728 x 90

چه کسی فرمان شلیک به چشم‌ها را داد؟

زخمی های قیام اصفهان
زخمی های قیام اصفهان

فریادهای نوجوانی ۱۵ساله که هر دو چشمش را نیروی انتظامی از او گرفته است. هر وجدان انسانی را آزار می‌دهد. او با گلوله‌هایی که توسط پلیس ضدشورش به‌صورتش شلیک شد هر دو چشمش را از دست داده است. اما حالا فریاد می‌زند من چشم هایم را می‌خواهم. طبق گزارشها و تصاویر منتشر شده و صحبت پزشکان، دست‌کم هفت نفر دیگر از مجروحان ناچار به تخلیه چشم شده‌اند.

به تصویر زیر نگاه کنید. تصویری از تابلوی یکی از بیمارستانهای اصفهان است. اعداد کنار کلمات فارسی سن بیماران است. تمام بیمارانی که نوشته شده پارگی قرنیه چشم دارند.

 

تصویر بیمارستان اصفهان

 

آری، در اصفهان، نیروهای امنیتی به سوی معترضانی که دست خالی و برای حق آبه تجمع کرده بودند تیراندازی کرد. شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه خود نوشت: «بیش از ۱۰۰زخمی شدند و بیش از ۳۰۰نفر در بازداشت هستند و بازداشت ادامه دارد».

پلیس هرگز نام بازداشت شدگان را اعلام نمی‌کند. اگر خانواده‌ها مراجعه کنند آنها را سر می‌دواند و در اضطراب نگاه می‌دارد.

در جمعه ۵ آذر نیروهای امنیتی در برابر خیزش اصفهان از اسلحه شات‌گان استفاده می‌کردند. از خصوصیات سلاح روسی شات‌گان، این است که با یک شلیک تعداد زیادی ساچمه به طرف فرد پرتاب می‌شود. این ساچمه‌ها در نقاط حیاتی بدن باعث آسیبهای جبران‌ناپذیر می‌شود.

 

تصویر بدن ساچمه خورده هموطن اصفهانی

 

تصویر فوق، تصویر یک کشاورز اصفهانی است که هدف شات‌گان قرار گرفته است. او تا آخر عمرش از درد این شلیک رنج خواهد برد. بافتهای بدن صدمه دیدگان با شات‌گان، عفونی شده و تبعات جدی برای جان صدمه دیدگان خواهد داشت.

یک پزشک مردمی خطاب به نیروی سرکوبگر خامنه‌ای می‌گوید:

«الان ساعت چهار و نیم بامداد ششم آذر ۱۴۰۰ است و یک روز خونین در اصفهان عزیز داشتیم ما. من به‌عنوان پزشک تا الآن به همراه پرستاران عزیز پلک نزدیم… آنوقت توی بی‌شرف سلاحت را به سمت مظلوم‌ترین مردمان کشورت شلیک می‌کنی؟!»

این پزشک در ادامه می‌گوید: «اون اسلحه‌ای که به مردم شلیک می‌کنی اون ساچمه‌ها در آبان دهها و صدها چشم رو تخلیه کرد. بعد اون اسلحه رو به سمت کشاورز بدبخت شلیک می‌کنی؟ روزی که به این جنایتهاتون جواب بدین دور نیست. منتظر باشید».

 

قابل توجه آن که به‌نوشته سایت حکومتی عصر ما در روز ۷ آذر اعضای مجلس ارتجاع از اصفهان که نام نماینده را یدک می‌کشند اساساً نه در اصفهان بوده‌اند و نه حتی از خبری از اصفهان خروشان و خونین که وایر خبرگزاریهای خارجی را نیز پر کرده بود، مطلع بودند. این سایت حکومتی نوشته است:

«پیگیریهای خبرنگار «عصر ما» برای گفتگو با هر ۵نماینده درباره آخرین وضعیت اعتراض اصفهانی‌ها بی‌نتیجه ماند. این در حالی بود که خبرنگار ما تنها موفق به صحبت با یکی از این ۵ نماینده مجلس شد و جالب آن‌که این نماینده نیز پاسخ دقیقی به پرسش‌های «عصر ما» نداد.

امیرحسین بانکی‌پور فرد که تنها نماینده‌ای بود که از میان ۵نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم به تماس خبرنگار «عصر ما» پاسخ گفت، در واکنش به پرسشی درباره آخرین وضعیت اعتراض شهروندان اصفهانی ابراز بی‌اطلاعی کرد و جالب‌تر آن‌که تأکید کرد که اساساً طی این مدت اخیر در اصفهان نبوده است. بانکی‌پور فرد که دیروز به خبرنگار ما گفته در شهر قم حضور دارد و از آخرین جزئیات اعتراض کشاورزان و شهروندان اصفهانی بی‌اطلاع است، در واکنش به این‌که آیا به‌طور غیرمستقیم موضوع اعتراض اصفهان را پیگیری کرده یا نه، گفت که فشردگی جلساتی که در قم داشتیم، مانع از آن شده که موضوع را پیگیری کند».

 

خامنه‌ای و نظامش آب و خاک و ثروت مردم ایران را به غارت می‌برند و در قراردادهای خائنانه با چین و روس به حراج می‌گذارند و به‌جای آن برای سرکوب مردم غارت‌شده و محروم و برخاسته، و شلیک به آنها تجهیزات ضدشورش وارد می‌کنند.

خیزش اصفهان و آنچه بر آن رفت، بار دیگر ثابت کرد که در برابر این رژیم تنها راه این است که باید «برای آب و آزادی آتش بپا کرد». (مسعود رجوی رهبر مقاومت ۵ آذر۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64eaac5e-0b94-4374-a630-11eb4e3b90fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات