728 x 90

کنفرانس رمضان؛ هماوردی منطقه‌یی با رژیم ولایت فقیه

کنفرانس به مناسبت ماه رمضان
کنفرانس به مناسبت ماه رمضان

جنگ مردم ایران با رژیم ولایت فقیه جنگ بود و نبود است. بود هر یکی، نبود دیگری است. این جمله‌ٔ معروف خمینی بود که تا آخرین خشت و آخرین خانه‌ٔ موجود در تهران به جنگ ضدمیهنی با عراق ادامه می‌دهد. او برای حفظ نظامش ابایی نداشت همه‌ٔ ایران را تا خشت آخر بر باد دهد ولی مجاهدین با ارتش آزادیبخش شاخ جنگی‌اش را شکستند و جام‌زهر را به حلقومش ریختند. خامنه‌ای هم بعد از خمینی بارها به مردم ایران اعلان جنگ داده و ثابت کرده که برای بقای خودش حتی از شیمیایی زدن به کودکان مدارس نیز اجتناب نخواهد کرد.

این جنگ علاوه بر عمق و قدمت خود از گستردگی و شمولیت نیز برخوردار است و در همه پهنه‌ها ادامه دارد. جنگی فرهنگی بین سنتها و آیینهای جاودان ایرانی، اسلامی با پروپاگاندای وحشی و بنیادگرایی رژیم. جنگی اقتصادی میان سفره‌های خالی کارگران عسلویه و هلدینگ‌های متمول سپاه پاسداران. جنگی سیاسی با شاخص قیام دموکراتیک مردم ایران و حاکمیت ولایت فقیه.

این جنگ در صحنه منطقه‌یی نیز بین دو راهبرد خودش را نشان می‌دهد. حاکمیت آخوندی در پی دخالت و صدور بحران به کشورهای همسایه است و مردم و مقاومت ایران با اعتقاد به اسلامی متسامح و بردبار به‌دنبال صلح و همزیستی پایدار با این همسایگان هستند.

 

کنفرانس ماه رمضان

روز یکشنبه، ۶فروردین کنفرانسی با عنوان ولایت فقیه بزرگترین دشمن اسلام، صلح و برابری- متحد با قیام و مقاومت ایران برای جمهوری دموکراتیک، در اورسور اواز برگزار شد که شماری از پارلمانترهای کشورهای عربی، وزرای سابق و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی از فرانسه و جهان عرب نیز در آن شرکت داشتند. خانم رجوی نیز به‌طور آنلاین شرکت داشت و سخنرانی کرد. همان‌طور که از اسم کنفرانس نیز مشخص است می‌توان صحبت‌ها و مواضع شرکت‌کنندگان را روی سه محور متمرکز دانست:

 

۱-تأکید بر این‌که فاشیسم آخوندی حاکم بر ایران بزرگترین دشمن اسلام، صلح و برابری است:

شیخ تیسیر التمیمی قاضی‌القضات سابق فلسطین گفت: «رژیم ظالم ولایت فقیه، اسلام واقعی را زیر پوش دین اسلام تحریف می‌کند که اسلام از آن مبرا است و هیچ ربطی به دین عظیم‌الشأن اسلام ندارد». خانم انیسه بومدین گفت: «حکومت ایران که بر زور تکیه دارد دیر یا زود سرنگون خواهد شد. باید از خواهران و برادران‌مان که برای جامعهٔی عادلانه و برای یک اسلام واقعی مبارزه می‌کنند حمایت کنیم». نذیر حکیم از رهبران ائتلاف ملی سوریه با ذکر آمار و ارقامی که احساسات هر انسانی را به درد می‌آورد گفت: «امروز ۱۲سال از کشتار در کشور من می‌گذرد، یک میلیون شهید، ۱۲میلیون بی‌خانمان. این ابزار رژیم سوریه و حمایت مستقیم رژیم آخوندها بود. تحت نام چه چیزی؟ تحت نام اسلام، در حالی که اسلام از آن مبراست». جرج صبرا از رهبران ائتلاف ملی سوریه افزود: «از زمانی که فاشیسم مذهبی زمام قدرت را در تهران به‌دست گرفت. شبح مرگ بر ایران سایه انداخت. سپس توسط رژیم آخوندی به بقیه منطقه منتقل شد». انور مالک رئیس دیدبان حقوق‌بشر الجزایر هم به تروریسم آخوندی اشاره کرد: «آخوندها با تروریسم خود شروع به ایجاد رعب و وحشت علیه مردم ایران کردند و وقتی همه ساکت ماندند، این تروریسم را به کشورهای دیگر هم کشاندند»

 

۲-حمایت از قیام دموکراتیک مردم ایران:

دکتر ایهم السامرایی وزیر سابق برق عراق «شجاعت زنان و مردان جوانی که در شش ماه گذشته به خیابان‌ها آمدند تا از آینده‌یی آزاد و دموکراتیک دفاع کنند» را ستود و گفت: «هر چه این اعمال قوی‌تر باشد، بی‌شک رژیم ضعیف‌تر می‌شود». نذیر حکیم گفت: «آغاز مقاومت ایران از ۴۰سال پیش به رهبری مجاهدین خلق آغاز شد و ادامه یافت و توسعه یافت و قربانیان زیادی داد و امروز ۷ماه است که هم‌چنان به قربانی دادن ادامه می‌دهد و انشاءالله به پیروزی خواهد رسید. این یک انقلاب است».

 

۳-تأیید مقاومت ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک و حمایت از برنامه ده‌ماده‌ای خانم رجوی:

نذیر حکیم درباره برنامه ده‌ماده‌ای خانم رجوی گفت: «در آن، ایران برای همه‌ٔ ایرانیان است و برای همه‌ٔ جهان. صلح را در همه جا به ارمغان می‌آورد و اسلام پیام صلح آن است». انور مالک افزود: «ما همیشه به این مقاومت دلاورانه، مقاومت مردم ایران افتخار کرده‌ایم، مقاومتی که ثابت کرده است که ریشه در اعماق جامعه دارد، همان‌طور که تصاویر مسعود رجوی را دیدیم عکس‌های خانم مریم رجوی را در خیابانهای ایران دیدیم». شیخ مسکین رئیس شورای امامان فرانسه نیز گفت: «وقتی طرح ده ماده‌یی خانم رجوی را می‌بینم، در همین طرح است که ما به‌عنوان مسلمان خودمان را باز می‌یابیم» و خلیل مرون مدیر مسجد اوری فرانسه ادامه داد: «ده ماده‌یی خانم رجوی، برای یک ایران دموکراتیک و به‌دور از هر گونه تبعیض بین زن و مرد، غیرمسلمان و مسلمان تنظیم شده است». هایل داوود وزیر سابق اوقاف اردن نیز این‌چنین با مقاومت ایران همراهی کرد: «امروز از حق مردم ایران و سازمان بزرگ آن‌که به‌دنبال تحقق آرمانها و امیدهای مردم ایران است و برای دفاع از خود و به‌دست آوردن آزادی تلاش می‌کند، همراه هستیم و از آن حمایت می‌کنیم»

 

هوشیاری نسبت به ویروس سلطنت

نکته قابل توجه دیگر، هوشیاری شرکت‌کنندگان در کنفرانس نسبت به آلترناتیو رژیم‌ساخته سلطنت بود. برخی از آنها بلافاصله پس از حمایت از مقاومت ایران به افشاگری بقایای ساواک پرداخته و هم‌صدا با مردم ایران آن را نفی کردند. نذیر حکیم تلاشهای مذبوحانه بچه شاه را به سخره گرفت: «ماه‌ها پیش پسر شاه را در فرانکفورت به‌عنوان آلترناتیو دموکراتیک به ما معرفی کردند، در حالی‌که پسر شاه و همکارانش آموزش‌دهندگان ساواک بودند تا مردم ما را بکشند و مقاومت ایران را از بین ببرند». جرج صبرا نیز به هدف آلترناتیوسازی رژیم اشاره کرد و گفت: «تلاش برای ایجاد آلترناتیوهای ساختگی برای بی‌اعتبار کردن قیام و از هم پاشیدن تلاش‌های مردم آغاز شد. اما در این امر موفق نشدند. آیا ایرانیان علیه استبداد مذهبی قیام کردند تا استبداد شاهنشاهی را که خود می‌دانند چه کسی آن را هدایت می‌کند جایگزین آن کنند؟». انور مالک نیز انقلاب ضدسلطنتی سال۵۷ را جاری و مداوم دانست: «خیلی‌ها با فدای جانشان قیمت بازگرداندن انقلابی را دادند که یک انقلاب مردمی علیه استبداد شاهنشاهی و دیکتاتوری آن بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7808462b-eebe-4eae-8b09-41e04d59926b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات