728 x 90

کنفرانس در سالگرد حملات ۶و۷ مرداد به اشرف

سخن روز
سخن روز

در کنفرانسی که در پاریس در سالگرد حملات دولت دست‌نشاندهٔ خامنه‌ای در عراق به اشرف در۶و ۷ مرداد سال۱۳۸۸ و گرامیداشت شهیدان اشرفی با حضور خانم مریم رجوی برگزار شد، اهمیت پایداری اشرف با تکیه بر یک مقاومت اصیل و مستقل با ریشه‌های عمیق اجتماعی و نقش سیاست مماشات در جری شدن دیکتاتوری تروریستی آخوندها، مورد بحث قرار گرفت.

رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک و از حامیان دیرین اشرفیها در سخنانش در این کنفرانس با اشاره به جایگاه شهیدان ۶ و ۷ مرداد و نقش مجاهدان اشرفی در برپایی جنبش آزادیخواهی گفت: «هیچ‌کس، هیچ‌کس نمی‌توانست این جنبش در تبعید را برپا نگهدارد، به‌جز ملتی با این نوع استعداد و نجابت و بزرگی. خانم رجوی یک نمونه از آن است، اما شما همه بسیار شبیه به او هستید. ملتی بسیار تأثیرگذار. شما یک سرمایه بزرگ خواهید بود برای کمک به ما در برقراری جهانی آزاد که در آن حقوق‌بشر مورد ستایش قرار می‌گیرد و افرادی که آن‌را می‌سازند، شهیدانی خواهند بود که از دست دادیم و آنها نیز مورد ستایش قرار خواهند گرفت».

وی افزود: «شما چیزی دارید که بسیاری از کشورها وقتی دیکتاتوری را سرنگون کردند هرگز نداشتند و همیشه به سردرگمی و هرج و مرج منجر شد. شما یک دولت موقت کاملاً آماده دارید که می‌تواند فردا تحت رهبری خانم رجوی زمام امور را به‌دست گیرد و برای ما چیزی ایجاد کند که در خاورمیانه قویاً در انتظارش هستیم یک دموکراسی».

جولیانی هم‌چنین گفت: «شما در آستانهٔ وضعیتی هستید که یک کشور هنگام سرنگونی یک دیکتاتور آن‌طور به‌نظر می‌رسد. شما یک شروع بزرگ با دولتی خواهید داشت که تماماً آماده برای حرکت است و می‌توانید دولتی جدید را آغاز کنید. شما مردمی بسیار با استعداد هستید. شما به‌طرز باور نکردنی تحصیل کرده هستید. آنچه شما در اسارت انجام داده‌اید بیشتر از بسیاری از کشورها در شرایط عادی است، که به من نشان می‌دهد، ملت ایران از برجسته‌ترین ملتها در تاریخ این جهان است. برای ما ضروری است که تاریخ شما را دوباره بیاموزیم».

لارش ریسه رئیس کمیتهٔ دوستان ایران آزاد در نروژ و از حامیان صمیمی اشرفیها نیز در سخنرانی خود خطاب به مجاهدین گفت: «شما نشان داده‌اید که می‌توانید در هر طوفانی استوار بایستید. علاوه بر تمام عشق و تعهد خلل‌ناپذیر، آنچه در طول این ۲۵ سال شاهد بود‌ه‌ام، اعتقاد و پایبندی دائم به حقیقت است. وقتی چنین هدف قوی و تعهد و عشقی قوی دارید پیروزی اجتناب‌ناپذیر است»

در این کنفرانس، خانم رجوی طی سخنانی با اشاره به حملات دولت دست‌نشاندهٔ رژیم ولایت فقیه عراق و کشتار جنایتکارانهٔ مجاهدین در اشرف، گفت: «وقتی از مماشات صحبت می‌کنیم، کانون تعیین‌کننده آن چشم بستن بر نقض حقوق‌بشر و مشارکت در سرکوب جنبش مقاومت به سود رژیم است. تأسیس ارتش آزادیبخش ملی محصول خونها و رنجهای بی‌شمار مردم ایران بود، این پاسخ میهنی و مردمی و پاسخ قطعی به معادلهٔ سرنگونی ولایت فقیه بود. بمباران و جمع‌آوری سلاح این ارتش، توسط آمریکا آن‌هم به درخواست آخوندها بزرگترین خطای آن در سیاست مربوط به ایران است.
لیست‌گذاری مجاهدین و مهم‌تر از آن نقض عهد در حفاظت از ساکنان اشرف و باز گذاشتن دست نیروی تروریستی قدس و دست‌نشاندگان خامنه‌ای در عراق برای حملات وحشیانه به اشرف و لیبرتی بزرگترین خطای سیاست مماشات در آمریکا بود که تعادل منطقه را به سود فاشیسم دینی تحت تأثیر قرار داد».

خانم رجوی در ادامه خاطرنشان کرد: «همان‌طور که دیکتاتوری شاه با وجود برخورداری از حمایت‌های گستردهٔ دولتهای غرب نتوانست از قیام و سرنگونی فرار کند، دیکتاتوری شیخ هم با وجود همه مشوق‌ها و امتیازهای غرب از قیام و سرنگونی گریزی ندارد.

خوشبختانه اکنون گرایش رو به رشدی در حمایت از یک سیاست درست و در حمایت از مردم و مقاومت ایران در سطح بین‌المللی به‌وجود آمده است. بیانیه‌های ۴هزار پارلمانتر شامل اکثریت نمایندگان ۳۴پارلمان جهان و بیانیه ۱۳۷رئیس کشور، رئیس دولت، وزرا و سفرا و رهبران پیشین که در حمایت از برنامه ۱۰‌ماده‌یی مقاومت ایران صادر شده، در همین راستاست. ما جهان را به حمایت از این راه‌حل فرا می‌خوانیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/810e2f95-794e-400a-a19d-28856c6a25f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات