728 x 90

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - قدرت آلترناتیو (۱۹) - قسمت آخر

گردهمایی بزرگ ایرانیان ۱۳۹۶
گردهمایی بزرگ ایرانیان ۱۳۹۶

فردا، گردهمایی بزرگ ایرانیان! 

در ادامه سلسله نوشته‌هایی که پیرامون گردهمایی‌های بزرگ ایرانیان در پاریس ارائه شد، امروز و در حالی‌که تنها یک روز به برگزاری پانزدهمین گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس باقی مانده، نگاهی می‌کنیم به بخش‌هایی از سخنرانی مریم رجوی در گردهمایی سال گذشته در پاریس.

 

ویژ‌گی گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۹۶

مهمترین ویژگی گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۹۶ را می‌توان در لحظه ورود رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به سن اجرای سخنرانی دید. لحظه‌‌یی که تصویری از آن را در ابتدای همین نوشته نیز می‌توان دید؛ رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به‌مثابه سیمرغ رهایی با ۲بال نیرویی و مردمی مقاومت ایران در طرفینش، به‌مثابه نماد قدرت یک خلق در برابر ارتجاعی قهار ظاهر شد. یک سو انبوه بی‌شمار مردم و هموطنان تبعیدی و آزاده که تمامی هستی خود را در تمامی سالهای تبعید و دربه‌دری نثار آزادی مردم و میهنشان کرده‌اند و پرشور بر ادامه راه پا می‌فشارند، مردمی آزاده و از جان گذشته که در تمامی این سالها هرگز در برابر تبلیغات و تهدید‌ها و تطمیع‌های دشمن، لحظه‌‌یی سستی به خود راه ندادند و بلکه پرانگیزه‌تر از هر زمان، آتش رزم خود را افزون‌تر کردند و شهد زندگی آرام و بی‌دردسر در جوامع آرام و امن غربی را به تلاش شبانه‌روزی در خیابانها و مجامع سرد و یخ سیاسی که هیچ تصوری از وضعیت فاجعه‌بار مردم ایران ندارند ترجیح دادند و با هزاران و هزاران بار توضیح و روشنگری، بسیاری از سیاستمداران و روزنامه‌نگارانی را که ذره‌یی وجدان انسانی داشتند، تحت‌تاثیر قرار داده و به حمایت از مردم و مقاومت ایران وارد صحنه کردند.

و در سوی دیگر رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی ایران، مجاهدان پرشور صحنه‌های نبرد در تمامی این سالها که نه از موشک و نه از تیغ جرار نیروهای پیاده و تروریستی رژیم و عوامل محلی‌اش در عراق بیمی به خود راه نداده و با دست خالی بدون سلاح در برابرشان ایستادند و بر حق آزادی مردم ایران پای فشردند تا امروز که آن صحنه پرغرور در بالای همین صفحه شکل گرفت.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با تکیه به همین ۲بازوی پرافتخار و قدرتمند است که می‌تواند از شرف و استقلال خلق قهرمان ایران در مجامع بین‌المللی صحبت کرده و دفاع کند.

 

مریم رجوی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس ۱۳۹۶

مریم رجوی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس ۱۳۹۶

 

گوشه‌هایی از سخنان مریم رجوی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۹۶

مریم رجوی در ابتدای سخنان خود، ضمن قدردانی از تمامی هموطنان شرکت‌‌کننده در مراسم و تمامی آنچه که همگی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آن انجام داده‌اند، به میهمانان خارجی از ۵قاره خیرمقدم گفت و همه داستان سال گذشته مقاومت را در چند جمله کوتاه جمع‌بندی کرد و گفت:

« سال گذشته در این موقع، رژیم ولایت فقیه در حال موشک‌زدن به‌ لیبرتی برای کشتار مجاهدین بود. حالا انتقال پیروزمند آنها از زندان لیبرتی و پیشروی‌های این مقاومت است که پی‌در‌پی به‌‌ رژیم تهاجم می‌کند. از دیدار اعضا و مسئولان مجاهدین در آلبانی که هم‌اکنون به گردهمایی ما پیوسته‌اند، همه شاد و سرفرازیم.

حضار محترم!

این گردهمآیی تحت تأثیر ۳رویداد بزرگ است:

  • انتقال هزاران عضو مجاهدین به‌ خارج عراق که طرح خامنه‌ای برای انهدام جنبش مقاومت را به شکست کشاند
  • شکست سیاست مماشات آمریکا و اروپا با رژیم
  • و شکست خامنه‌ای در انتخابات فرمایشی؛ یعنی شکست تمامیت رژیم ولایت فقیه».

 

۳حقیقت اساسی از زبان مریم رجوی 

مریم رجوی در بخش دیگری از سخنانش گفت:

« آفتاب تغییر بر ایران تابیده است. رژیم حاکم، بیش از همیشه آشفته و ناتوان است. جامعه ایران لبریز نارضایتی است و جامعه بین‌المللی سرانجام به این واقعیت نزدیک شده که مماشات با رژیم ولایت فقیه خطاست.

همین اوضاع جوشان ۳حقیقت اساسی را برای رسیدن به ‌‌آزادی ایران و صلح و آرامش در منطقه بیان می‌کند:

اول:‌ ضرورت سرنگونی رژیم ولایت فقیه

دوم: در دسترس بودن سرنگونی این رژیم

و سوم: وجود یک آلترناتیو دموکراتیک و مقاومت سازمان‌یافته، برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی».

 

معنی این ۳حقیقت در یک‌کلام چیست؟

مریم رجوی در بازنمایی مفهوم آن ۳حقیقت اساسی گفت:

«اما معنی این کلمات چیست؟

نخست پاسخ به‌ این سؤال است که با رژیمی که عامل اسارت ایران و ایرانی و نیروی جنگ و کشتار در منطقه است، چه باید کرد؟

آیا واقعاً این رژیم اصلاح‌شدنی است؟ خیر، از ۳۸سال عمر این رژیم، ۲۰سال‌ آن را مدعیان اصلاحات بر سر کار بوده‌اند و جز خدمت به‌ ولایت‌ فقیه کاری نکرده‌اند.

آیا با امتیاز دادن، این رژیم تغییر رفتار می‌دهد؟‌ خیر، دولتهای آمریکا و اروپا در ۳دهه گذشته این روش‌ها را دهها بار آزموده‌اند.

و آیا مهار این رژیم امکان‌پذیر است؟‌ خیر، این سیاست که اسمش را مهار گذاشته‌اند، در عمل مانع یک سیاست قاطع علیه رژیم است.

نتیجه همان چیزی است که مقاومت ایران از آغاز بر آن تأکید کرده است. همان چیزی که امروز بسیاری در جهان به‌ آن رسیده‌‌اند: راه‌حل، و یگانه راه‌حل، سرنگونی رژیم ولایت فقیه است».

 

میهمانان گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس ۱۳۹۶

میهمانان گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس ۱۳۹۶

 

نگاهی به وضعیت انفجاری جامعه ایران

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در مورد وضعیت جامعه ایران گفت:

«به‌تصریح سرکرده نیروی انتظامی، سال گذشته نزدیک به ۱۱هزار تظاهرات و اجتماع اعتراضی در سراسر کشور برپا شده است.

نگاه کنید به‌ گورخوابها، نگاه کنید به جمعیت ۱۰میلیونی بیکاران، به ۲۰میلیون زاغه‌نشین و به ۳۰درصد جمعیت کشور که گرسنه هستند، آخوندها توسط همین‌ها محاصره شده‌اند.

کاندیداهای دست‌چین‌شده نمایش انتخابات اقرار کردند که این یک حکومت ۴درصدی است و ۹۶درصد مردم از آن بیزارند.

بله، بزرگ‌ترین تهدید رژیم برخلاف تبلیغاتش دشمن خارجی نیست؛ بلکه قیامهای کمین‌کرده در دل جامعه ایران است.

واقعیت این است که سرنگونی رژیم ولایت فقیه، شدنی و در دسترس است. به‌دلیل ناتوانیهای رژیم‌‌، از جمله:

  • ناتوانی در مهار فروپاشی اقتصادی و فجایع زیست‌‌محیطی و ناتوانی در تأمین ابتدایی‌ترین خواست‌های مردم به‌جان آمده 
  • ناتوانی در دست‌یابی به بمب اتمی و حتی ناتوانی در یک‌دست کردن رژیم

سرنگونی آخوندها در دسترس است. زیرا خود را در ۳جنگ فرساینده در خاورمیانه گرفتار کرده‌اند و به‌ هر صورتی که از آن بیرون بیایند به‌ موجودیت خود لطمه می‌زنند».

 

نیروی جایگزین واقعی کیست؟ 

مریم رجوی پس از تشریح وضعیت جامعه ایران و تشریح وضعیت سیاسی دیکتاتوری حاکم و بیان توانمندی‌های آلترناتیو شورای ملی مقاومت گفت:

« اما این جایگزین به‌ چه نیرویی متکی است؟

متکی است به‌ یک جنبش سازمان‌یافته و متحد با هزاران عضو پیشتاز فداکار.

متکی است به‌‌ حمایت خالصانه ایرانیان در داخل و خارج کشور و رنج و تلاش اشرف‌نشانها.

متکی است به زندانیان سیاسی که در همین روزها از دل بند‌ها و سلول‌ها به‌ حمایت از گردهم‌آیی شما برخاسته‌اند.

متکی است به‌ زنان،‌ کارگران، معلمان، متخصصان و جوانان ازخودگذشته. متکی است به‌ عشق بی‌دریغ آنها و به‌ حمایت مالی آنها که قرض می‌کنند، خانه و اموال خود را می‌فروشند تا این مقاومت، مستقل، برپا و استوار بماند.

با تلاش و خطرپذیری اعضای این مقاومت بود که ما توانستیم سایت‌های اتمی پنهانی رژیم را افشا کنیم. در حالی‌که هیچ دولتی در جهان، حتی نتوانسته بود از آن مطلع شود.

 

چرا این جایگزین قابل‌اعتماد و قابل‌تکیه است؟ چون همواره پای قول‌ها و شعارهای خود ایستاده است. چون هیچ روزی به شب و هیچ شبی به صبح نرسید که برای آرمان آزادی بی‌نبرد و تکاپو سر کرده باشد.

و چون ۱۲۰هزار تن از اعضا و هوادارانش اعدام شدند و از ۳۰خرداد سال ۶۰ هدف سرکوب‌های طاقت‌فرسا و یک جنگ روانی همه‌جانبه قرار گرفت؛ با‌ این‌ همه، کوه‌ها تکان خوردند، اما مقاومت شما از جای خود تکان نخورد و تکان نخواهد خورد تا خلیفه ارتجاع را ریشه‌کن کند».

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود گفت:

«این جایگزین، پاسخی شایسته به‌مهم‌ترین شکاف‌های سیاسی و اجتماعی ایران است:

- پاسخ شکاف میان‌ ملیت‌های مختلف در ایران،

- پاسخ تفرقه و جدایی میان شیعه و سنی،

- و هم‌چنین پاسخ شکاف‌ پرتنش میان ایران و کشورهای منطقه است».

 

بیلان دیکتاتوری به زبان ساده و راه مقابله با آن 

مریم رجوی در بخش دیگری از سخنانش بیلان دیکتاتوری فاشیستی مذهبی حاکم بر ایران را این‌گونه خلاصه کرد و گفت:

«در این ۳۸سال‌، آخوندها ۸سال را با عراق در جنگ بودند، ۶سال را با ملت سوریه در جنگ بوده و هستند و بیش از ۱۰سال برای ساختن بمب اتمی با جامعه بین‌المللی درگیر بوده‌اند.

مقاومت ایران افتخار می‌کند که در هر ۳مورد، در برابر استبداد مذهبی ایستاده است:‌ و پرچمدار صلح و آزادی، پرچمدار دفاع از مردم سوریه و پرچمدار یک ایران غیراتمی است.

از نظر ما و مردم آزادی‌خواه ایران، قانون اساسی ولایت فقیه، نامشروع، بی‌اعتبار و باطل است. ملت ما خواهان یک قانون اساسی بر اساس آزادی، دموکراسی و برابری است.

زمان آن است که جامعه جهانی به‌خواست مردم ایران توجه کند.

حرف ما مضمون خواستهای ستارخان، سردار انقلاب مشروطیت و دکتر محمد مصدق، پیشوای نهضت ملی ایران است.

هم‌چنان که بارها گفته‌ام ما نه پول می‌خواهیم نه سلاح. حرف ما این است که مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه، مشروع، حق و ضروری است.

ما از شما می‌خواهیم «مقاومت در مقابل ستم» را به‌رسمیت بشناسید. همان چیزی که در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و در اعلامیه حقوق‌بشر و شهروندی فرانسه آمده است.

و همان چیزی که در بیانیه استقلال آمریکا آمده است: این‌که «وقتی حکومتی حافظ حقوق مردم نیست، مردم حق دارند آن‌ را ‌برکنار سازند و به‌جای آن حکومت مورد علاقه خود را به‌وجود آورند. بله، مقاومت ایران بر آن است تا حکومتی را که ملت ایران از آن بیزار است، ریشه‌کن کند».

 

شور و عشق میهنی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس ۱۳۹۶

شور و عشق میهنی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس ۹۶

 

راه‌حل بحران منطقه از زبان مریم رجوی

مریم رجوی راه‌حل بحران منطقه را به روشن‌ترین شکل بیان کرد و گفت:

«تأکید می‌کنیم که راه‌حل بحران منطقه و مقابله با گروههایی مانند داعش در سرنگونی این رژیم، به دست مردم و مقاومت ایران است.

بر این اساس به ملل‌متحد، اتحادیه اروپا و آمریکا و کشورهای منطقه می‌گوییم:

۱- مقاومت مردم ایران برای سرنگونی استبداد مذهبی را به‌رسمیت بشناسید. این رژیم را از ملل‌متحد و سازمان همکاری اسلامی طرد کنید و کرسی‌های ایران را به مقاومت مردم ایران واگذار کنید.

۲- سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی بگذارید و آن را از سراسر منطقه اخراج کنید.

۳- خامنه‌ای و سایر سران رژیم را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و جنایت علیه بشریت به‌ویژه قتل‌عام ۶۷ و به‌خاطر جنایت جنگی در منطقه در مقابل عدالت قرار دهید».

 

جواب این دیکتاتوری، ملت همبسته ایران و آلترناتیو دیرپای آن است

جواب این دیکتاتوری، ملت همبسته ایران و آلترناتیو دیرپای آن است

 

نوید پیروزی، پایان‌بخش سخنان مریم رجوی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۹۶

اینک که یک سال از آن روز و آن سخنرانی می‌گذرد با نگاهی به بخش پایانی سخنان رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در آن روز، می‌توان به آن سخنان محک زد و قدرت یک رهبری شایسته در رأس یک آلترناتیو واقعی با نیروهایی جان‌برکف و رزمنده را دید و با چشمی پرامید به آینده، مرحله پایانی رزم آخرین را رقم زد.

مریم رجوی آن روز گفت:

«هموطنان عزیز!

من به‌ قدرت عظیم شما تکیه دارم که برای آزادی و برابری بی‌تاب و بی‌قرارید. من به ‌‌شما زنان و جوانان ایران امید دارم، به ‌شما هموطنان کرد، بلوچ، عرب، آذری، ترکمن، لر و بختیاری.‌

در شما نیرویی هست که با مقاومت و اعتراضتان ولایت فقیه را درمانده کرده ‌است.

و در شما قدرتی هست که قطعاً می‌تواند استبداد مذهبی را سرنگون ‌کند.

آری، دوران تهاجم و پیشروی است.

عهد آخوندها به‌سر آمده است، زمان هزار اشرف و ارتش آزادی است.

پس، ای فرزندان میهن بپاخیزید.

کانونهای رزم و مقاومت را برپا کنید.

برای آزادی و حاکمیت مردم به پیش، به پیش، به پیش!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d737ef70-b9a6-4523-814a-c76ea2707cac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات