافروختن آتش زمینه مناسبی برای این تقابل بین مردم و نظام آخوندی است. به همین دلیل هر ساله، جوانان و نوجوانان ایرانی با برپایی هر چه باشکوه‌تر این جشن ملی، رژیم قرون‌وسطایی آخوندها را به سخره می‌گیرند.

با نگاهی به صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی، می‌توان فهمید که چگونه جوانان با شوق و اشتیاق بسیار، به چهارشنبه‌ سوری آتشین فراخوانده و ستون خیمه نظام را به لرزه درآورده‌اند. جوانانی که خشم و انزجار خود را از حاکمیت و اعوان و انصار آن با آتش‌زدن جرثومه‌های ارتجاع قرون وسطایی، نشان می‌دهند. رژیم آخوندی این وضعیت را به‌خطر افتادن امنیت ملی و زدن پایه‌های نظام توصیف کرده و از ماهها قبل، با بکارگیری تمامی دستگاه سرکوبش اعم از نیروهای نظامی و انتظامی، رسانه‌ها، تولید مقاله، مستند، پیامهای تصویری و مانورهای فراوان و اعلام بگیر و ببند از کشف انبارهای مواد محترقه، می‌کوشد تا خشم جامعه و جوانان را مهار کند. و در بعضی موارد به‌طرز مضحکی، با التماس و درخواستهای فراوان از خانواده‌ها می‌خواهد که فرزندان خود را از وارد شدن به این صحنه‌های رویارویی منع کنند.

سخنگوی ناجا که پاسدار منتظرالمهدی نام دارد، چند روز پیش گفت: «از اول تا ۲۸بهمن‌ماه امسال بیش از ۱۰میلیون عدد ماده محترقه کم‌خطر و بیش از ۷میلیون و ۴۷۶هزار عدد ماده محترقه پرخطر کشف و ضبط شده است و ۱۲۱نفر هم دستگیر شده‌اند». (ایسنا ۱۳اسفند ۹۶)

میرفیضی سرکردهُ نیروی انتظامی مازندران نیز افزود: «امنیت، خط قرمز ماست و با برهم‌زنندگان نظم و امنیت به‌شدت برخورد می‌شود و با استفاده‌کنندگان از مواد محترقه غیرمجاز برخورد خواهد شد. وی گفت که ۱۵۰۰واحد گشت موتوری و پیاده علاوه بر پلیس افتخاری، نگهبانان محله، همیاران پلیس و غیره در طرحهای نوروزی نیروی انتظامی را بکار خواهد گرفت». (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸اسفند ۹۶)

سرکرده به‌اصطلاح پیشگیری نیروی انتظامی خراسان جنوبی هم با اعلام کشف و ضبط ۵۰هزار انواع مواد محترقه گفت: دوربینهای سطح شهر برای کنترل مجرمین در حال آمادگی است و تشدید اقدامات کنترل ایستگاههای بازرسی را خواهیم داشت. وی افزود: پروانه کسب آن دسته از واحدهای صنفی که این مواد را به فروش رسانده‌اند، ابطال می‌شود. (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶اسفند ۹۶)

سرکرده نیروی انتظامی در کاشمر هم آمار کشف مواد ممنوعه در نیشابور را ۳۰هزار انواع مواد محترقه اعلام کرد. (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵اسفند ۹۶۵)

راستی معنی این‌همه سوزوگداز چیست؟

آیا در این سالیان از این‌همه دستگیری و بگیر و ببند و کشف و ضبط و مانور چیزی عاید رژیم شده است؟

آیا خط‌ و نشان کشیدن و لشگرکشی به شهرها در ایام عید و شادی و چهارشنبه ‌سوری موجب ترسیدن مردم جامعه و جوانان شده است؟

جز این است که بر خشم و کین و انزجار مردم به‌خصوص جوانان این میهن افزوده شده و این آتشفشان خشم، می‌رود تا نحوست و پلیدی و ریش و ریشه آخوندها و نظام ولایت فقیه را بسوزاند و خاکستر کند.

جوانان ایران‌زمین در قیام ۷دیماه سال جاری نشان دادند که سر سازگاری با این نظام پوسیده قرون‌وسطایی را ندارند و می‌روند تا این زیباترین وطن را، همراه با کانونهای شورشی از لوث وجود دیکتاتورهای عمامه به‌سر، پاک کنند.

مردم ایران‌زمین، در قیام ۷دیماه با سردادن شعارهایی مانند: (مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای و روحانی) از کل نظام عبور کرده و در چهارشنبه ‌سوری امسال نیز هر کوچه را سنگری و هر کوی و برزنی را تبدیل به میدانی برای کارزار آزادی و سرنگونی خواهند کرد.

شاه سلطان ولایت، آتش جواب آتش
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa0df29c-a132-4a2f-bd24-1a4e7cef1941"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات