728 x 90

«کمترین مشارکت»؛ «آژیر آتش برافروخته»!

سخن روز
سخن روز

اذعان رژیم در آمار رسمی به این‌که نمایش انتخابات در روز۸ تیر شاهد «کمترین مشارکت» در تمامی نمایشهای انتخاباتی آخوندها بوده است، شکستی فجیع را برای تمامیت رژیم و برای شخص خامنه‌ای به ثبت داد. زیرا خلیفه ارتجاع بیشترین التماس و اصرار را برای «مشارکت بالا» به‌عمل آورد و از کرنش و رأی دادن روحانی و خاتمی و لاریجانی هم برخوردار شد.

خامنه‌ای سه روز قبل از نمایش انتخابات (۵تیر) گفت: «مشارکت بالا که ما روی آن خیلی اصرار می‌کنیم به‌خاطر این است که مهم‌ترین اثر مشارکت بالا، سرافرازی جمهوری اسلامی است. در هر انتخاباتی که مشارکت کم بوده زبان ملامت دشمنان جمهوری اسلامی و حساد جمهوری اسلامی دراز شده. ملامت کردند. وقتی مشارکت بالاست زبان بدگویان کوتاه می‌شود. نمی‌توانند ملامت کنند. نمی‌توانند شادی کنند. دشمن شاد نمی‌شویم. این علت این است که بنده اصرار بر مشارکت بالا دارم».

خلیفه درمانده صبح روز ۹تیر هم در پای صندوق رأی فرصت را از دست نداد و تأکید کرد که مشارکت «یک نیاز قطعی است... دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است».

اما مردم ایران با پتک کوبندهٔ تحریم چنان بر فرق خامنه‌ای و تمام باندهای حکومت آخوندی کوبیدند که ناگزیر شد در آمار رسمی خود به «کمترین مشارکت» اعتراف کند و رسانه‌های رژیم آن را با عباراتی نظیر «ریزش کامل»، «قحط سالی رأی» و «مشارکت غیرمنتظره» منعکس کردند.

روزنامهٔ حکومتی ابتکار در شمارهٔ ۱۰تیر نوشت: «میزان مشارکت رأی دهندگان در انتخابات مجلس اسفندماه تنها ۴۱ درصد گزارش شد و در تهران، میزان مشارکت تنها ۲۴ درصد بود که کمترین میزان در تاریخ جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داد. این سومین بار در چهار سال گذشته از جمله دو انتخابات پارلمانی و یک انتخابات ریاست‌جمهوری است که در آن میزان مشارکت رأی دهندگان کمتر از ۵۰ درصد است. از این رو با توجه به کاهش میزان مشارکت رأی دهندگان و سه جنبش اعتراضی در فاصله سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ در سراسر کشور، کاهش مشارکت در انتخابات، نظام سیاسی ایران را با بحران مشروعیت مواجه خواهد کرد».

روزنامهٔ اعتماد با اشارهٔ تلویحی به آخرین التماس خامنه‌ای در صبح ۸ تیر هشدار داد: «روز هشتم تیر، پرچم تکثر و رقابت برافراشته شد اما بیرق به صحنه آوردن توده‌ها زمین‌گیر شد و انتخابات با صورت دوگانه‌یی که داشت، مسیر سیاست ایران را عوض کرد... با این اتفاق، هر چند پاستور به یک چهره جدید محول می‌شود اما آژیر آتش برافروخته در داخل جامعه نگرانی دوچندانی را به‌دنبال دارد. به هرحال، پارادوکس و دوگانگی دموکراسی ایرانی در انتخابات هشتم تیر به اینجا ختم شد که نظام جمهوری اسلامی ایران این بار با غیبت توده مردم زنگ خطری بزرگ‌تر از قبل را دریافت کرد».

یک روز بعد از شکست فجیع خامنه‌ای، خانم مریم رجوی در گردهمایی جهانی ایران آزاد گفت: «این انتخابات، آینهٔ درماندگی سیاسی و استراتژیک رژیم ولایت فقیه است. یک آخوند خونخوار و ۵پاسدار تبهکار، قبل از هر چیز نمایان‌گر چنته خالی رژیم در مرحله پایانی بود. آمار و ارقام و حتی تعداد آرای باطله، صحنه بروز زوال پایگاه اجتماعی رژیم است. مانیتور و مشاهدات بی‌واسطه از ابتدا تا انتهای نمایش رأی‌گیری و رأی‌سازی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ در بیش از ۱۴هزار شعبه رأی‌گیری توسط هواداران مجاهدین نشان می‌دهد که پتک بزرگ تحریم بر سر رژیم فرود آمده و ۸۸درصد مردم ایران نمایش انتخابات را تحریم کردند. شرکت‌کنندگان، ۱۲درصد دارندگان حق رأی و کمتر از ۷میلیون و ۴۰۰هزار هستند؛ چه آنها که به اختیار رأی دادند چه آنها که با انواع ترفندها به اجبار پای صندوق رأی کشانده شدند و چه آنها که رأی باطله و سفید داده‌اند.

این، «نه» بزرگ به دیکتاتوری و رأی قاطع مردم ایران به سرنگونی و پیام‌آور پیروزی ایران آزاد با جمهوری دموکراتیک است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b8598de-e364-4ea4-8270-95eb35e95a92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات