728 x 90

کشتی نشستگان وحشت‌زده از توفان خشم مردم - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

کشتی نشستگان وحشت‌زده ازتوفان خشم مردم

روزنامه حکومتی آرمان در مطلبی با عنوان «کشتی نشستگانیم» از موقعیت فعلی نظام و شکاف در حاکمیت ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است. در قسمتی از این مطلب از جمله نوشته است: «دنیادیدگانی که تمام همّ و غمّ‌شان رسیدن کشتی به ساحل نجات است، دائم دل‌نگران مسیر حرکت کشتی و جهت وزش طوفان‌اند و با هر تلاطم دریا به هدایت‌کنندگان کشتی هشدار می‌دهند. هشدارشان اما گوش شنوایی پیدا نمی‌کند و به ایجاد رعب و هراس و ترس در سرنشینان کشتی متهم و به گوشه‌یی رانده می‌شوند». در ادامه هم در وحشت از این‌که کشتی در خلاف جهت تشخیص آنان پیش می‌رود ابراز وحشت کرده و نوشته است: «وای که هشدار این "شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هائل"، ما را پیر کرد و اما جدی گرفته نشد! خدا کند که مشام تمام هادیان و سرنشینان کشتی بوی تند این خطر را حس کنند و سکان و بادبان به سوی ساحلی آرام بگردانند و گرنه چه روزگاری داریم!».

آرمان در مطلب دیگری با عنوان «چرایی تداوم کاهش سرمایه اجتماعی» علت روند ریزش در نظام را به این ترتیب ذکر کرده: «طالبان قدرت در رابطه با آسیب‌زدن به اعتماد اجتماعی از همدیگر سبقت گرفته و بعضاً یکدیگر را متهم می‌کنند» و در ادامه فهرستی از بحرانها را در شرح علت نفرت مردم ردیف کرده و از جمله نوشته است: «تصمیم‌های ستاد ملی مبارزه با بحران کرونا توسط اعضای ستاد به‌صورت متناقض اطلاع‌رسانی می‌شود و اخیراً نیز مواضع متضاد برخی از مسئولان مرتبط با موضوع واکسن کرونا‌، بیشتر جلب توجه می‌نماید و یکی از فرماندهان نظامی از عدم تبعیت بسیج در خصوص استفاده از واکسنهای وارداتی صحبت می‌کند. پیش مخالفتها و فضاسازیهای پنهان و آشکار در موضوع بررسی لایحه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام . طولانی شدن برخی پرونده‌های مربوط به مفسدان اقتصادی، نامشخص بودن تکلیف پرونده معروف به واگذاری املاک شهرداری، واگذاریهای مجتمع هفت‌تپه، دشت مغان و... آیا این قبیل رفتارها جز آسیب به اعتماد مردم نتیجه دیگری خواهد داشت‌؟».

واکسن برای مقامات، صبر برای مردم!

روزنامه همدلی با عنوان «حواشی احتمالی یک تزریق» با اشاره به این‌که رژیم خبر داد یک خیر ۱۵۰هزار دوز واکسن ساخت فایزر به ایران هدیه کرده و روز بعد این ۱۵۰هزار تبدیل به ۱۵هزار شد نوشته است: «از آن‌جایی که اختلاف بین ۱۵۰هزار دوز و ۱۵هزار دوز واکسن زیاد است، یعنی چیزی حدود یک‌دهم، انتظار می‌رود به‌طور دقیق تعداد دوزهای اهدایی مشخص شود، هم‌چنین با توجه به کم بودن این تعداد انتظار می‌رود به‌طور شفاف نحوه تخصیص این واکسن به گروه‌های مدنظر اطلاع‌رسانی شود».

در ادامه هم یادآوری کرده که واکسنهای آنفلوانزا قبل از رسیدن به دست مردم سر از مجلس و جاهای دیگر درآورد. بعد به‌نقل از یک عضو شورای قلابی شهر تهران نوشته است: ««بعضی‌ها که ۴درصدی هستند تست دومشان هم مثبت شده ولی صدها نفر در استانهای مختلف هنوز منتظر تست اولشان هستند».

روزنامه جهان صنعت در مطلب طنز خود با عنوان «واکسن کرونای مسئولان رسید» نوشته است: «انجمن خیرین آمریکا ۱۵هزار دوز واکسن کرونا به ایران هدیه داده‌اند و بدین ترتیب امشب تمام مسئولان کشور و خانواده‌هایشان سر راحت بر بالین خواهند گذاشت!» در ادامه هم نوشته است: «البته در این فقره اهدای واکسن، یک نفر باید دوتا پس گردنی به انجمن خیریه آمریکا می‌زد و به آنها می‌گفت که هیچ چیزی به ایران هدیه نکنند چون از در فرودگاه امام خارج نمی‌شود و همان‌جا روی باند فرودگاه تقسیم می‌شود! با توجه به گستردگی مقامات کشوری و تعداد محدود واکسن‌ها باید منتظر بود تا ببینیم مقامات کشور چگونه این ۱۵هزار واکسن را اولویت‌بندی می‌کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4fa7abe-aa83-4c32-aa04-c1e9e500ddad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات