728 x 90

کرنولوژی دروغ برای سرپوش گذاشتن بر جنایت

کرنولوژی دروغ برای سرپوش گذاشتن بر جنایت
کرنولوژی دروغ برای سرپوش گذاشتن بر جنایت

جهان در بحبوحهٔ بدمستی‌های نظام آخوندی و عربده‌های موشکی آن با شعار «انتقام سخت» با یک تراژدی عظیم انسانی نیز مواجه شد. هدف قرار دادن یک فروند بوئینگ مسافربری ۷۳۷متعلق به خطوط هوایی اوکراین در منطقه‌ای بین پرند و شهریار. این هواپیمای مسافربری ۱۷۶سرنشین از ملیت‌های مختلف، از جمله از هم‌میهنمانمان داشت که در آسمان تهران توسط سپاه پاسداران مورد اصابت واقع شد و هر ۱۷۶مسافر آن به طرزی دلخراش جان باختند.

رسانه‌های کوک شدهٔ آخوندی، طبق معمول به کم‌اهمیت جلوه دادن این تراژدی و لاپوشانی علت سقوط آن پرداختند اما جان باختن ۱۷۶انسان بی‌گناه که برخی از آنها کودکان معصوم بودند، موضوعی نبود که مقاومت ایران و هم‌چنین دنیای آزاد به آسانی از کنار آن بگذرد. صدای این واقعه در مقیاسی غیرقابل مقایسه بیشتر از کر و فر موشکی و پرتاب ترقه‌های تو خالی آخوندها به گوش می‌رسید.

در این‌جا بررسی کرنولوژیک این تراژدی در یک رسانهٔ حکومتی به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه حاکمیت آخوندی و رسانه‌های به فرمودهٔ آن تا آنجا که توانستند علت اصلی سقوط هواپیما را کتمان کرده و در روز روشن به جهان دروغهایی تحویل‌ دادند که از سوی تاریکخانهٔ اشباح به‌صورتی ناشیانه به آنها دیکته شده بود.

 

اتهام به شرکت بوئینگ

مشرق نیوز ۱۸دی ۹۸ بی‌درنگ و بدون انجام تحقیقات اعلام کرد، علت سقوط هواپیما به نوع و مدل آن برمی‌گردد.

«طی ماه‌ها و سال‌ها شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به‌دلیل سقوط پیاپی هواپیماهای بوئینگ مکس با چالشهای اساسی روبه‌رو بوده است، چالشهایی که در نهایت باعث شده تا بسیاری از کشورها سفارش‌های خرید خود را به این کمپانی لغو کنند».

این رسانه و دیگر رسانه‌های حکومتی با دادن لقب «پرندهٔ تابوت» به این نوع هواپیما تلاش کردند، مقصر را شرکت بوئینگ معرفی کنند.

در همان تاریخ ابتدا معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اعلام کرد که تاکنون جعبه سیاه هواپیما کشف نشده است... ممکن است چند قطعه‌ای که شبیه به جعبه‌ سیاه بوده این ابهام را ایجاد کرده باشد که جعبه سیاه کشف شده است».

در همان روز در خبری دیگر مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «یکی از جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی پیدا شده است».

بعد هم که قبول کردند جعبه سیاه هواپیما پیدا شده گفتند آن را برای بررسی به شرکت بوئینگ یا آمریکا نمی‌دهیم.

 

پیام روحانی و دور زدن علت سقوط هواپیما

رئیس جمهور ارتجاع که به‌عنوان رئیس شورای امنیت ملی در جریان همهٔ جزئیات قرار دارد با یک پیام کلی سعی کرد موضوع را ماستمالی و رفع و رجوع نماید. در یک پیام کلی از سوی او گفته شد:

«حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراینی در حوالی شهرستان شهریار، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و تسلیت این مصیبت به ملت ایران، بر بررسی علت وقوع سانحه و پیگیری قانونی لازم برای احقاق حقوق با زماندگان از سوی دستگاه‌های مسئول تأکید کرد».(همان منبع ۱۸دی ۹۸)

 

تکذیب شایعهٔ شلیک به هواپیمای اوکراینی

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح رژیم، پاسدار شکارچی که برای هوچی‌گری هول موشک‌پرانی به وسط گود آمده بود،‌ در حاشیهٔ حرفهایش گمانه‌زنی‌ در مورد سقوط هواپیما از سوی پاسداران را شایعه خواند و گفت: «قطعا این موضوع توسط خط نفاق به نفع آمریکایی‌ها دنبال می‌شود و توطئه‌ای دیگر در حوزه جنگ روانی است».(همان منبع ۱۸دی ۹۸)

یک روز بعد تلاش حقیقت‌جویان برای کشف علت سقوط هواپیما را به‌نقل از «منابع غربی!» موهوم «سناریوی سیا و پنتاگون برای نجات از تحقیر موشکی» نامیدند:

«منابع غربی گفته‌اند کاخ‌سفید مایل است با فشار به برخی مقامات از جمله رئیس جمهور اوکراین ادعای هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی را دست کم برای یک دوره موقت پیگیری کند تا تحقیر عین الاسد کاهش یابد».(همان منبع ۱۸دی ۹۸)

 

خرج کردن از کیسه ۳۵سال سابقهٔ پرواز برای ماستمالی جنایت

برای این‌که پای کتمان نقش سپاه پاسداران در ماجرای سقوط هواپیما را سفت کنند،‌ هوشنگ شهبازی، خلبانی که در ۲۶مهر ۹۰یک بوئینگ ۷۲۷را بدون چرخ جلو در فرودگاه به زمین نشانده بود، آوردند تا طی یک شهادت دروغ بگوید: «بنده ۳۵سال سابقه پرواز دارم، چنان‌چه به این هواپیما موشک می‌زدند همان بالا در آسمان پخش می‌شد و قطعات آن در زمین کیلومترها از همدیگر فاصله داشتند... این هواپیما مشخص است که آتش گرفته و در تاریکی در حال حرکت است و پس از آن با برخورد به زمین متلاشی شده است».(همان منبع ۲۰دی)

برای تکمیل این سناریو، حسین رضایی فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری، نیز گفت: «مستندات ما برخورد موشک به هواپیما را ثابت نمی‌کند، در صورت برخورد موشک، هواپیما در لحظه منفجر می‌شود شواهد ما به این صورت نیست، تصاویر نشان می‌دهد که آتشی در هواپیما شروع شده است و خلبان متوجه شده است و قصد بازگشت به فرودگاه را داشته است».(همان منبع ۲۰دی)

 

اظهار لحیهٔ یک «منبع آگاه!»

کر رسانه‌های به فرموده و کوک شدهٔ دروغگویان و پوشانندگان جنایت فجیع خامنه‌ای تا آنجا پیش رفتند که مدعی شدند هواپیما نقص فنی داشته اما مهندس اوکراینی اجازهٔ پرواز به آن داده است: «منبع آگاه در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد که هواپیما نقص فنی داشت، مهندس ایرانی طبق فرم موجود اجازه پرواز را نداده بود، اما مهندس اوکراینی ایرلاین مخالف و اعلام کرده که مشکلی برای پرواز نیست و پرواز می‌کنیم. از این رو و با توجه به این‌که طبق قوانین نظر کارشناسی فرد ایرلاین به‌نظر کارشناسی فرودگاه ارجحیت دارد و نظر کارشناسی فرد ایرلاین اعمال می‌گردد، پرواز انجام شده است».

یعنی تا اینجا حاکمیت آخوندی نه تنها در سقوط هواپیما نقشی نداشته بلکه در چهرهٔ یک خیر ظاهر شده، چه کسی این را تأیید می‌کند؟ یک «منبع آگاه!» که لابد نخواسته نامش فاش شود!

 

هیچ‌کس مسئولیت این دروغ بزرگ را برعهده نخواهد گرفت

این شاید واقعی‌ترین حرفی باشد که پاسدار شکنجه‌گر علی ربیعی (عباد)، سخنگوی دولت روحانی در میان سایر دروغهایش بر زبان راند.

ربیعی: «امروز به روش کاملاٌ حساب‌شده و شناخته‌شده در عملیات روانی به‌نقل از یک منبع آگاه از پنتاگون که خواسته نامش فاش نشود خبر اصابت دو موشک به هواپیمای اوکراینی را با آب و تاب در رسانه‌ها منعکس کرده است. در آینده که مشخص شد این ادعای دروغ عاری از حقیقت است هیچ‌کس مسئولیت این دروغ بزرگ را برعهده نخواهد گرفت».(همان منبع ۲۰دی)

 

چرخش‌مداری مقام معظم

وقتی کر هماهنگ دروغ و لاپوشانی جنایت افاقه نکرد. وقتی مقام معظم دید اوضاع حسابی خیط است و بررسی جعبهٔ سیاه همهٔ پنهان داشته‌ها را برملا خواهد کرد، و زمانی که راز شلیک برملا شد و تمام راهها را بسته دید، خود پیشاپیش جلو دوید که بگوید در این ماجرا صداقت به خرج داده است. طبق آنجه در رسانه‌های حکومتی درج شده، خامنه‌ای در ظهر جمعه ۲۰دی دستور تشکیل فوری جلسهٔ شورای عالی امنیت را داده و در آن تصمیم گرفته‌اند که بگویند: «هواپیما را ما زدیم و اشتباه از کسی بوده که انگشتش را روی ماشه فشرده است»

 

قرنطینهٔ سقوط هواپیما

اظهارات پاسدار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه، به‌خوبی بیانگر آن است که سران نظام از جمله خامنه‌ای و روحانی از ماجرای اصابت موشک به هواپیما با خبر بوده‌اند: «صبح چهارشنبه از حادثه مطلع شدم و حدسم این بود که هواپیمای خود را زدیم... ستاد کل نیروهای مسلح درباره این حادثه، قرنطیه کرده بود».(انتخاب ۲۱دی ۹۸)

 

تبانی برای به در بردن خامنه‌ای از مسئولیت جنایت

مانور پوشالی «صداقت ورزی» خامنه‌ای و اظهار تجاهل روحانی، فقط یک کلان کلاهبرداری برای به در بردن نظام از این ماجراست. این البته اولین بار نیست که نظام آخوندی به مردم دروغ می‌گوید. در ریزش معدن یورت، آتش گرفتن کشتی سانچز، اصابت هواپیمای ای‌تی‌ار ۷۲شرکت هواپیمایی آسمان به کوه دنا، ذوب شدن و ریزش ساختمان پلاسکو، ماجرای قتل‌های زنجیره‌یی، کشتار تابستان ۶۷، انفجار بمب در حرم امام رضا، قتل کشیشان مسیحی، مهدی دیباج، اسقف هوسپیان مهر و اسقف تدهیس میکائلیان و نسبت دادن آن به مجاهدین و صدها جنایت دیگر، رد پای دروغ برای لاپوشانی جنایت را می‌توان دید. اما این بار اتباع چند کشور خارجی در هواپیما حضور داشتند که برخلاف خامنه‌ای و نظام جنایتکارش، جانشان برای دولتهایشان ارزش دارد و ول کن ماجرا نبودند. به عبارت دیگر سمبه تحقیق و بررسی پر زور بود. بنابراین نظام آخوندی مجبور شد که پای پذیرش جنایت شلیک به هواپیمای اکراینی بیاید، منتها با این مرزسرخ که خامنه‌ای را از این جنایت در ببرد.

تصمیم نظام آخوندی و شخص خامنه‌ای برای انداختن تقصیر به گردن یک انگشت فشارنده بر ماشه، در حالی بود که روزنامه‌های حکومتی با تیترهای درشت مانند «بازی موشک خیالی با هواپیمای اوکراینی»، «کالبد شکافی یک سقوط»، «سقوط بوئینگ ۷۳۷ اوکراین دستاویز آمریکا برای فرار از تحقیر عین‌الاسد»، «جنگ روانی بی‌نتیجهٔ آمریکا بر سر سقوط هواپیمای اوکراین» و... در حال انکار جنایت و شستن دستان خون‌آلود خامنه‌ای بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24e61f47-2b9b-4a3c-8824-586d32904a95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات