728 x 90

کرونا؛ ضعیف‌ترین واکسیناسیون اما «وضعیت مناسب‌تر» از سایر کشورها!

واکسیناسیون در ایران
واکسیناسیون در ایران

آخوند حسن روحانی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در مورد وضعیت بحران کرونا در ایران تحت حاکمیت آخوندها مدعی شد «پیک این بیماری با وجود همه جهش‌های مختلف ویروس تمام شده است»!

او هم‌چنین حکومت آخوندی را با سایر کشورها مقایسه کرد و گفت: «امروز ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان وضعیت مناسب‌تری در مقابله با ویروس خطرناک کرونا دارد»! (سایت روحانی ۷ فروردین ۹۹)

واضح است که در هر دو مورد شیخ شیاد دروغ می‌گوید، چرا که روزانه رسانه‌های حکومتی از وضعیت بحرانی و قرمز و نارنجی در بسیاری از شهرهای کشور خبر می‌دهند، در استان گلستان تعداد بیماران بستری ۱۵درصد افزایش و در کرمان کرونا ۱۰درصد رشد داشته است.

در خوزستان هشت شهر در وضعیت قرمز کرونا و ۱۰ شهر در وضعیت نارنجی هستند و خبرگزاری ایرنا از روند صعودی ایجاد شده شیوع بیماری کووید۱۹ در آذربایجان غربی خبر می‌دهد (ایرنا ۷ فروردین ۹۹). .

شرایط در قم طوری است که قرار است روزهای هشتم و نهم فروردین در این شهر مقررات قرنطینه اعمال شود.

پیش از این نیز حریرچی معاون وزارت بهداشت درباره روند افزایشی شیوع کرونا هشدار داد و گفت: «از یک هفته پیش از شروع سال تحویل ۱۴۰۰ روند افزایشی شیوع کرونا مشاهده می‌شود» (خبرگزاری ایرنا ۲ فروردین ۹۹). .

دروغ دیگر روحانی در زمینه «وضعیت بهتر ایران» نسبت به سایر کشورها در مبارزه علیه این بیماری است.

موضوع واکسیناسیون یکی از مواردی است که افشا کننده این دروغ گوبلزی شیخ شیاد است، چرا که تاکنون اقدام به واکسیناسیون در کشور نسبت به بسیاری از کشورها و حتی کشورهای منطقه که تولید کننده واکسن نیستند به‌مراتب کمتر است.

در زمینه کندی روند واکسیناسیون روزنامه ستاره صبح ۹ اسفند ۹۹ نوشته بود: «در حال حاضر به‌طور میانگین روزانه بیش از ۶میلیون نفر در دنیا واکسینه می‌شوند ولی در ایران تاکنون ۱۱۰هزار نفر واکسینه شده‌اند. گفتنی است که افغانستان در هفته‌های گذشته ۵۰۰هزار دوز واکسن کرونا را از هند وارد کرد و در حال تزریق واکسن به شهروندان است. متأسفانه در ایران به دلایل مدیریتی و سیاسی روند واکسیناسیون کند انجام می‌شود».

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکنون: «۶۹۵هزار واکسن توزیع شده مطابق گواهی سامانه ttac و اطلاعات سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب)، تا روز گذشته (جمعه)، افزون بر۱۶۱هزار و ۶۰۱ دوز واکسن تلقیح شده که مطابق برنامه واکسیناسیون، عمده دریافت کنندگان این واکسنها کارکنان خط مقدم درمان بوده‌اند» (خبرگزاری ایرنا ۷ فروردین ۱۴۰۰).

این میزان کم توزیع واکسن در میان مردم در حالی است که پیش از این از طرف معاون وزارت بهداشت اعلام شد تا پایان سال۹۹ یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر واکسینه می‌شوند، اما این وعده عمل نشد.

با این وجود روحانی بی‌عملی نظام و دولتش را در زمینه واکسینه نکردن مردم به حساب تحریم گذاشت و گفت: « «ما به کشوری سفارش واکسن می‌دهیم، اما او می‌گوید من هنوز از تحریم آمریکا می‌ترسم» (سایت روحانی ۷ فروردین ۹۹).

این هم یک دروغ آشکار توسط رئیس‌جمهور آخوندها است چرا که مقامات دولت آمریکا و مقاماتی از کشورهای اروپایی به دفعات اعلام کرده‌اند تحریم‌ها شامل غذا و دارو نمی‌شود، ضمن این‌که در حال حاضر میزانی از پول‌های بلوکه شده رژیم در کره جنوبی آزاد شده است.

ضمنا این خامنه‌ای بود که از همان ابتدا فتوای دجالگرانه تحریم واکسن ساخته شده توسط کشورهای غربی را اعلام کرد.

اکنون که رژیم از کشورهای چین، روسیه و هند می‌تواند واکسن وارد کند، باز هم یک بهانه برای واکسینه نکردن مردم وسط کشیده که کشورهای هند و روسیه به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

در این رابطه کیانوش جهانپور سخنگوی غذا و داروی وزارت بهداشت مدعی شد: «وعده تحویل ۲.۸ میلیون دز واکسن کرونا تا پایان سال۹۹ محقق نشد. از یک میلیون دز واکسن روسی وعده داده شده تا پایان اسفند، فقط تحویل ۴۲۰هزار دز عملیاتی شد. حتی تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران نیز با تأخیر روبه‌رو خواهد بود. دادستانی هند هم از تحویل ۳۷۵هزار دز واکسن به ما جلوگیری کرد» (سایت انتخاب ۵ فروردین ۹۹).

واقعیت این است این ادعاها صرفاً برای پیش برد قطره چکانی واکسیناسیون و سرباز زدن از واکسینه کردن مردم و انداختن هر چه بیشتر آنها در دام کرونااست، امری که جنایت علیه مردم ایران است.

دروغ‌های امروز روحانی نیز در عداد همین جنایت و برای توجیه سیاست سرباز زدن دولت ضدمردمی از واکسیناسیون عمومی است.

حکومت آخوندی برای بقای خودش ویروس کرونا را به جان مردم ترجیح داده، و می‌ترسد که همراه با از بین رفتن این ویروس ادامه موجودیت به خطر بیفتد.

بنابراین چیزی که اصلاً موضوع نگرانی سردمداران آن نیست سلامت و حفظ جان مردم است. اولویت برای سران نظام حفظ آن به‌عنوان اوجب واجبات است، و خامنه‌ای کرونا را با کلان تلفات انسانی برای حفظ حاکمیتش در برابر خطر قیام و سرنگونی نعمت و فرصت می‌داند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b5fe4d6-0aa5-4e81-913f-b595f8fede26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات