728 x 90

کلاف سردرگمی به نام FATF

کلاف سردرگم FATF
کلاف سردرگم FATF

هر چه از زمان بررسی لوایح FATF در مجلس ارتجاع، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گذرد دعوا بر سر تصویب و یا عدم‌تصویب این لوایح هم بیشتر می‌شود.

در آخرین جلسه مجمع که موضوع تصویب لایحه پالرمو مطرح شد دولت روحانی ظریف را به جلسه فرستاد تا نمایندگان این مجمع آخوندی را قانع کند که این لایحه را تصویب کنند اما موفق نشد و در نهایت لایحه به کمیسیون رفت تا آنجا مورد بحث بیشتر قرار گیرد.

 

«رنگ رخساره خبر می‌دهد از حال نهانم!»

سایت بهار وابسته به باند روحانی با چاپ عکسی از حضور جواد ظریف به‌ همراه شمخانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مورد بررسی یکی از لوایح FATF برگزار شد نوشت «رنگ رخساره(رنگ رخساره ظریف) خبر می‌دهد از حال نهانم!»

 

جواد ظرف و شمخانی در مجمع تشخیص مصلحت

جواد ظرف و شمخانی در مجمع تشخیص مصلحت

جواد ظرف و شمخانی در مجمع تشخیص مصلحت

 

این سایت در حالی که عکس جواد ظریف را در حالت بهت‌زده و دست بر پیشانی درج کرده، می‌نویسد: «هنگامی که فردی مانند ظریف که حتی در دوران مذاکرات سخت هسته‌ای هم هیچگاه عکسی بدون لبخند از او منتشر نشده به‌یکباره با چنین چهره‌ای در مجمع تشخیص مصلحت دیده می‌شود نشانگر به وجود آمدن چالشی بزرگ در مسیر تصمیم‌گیری است».(سایت بهار ۲بهمن ۹۷)

احمد توکلی از مهره‌های باند خامنه‌ای نیز به موضوع جلسه مجمع تشخیص مصلحت اشاره کرده و می‌گوید: «ظریف نتوانست مجمع را درباره لایحه پالرمو قانع کند».

این عضو مجمع تشخیص در پاسخ به این پرسش که فضای عمومی مجمع در حمایت یا مخالفت لوایح پالرمو و CFT است، تصریح کرد: «بهتر است که در این زمینه حرفی نزنیم».(سایت الف ۲دی ۹۷)

علی مطهری نایب‌رئیس مجلس ارتجاع نیز از «احتمال تصویب لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت خبر می‌دهد. مطهری به گماردن آخوند آملی لاریجانی به منصب رئیس مجمع اشاره کرده و می‌گوید: «با توجه به تغییرات مجمع تشخیص مصلحت نظام احتمال تصویب ۲لایحه CFT و پالرمو قوی‌تر از گذشته است».

 

نامه وزرای دولت روحانی به خامنه‌ای

امیدواری علی مطهری در حالی است که سایت رجا نیوز از رسانه‌های وابسته به باند خامنه‌ای با تیتر «فشارهای جدید غرب‌گرایان برای تحمیل ذلتی دیگر» به نامه وزرای دولت روحانی به خامنه‌ای اشاره کرده و می‌نویسد: «نامه‌نویسی وزرای پیر و خسته به رهبر انقلاب برای پذیرش FATF، فشارها برای تحمیل برجام‌های دیگر در راه است» و ادامه می‌دهد: «شنیده‌ها حاکی است ۸تن از وزرای روحانی که سردسته آنها را با جرأت می‌توان محمدجواد ظریف دانست پای این نامه را امضا کرده‌اند. این رخداد در حالی است که ظریف قبلاً در مجلس اعتراف کرده بود که پذیرش تعهدات داده شده در لوایح چهارگانه هیچ تضمینی برای رفع مشکلات مالی و بانکی ناشی از تحریمها ندارد».(رجا نیوز ۲بهمن ۹۷)

 

نامه وزاری دولت روحانی، خامنه‌ای را بیش از گذشته در حالت تنگا قرار می‌دهد، علی خامنه‌ای اگر نظرش را در رد یا قبول لوایح بدهد، می‌بایست مسئولیت نتیجه و عواقب هر یک از دو شق که قطعاً به ضرر نظام است را بپذیرد، امری که تاکنون از آن طفره رفته است. چنان‌چه تصمیم‌گیری در این رابطه را به نهادهای ذیربط واگذار کند که باز هم حکومتش در دور و کور جدیدی از نزاع این نهادها قرار می‌گیرد.

 

پیامک‌های تهدیدآمیز به اعضای مجمع تشخیص

سایت اعتماد آنلاین وابسته به باند روحانی با تیتر «ارسال ۱۰۰پیامک به یک عضو مجمع تشخیص برای تصویب نکردن سی‌اف‌تی و پالرمو» می‌نویسد: «دلواپسان دست از فشارها برای تصویب نکردن CFT و پالرمو برنداشته‌اند و این‌بار با فشار پیامکی به اعضای مجمع به‌دنبال خواسته خود هستند؛ باید منتظر ماند و دید این فشارها که روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را تحت فشار قرار می‌دهد یا مجمع فارغ از این فشارها به مصلحت می‌اندیشد».

 

سردرگمی تمامیت نظام

صرف‌نظر از منافع باندی و جدال باندها بر سر تصویب و عدم‌تصویب لوایح FATF، آنچه که از میان اظهارات و مواضع فوق مشخص و در عین حال بسار مهم است سردرگمی تمامیت رژیم برای تصویب و یا عدم‌تصویب این لوایح است.

این سردرگمی آن‌چنان است که ارگانهای کلیدی و ذیربط برای تصویب و یا عدم‌تصویب آنها ناتوان از تصمیم‌گیری نهایی و قاطع هستند و وزرای دولت روحانی به ناگزیر توپ را به بیت ولی‌فقیه ارتجاع انداخته و تلاش می‌کنند خامنه‌ای را وادار کنند که نظر موافقش را با این لوایح اعلام کند.

بر اساس گزارشات رسانه‌های باند خامنه‌ای، وزرای خارجه، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در نامه خود از خامنه‌ای خواسته‌اند با دو لایحه تصویب نشده در مجمع تشخیص موافقت کند.

یکی ازعوامل باند خامنه‌ای به نام مجتبی زارعی که عنوان «رئیس بسیج اساتید کشور» را دارد در واکنش به این اقدام وزرای دولت روحانی در توئیتر خود نوشت: «تردید نمی‌کنیم شب‌نامه وزیران، همان زهرنامه و ناخواسته، عملی ضدانقلابی است».(خبرگزاری فارس ۲بهمن ۹۷)

البته خامنه‌ای نیز از آنجایی که در زمینه تأیید و یا رد این لوایح در بن‌بست قرار گرفته و می‌داند که تصمیم به رد یا قبول این لوایح عملاً به ضرر حاکمیت آخوندی است، از ورود به این قضیه خودداری کرده و تصمیم را به نمایندگان مجلس واگذار کرده است.

 

سردرگمی در بیت ولی‌فقیه

نامه وزاری دولت روحانی، خامنه‌ای را بیش از گذشته در حالت تنگا قرار داده است، چرا که هر نظری که در رد یا قبول این لوایح بدهد، می‌بایست مسئولیت نتیجه و عواقب هر یک از دو شق را بپذیرد، امری که تاکنون از آن طفره رفته است. چنان‌چه تصمیم‌گیری در این رابطه را به نهادهای ذیربط واگذار کند که باز هم حکومتش در دور و کور جدیدی از نزاع این نهادها قرار می‌گیرد.

بهت‌زدگی ظریف در مجمع تشخیص نظام بی‌دلیل نیست چون به‌طور واقعی رژیم آن‌چنان که آن سایت وابسته به باند روحانی(سایت بهار) به آن اذعان کرد با «چالشی بزرگ در مسیر تصمیم‌گیری » قرار دارد و به‌نوشته رجا نیوز نامه‌نگاری وزرای روحانی برای «فشارها برای تحمیل برجام‌های دیگر» به خامنه‌ای است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7a91b15-99a6-4775-b9c4-a0760e67b55a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات