728 x 90

کهکشان زمینی مقاومت ایران؛ تولد و پیشینهٔ آن

کهکشان زمینی مقاومت ایران؛ تولد و پیشینهٔ آن
کهکشان زمینی مقاومت ایران؛ تولد و پیشینهٔ آن

شب‌ها وقتی به آسمان نگاه می‌کنیم چند تا ستاره می‌بینیم؟ حداکثر ۲۵۰۰ تا! تازه با دوربین. با چشم غیرمسلح کمتر از اینهاست. خیلی چیزها هم مانع می‌شوند نور شهرها و آلودگی هوا و فضای نا مساعد... پس کهکشانها کجا هستند؟ چرا آن میلیونها ستاره را نمی‌بینیم؟

یک کهکشان شامل میلیونها ستاره است که در برابر سیاهی‌ها و تاریکی‌ها ایستاده‌اند. با هم همکاری می‌کنند. در این روند به تکامل و ارتقا مجموعه‌شان شکل می‌بخشند. هنگامی که خود را میانشان قرار می‌دهیم و کمک می‌کنیم تا بر شب و ستم و ارتجاع سیاره خودمان و میهن در بندمان فائق و پیروز گردیم، آنگاه همانند تلسکوپ جیمز وب به‌وضوح و روشنی مشاهده می‌کنیم چه غوغایی در این کهکشان هاست. چگونه ستاره‌های جوان مقاومت متولد می‌شوند و با شور و شوق وصف‌ناپذیر نور و سپیدی و روز را فراخ‌تر و گسترده‌تر می‌سازند... پس راه کشف و شناخت کهکشان تنها مشاهده تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ستاره‌های بیشمار آن نیست بلکه شرکت فعال برای هر چه بزرگتر کردن و عمیق‌تر کردن فضای کهکشانی است.

 

تجربه کهکشانهای زمینی

پیدایی، شکل‌گیری و گسترش کهکشان انسانی با هزاران ستاره آگاه و نورافشان و دلیر میهنی به نام ایران، نمونه آشکاری از روندی است که در آسمانها صورت می‌گیرد.

پس از شکست کودتای ۱۷ژوئن۲۰۰۳ (۲۷خرداد سال ۱۳۸۲) و پیروزی بزرگ مقاومت ایران در برابر فاشیسم مذهبی و دولت حاکم بر فرانسه، همه ساله مقاومت ایران اقدام به تشکیل یک کهکشان و برگزاری گردهمایی بزرگ با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی و ایرانیان آزاده از سراسر جهان می‌کند.

در نخستین گردهمایی در سال ۱۳۸۳، خانم دانیل میتران ستاره درخشان مقاومت ضدفاشیستی فرانسویان پیام گرمی در حمایت از مقاومت ایران، به هزاران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم فرستاد و همبستگی خود با مردم ایران و مقاومتشان را یک بار دیگر اعلام کرد. خانم رجوی در آن گردهمایی گفت: «ما که در ۱۷ژوئن گذشته، ناگهان، هدف حمله قرار گرفتیم، گناهی جز مقاومت در برابر فاشیسم مذهبی، نداشتیم... اگر مقاومت برای آزادی جرم است، ما به این گناه بزرگ افتخار می‌کنیم... چنان‌چه مجاهدین موفق به عقب‌راندن عنصر سیاسی به نفع عنصر حقوقی شوند، نه تنها خود برنده خواهند شد بلکه بشریت را هم به پیروزی خواهند رساند».

دومین گردهمایی سال ۱۳۸۴ صورت گرفت تا بند و بست آخوندهای دین‌فروش با دولتمردان مماشاتگر غربی افشا گردد. یکی از ویژگی‌های این مراسم، حضور گسترده چهره‌هایی از جناح‌های سیاسی متفاوت و گاه رقیب است برای دفاع از پایه‌یی‌ترین ارزش‌های دموکراتیک، حقوق پناهندگان، حقوق‌بشر و حق مقاومت در برابر دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران.

سومین کهکشان مقاومت سال بعد و در آستانه یکصدمین سالگرد انقلاب مشروطه برگزار شد. صد سال پایداری ملت ایران برای آزادی از ستارخان تا کوچک‌خان و دکتر مصدق و پیشتازان انقلاب ضدسلطنتی، گرامی داشته شد.

سال بعد گردهمایی بزرگ مقاومت علاوه بر حضور شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و مدافعان حقوق‌بشر، بیش از ۵۰ هزار نفر از هموطنان و حامیان مقاومت شرکت داشتند. امه سزر از نامدارترین شاعران معاصر فرانسه و مبارز آزادی و حقوق‌بشر به همراه شمار دیگری از برجسته‌ترین شخصیتهای سیاسی و فرهنگی و ۲۵۰هزار شهروند فرانسوی با امضای بیانیه از مقاومت ایران حمایت کردند. خانم رجوی گفتند: «هیاهوی آخوندها برای ساختن بمب اتمی، نفیر شوم انفجارهای پرشقاوت آنها در عراق و نعره‌های آنها برای سرکوب و ارعاب در داخل کشور، صدای ایران نیست». سال بعد شخصیتها سیاستمداران بیشتری در گردهمایی شرکت کردند و شمار هموطنان شرکت‌کننده نیز به بیش از ۷۰ هزار تن رسید.

گردهمایی سال ۸۸در روز ۳۰خرداد همان سال در پاریس برگزار شد. این گردهمایی همزمان بود با شعله‌ور شدن قیام سال ۸۸. مردم ستم دیده ایران. در آن سال و سال‌های بعد خانم رجوی همواره برتلاش خستگی‌ناپذیر اعضای مقاومت و حامیان پرشوری که کهکشانهای درخشان را یکی بعد از دیگری و هر سال باشکوه‌تر برگزار می‌کنند، می‌ستودند و به قیام‌آفرینان داخل کشور خطاب می‌کردند: «درود به شما دختران و پسران آزاده و دلیرم، به همه خواهران و برادرانم در سراسر ایران که با قیام برای آزادی، بار دیگر ایران را روشنایی بخشیدید. قیام شما پیروزی راه‌حلی است که اشرف پرچمدار آن است. پرچمدار مسیر سرنگونی رژیم ولایت فقیه و برقراری آزادی، برابری و برادری... قیام شما، همه آنچه را که نباید باشد، به رساترین صورت در شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه بیان کرده است: پایان بردگی دینی! و پایان عصر دیکتاتوری! نه به حجابِ اجباری، نه به دین اجباری و نه به حکومت اجباری».

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۴ یک نقطه‌عطف بود. در این مراسم بیش از ۶۰۰چهره نامدار سیاسی و حقوقدان برجسته از ۷۰کشور جهان شرکت کردند. جمع شدن این کمیت با آن کیفیت، به خودی خود نشان‌دهنده وزن و جایگاه بین‌المللی مقاومت ایران بود در حالی‌که افزایش چشم‌گیر شرکت‌کنندگان در مراسم نیز خود به تنهایی نشان‌دهنده ارزش ملی این گردهمایی و قدرت آلترناتیو دیکتاتوری حاکم بود.

گردهمایی سال ۱۳۹۵، با حضور ۱۰۰هزار نفر از ایرانیان آزاده از سراسر جهان برگزار شد. برخی از نامداران‌ترین چهره‌های شرکت‌کننده در مراسم عبارت بودند از: نیوت گینگریچ، جان بولتون، امیر ترکی فیصل، آلخو ویدال کوآدراس، رودی جولیانی، اد رندل، جولیو ترتزی، لیندا چاوز، پاتریک کندی، گری کندی، فرانسیس تاونزند، اینگرید بتانکورد، راما یاد، سید احمد غزالی و... در این گردهمایی، یکی از شعارهای اصلی مراسم، ۱۰۰۰ا شرف بود. پدیده‌یی فعال در داخل کشور که تاثیری حیرت‌انگیز در تغییر فضای سیاسی داخل کشور داشت و به روند انزوای اجتماعی رژیم تا حد محاصره دیکتاتور توسط توده‌های مردم و مطالباتشان پیش رفت. روندی که در سال‌های بعد، جدی‌ترین چالش نظام برای حیات و مماتش شد!

هر سال گردهمایی سالیانه مقاومت ایران در پاریس برگزار می‌شد؛ اما در سال ۱۳۹۸ بنا به فراخوان مسعود رجوی، مسئول شورای ملی مقاومت ایران، گردهمایی هموطنان و اشرف‌نشانان و پشتیبانان مقاومت ایران در خارج از کشور به‌ویژه به‌دلیل تهدید بمب‌گذاری که در سال ۱۳۹۷ آشکار شد و منجر به دستگیری اسدالله اسدی گشت، به‌صورت سلسله تظاهراتی در شهرهای بزرگ در اروپا و آمریکا برگزار شد. این تظاهرات شامل تظاهرات هزاران نفر در برلین، لندن، استکهلم، واشنگتن می‌شد. این سلسله تظاهرات مقدمهٔ گردهمایی اصلی بود. شانزدهمین گردهمایی بزرگ مقاومت ایران طی ۵روز متوالی در اشرف۳ و با شرکت صدها تن از سیاستمداران و دولتمردان بین‌المللی و هیأت‌های قانونگذاران و شخصیت‌های برجسته از ۵ قاره جهان برگزار شد.

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۹ بزرگترین گردهمایی اینترنتی جهان پس از کرونا توسط مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت برگزار شد. در این گردهمایی دهها هزار نفر از ۳۰هزار نقطه در جهان (۱۰۰ کشور جهان) شرکت کردند و خواهان تغییر دموکراتیک در ایران شدند. در این گردهمایی که با مرکزیت اشرف۳ قرارگاه مجاهدین خلق در آلبانی برگزار شد، ۱۰۰۰شخصیت سیاسی از سراسر جهان شرکت کردند.

گردهمایی جهانی مقاومت در سال ۱۴۰۰، با شرکت ایرانیان و حامیان مقاومت از بیش از ۵۰هزار نقطه در ۱۰۵کشور جهان و با حضور هزاران تن از اعضای مجاهدین خلق ایران در اشرف۳ در آلبانی آغاز شد. شرکت‌کنندگان از سیدنی تا هاوایی با ۲۰ساعت اختلاف به‌صورت آنلاین گردهم آمدند. همزمان با شروع اجلاس ایران آزاد، هزاران ایرانی در میدان براندنبورگ برلین دست به تظاهرات زدند و تجمع‌های ایرانیان در ۱۶ پایتخت و شهر بزرگ از جمله در پاریس، واشنگتن، لندن، آمستردام، استکهلم، اسلو، وین، رم و ژنو به‌طور همزمان و در ارتباط زنده با اجلاس ایران آزاد جریان داشت و شرکت‌کنندگان به‌صورت آنلاین و از طریق لد اسکرینهای بزرگ در اجلاس جهانی ایران آزاد شرکت نمودند.

تظاهرات ایرانیان آزاده در راستای کهکشان ۱۴۰۱ تحت عنوان «ایران در آستانه انقلاب و سرنگونی با قیام و ارتش آزادی» در شهر برلین آلمان برگزار شد. در محور خواسته‌ها و اهداف کهکشان آن سال «نه شیخ ـ نه شاه و دیکتاتوری» و «آری به جمهوری دموکراتیک و حمایت از آلترناتیو دموکراتیک و کانون‌های شورشی» قرار داشت.

کهکشان مقاومت ایران در سال ۱۴۰۲ همراه با تظاهرات هموطنان و اجلاس جهانی ایران آزاد برگزارشد. شرکت بیش از ۵۰۰شخصیت سیاسی از آمریکا، کانادا، استرالیا، و کشورهای عربی با ۳۲ هیأت پارلمانی و نمایندگان منتخب از ۵ قاره جهان و مقامات پیشین در بحبوحه بحران و ناآرامی و آتش‌سوزیها در سراسر فرانسه اعجاب برانگیز بود. در آن کهکشان گوشه‌ای از ۱۰۰۰۰ فعالیت کانون‌های شورشی در ایران نشان داده شد.

 

کهکشان ۱۴۰۳، درخشش هزاران ستاره

در آستانه برپایی کهکشان مقاومت ایران قرار داریم. مقاومت سرخ فام ۴۳ ساله‌ای که «بزرگترین، طولانی‌ترین، بغرنج‌ترین و خونین‌ترین مقامت سازمان‌یافته تاریخ ایران با چراغ راهنمای «نه شاه نه شیخ» علیه دیکتاتوری و وابستگی» را نمایان می‌سازد.

اکنون با نگاهی دیگر به شب تاریک وسیاه و خونین حاکم بر ایران، بهتر و به هنگام‌تر می‌توان به اهمیت کهکشان مقاومت ایرانیان آزاده پی برد. کهکشانی که در آستانه پیروزی نور بر ظلمت و درخشش خورشید آزادی برشب تباهی فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1df4dcb-c155-4579-8d62-9287f7592647"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات