728 x 90

کج دار و مریز کرونای ولایت

تناقض گویی کرونایی
تناقض گویی کرونایی

به‌رغم تبلیغات سرسام‌آور رژیم مبنی بر سرعت عمل در واکسیناسیون مردم، بالاخره بعد از چند هفته که مراکز استانی بهداشت و درمان در استانهای مختلف اذعان کردند پیک ششم کرونا شروع شده، رژیم هم در خبرهای رسمی‌اش این موضوع را پذیرفت.

خامنه‌ای که با شروع کرونا خیز برداشت تا به‌قول خودش این ویروس مرگبار را به فرصت برای نظام تبدیل کند، و با رها کردن مردم بی‌پناه در میدان مین کرونا در برابر قیام مردم سد ببندد، به‌محض این‌که احساس کرد این پروژه شکست‌خورده، البته بعد از فرستادن نزدیک به نیم میلیون نفر از مردم ایران به قربانگاه کرونا، برای جا انداختن رئیسی جلاد، فیگور مبارزه با کرونا گرفت و با تبلیغات وسیع در مورد واردات واکسن و شکستن رکورد تزریق، تلاش کرد خود را از مقابل امواج نفرت مردم ایران که او را هدف گرفته بودند، کنار بکشد.

 

اما از آنجا که چشم‌انداز قیام مردم ایران را مثل تیغ زیر گلویش احساس می‌کند، آنچه را که باید برای مهار کرونا انجام دهد انجام نداد. و با به نعل و میخ زدن تلاش کرده و می‌کند تا سایهٔ کرونا هم‌چنان بر سر مردم باشد. این ترفندهای ضدانسانی به قدری نخ‌نما و لو رفته است که رسانه‌های خودش هم به آن اذعان می‌کنند.

روزنامه حکومتی جهان صنعت از باند مغلوب در روز ششم آبان نوشت: «تناقض‌گویی دولتمردان درباره کرونا تمامی ندارد. مدت‌هاست بر سر بازگشایی‌ها و شروع پیک ششم اختلاف‌نظرهای وجود دارد. وزیر بهداشت شروع پیک ششم را هشدار می‌دهد و از سوی ستاد مبارزه با کرونا دستورالعمل‌های جدیدی برای بازگشایی‌ها ارائه می‌کند. این در حالی است که شهرهای قرمز کرونایی افزایش پیدا کرده است».

 

تلویزیون شبکه خبر رژیم ۶آبان در یک گفتگو در رابطه با شروع پیک ششم که بسیاری از استانها را در نوردیده، به‌صورت کج دار و مریز می‌گوید: «دبیر کمیتهٴ اپیدمیولوژی کمیتهٴ علمی کشوری در مقابله با کووید۱۹ گفت در کل کشور سرعت کاهش مواردی بیماری کرونا بسیار کم شده و استانهای زیادی در شرایط افقی حرکت می‌کنند که این شرایط مطلوب نیست. دکتر یونسیان افزود در شرق کشور روند کاهشی متوقف و حتی افزایشی شده است».

اینگونه بیان مبهم دلیل بر اوجگیری کشتار مردم توسط کرونا، و ادامه وعده‌درمانی برای کنترل آن است.

تلویزیون شبکه خبر رژیم در همان گفتگو در ادامه می‌گوید: «طبیعتاً کنترلها و اون شرایطی که فرمودید کاملاً سامانه‌یی خواهد بود و چندین سامانه الآن در حال تلاش هستند که به هم اتصال پیدا بکنند».

به گفته رسانه‌های حکومتی این حرفها برای مردم چیزی جز نمایش و وعده سرخرمن نیست. چرا که رژیم اگر دغدغهٔ مهار کرونا و رسیدگی به مردم را داشت، دست از غارت حتی به بهانه کرونا بر می‌داشت.

 

درست در روز۶آبان که تلویزیون رژیم به روند صعودی شدن کرونا و اوجگیری پیک ششم اعتراف کرد، روزنامه حکومتی اعتماد در همان روز به چپاولگری از مردم به بهانه نقض منع تردد شبانه برای کنترل کرونا نوشت: «با وجود این‌که بسیاری از مسئولان از جمله زالی فرمانده ستاد کرونا در تهران ادامه‌دار شدن این محدودیتها را برای کاهش شیوع کرونا مؤثر نمی‌داند، اما به‌نظر می‌رسد برای دولت منبع درآمدی نسبتاً خوبی داشته است. با استناد به برخی محاسبات که پیش‌تر توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده، حدود دو هزار میلیارد تومان عایدی دولت از محل جریمه خودروهایی است که به محدودیت‌های شبانه بی‌توجه بودند».

به‌رغم این‌که تشت رسوایی این فضاحت از بام دعواهای باندی افتاده، اما دولت رئیسی جلاد هم حاضر نشد به‌صورت کامل دست از این چپاول بردارد. بلکه فقط مجبور شد نیم قد در اثر فشار مردمی عقب‌نشینی کند:

«محدودیت تردد بین استانی برای کسانی که کارت واکسن دارند برداشته خواهد شد» (شبکه خبر رژیم ۶ آبان ۱۴۹۹).

 

این که رژیم این عقب‌نشینی را به آینده‌یی نامعلوم موکول می‌کند جزیی از نقشه‌مسیر شیطانی خامنه‌ای برای ادامه کشتار مردم به‌وسیله کرونا است. چون با کرونا توانسته برای نظامش زمان بخرد. اقدامات رژیم برای میدان دادن به کرونا در عین دود و دم برای واردات واکسن، امری است که در دعواهای باندی هم آن را برملا می‌کنند.

روزنامه حکومتی اعتماد در همین تاریخ ۶آبان که تلویزیون رژیم وعده سرخرمن لغو محدودیت تردد شبانه، را داد نوشت: «یکی از دلایل مهم بازگشت مجدد موج افزایشی، تعجیل در بازگشایی‌ها، لغو دورکاریها، عادی‌سازی ترددهای عمومی و لغو ممنوعیت فعالیت بسیاری اصناف غیرضرور باشد که مجموع این اقدامات را باید به برخی مراسم مذهبی طی هفته‌های گذشته پیوند زد».

 

به این ترتیب نظام با رو شدن دستش در بازی با کارت کرونا در جنگ علیه مردم ایران، نشان داد که مقوله کرونا هم مثل فساد و تورم و بیکاری و فقر تا این رژیم هست ادامه دارد. کما این‌که وزیر بهداشت رئیسی جلاد پیشاپیش در روز ۲۷مهر با بیان این‌که «باید عادت کنیم با این ویروس زندگی کنیم» نشان داد که نظام عزم مهار این ویروس را ندارد و کماکان به‌عنوان یکی از ابزارهای حفظ رژیم ولایت فقیه روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec6014a1-43fe-4d5d-b003-3d3dcb579864"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات