728 x 90

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - قدرت آلترناتیو (۱۷)

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

روزها به سرعت می‌گذرند و با گام‌های بلند خود، ما را به موعد برگزاری گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس نزدیک‌تر می‌کنند.

از سویی اوج گرفتن شور و شوق میهنی و افزایش حرکت برای پیوستن به گردهمایی بزرگ

و از سوی دیگر، تلاش و تقلای رژیم و ضدتبلیغات بر علیه گردهمایی که هر روز بیشتر از روز پیش، صفحه روزنامه‌ها و سایت‌های حکومتی را سیاه می‌کند.

برخورد دو قطب اصلی در صحنه سیاسی ایران که تمامی حرکات و وقایع مشابه دیگر را تحت‌الشعاع خود قرار داده و هماوردی اصلی در ماجرای ایران و قیام آن را سمبلیزه می‌کند.

برخورد حاکمیت و نیروی جایگزینش!

نیرویی که نزدیک به ۴دهه پرچم سرنگونی دیکتاتوری حاکم را برافراشته نگه داشته است. یک گردهمایی سالانه عظیم میهنی مقاومت ایران که از سال ۸۳به این سو همه ساله در پاریس برگزار شده میعادگاه تمام دوستداران آزادی ایران و موعد اعلام حمایت همه نیروها و تشکلهای آزادیخواه از قیام مردم ایران است.

این مجموعه نوشته در کنار مرور همین گردهمایی‌های سالانه، در حد فرصت خود، نیم نگاهی هم به برخی از مهمترین مواضع رژیم در برخورد با مقاومت و گردهمایی بزرگ آن دارد.

از شماره قبلی این نوشته تا یادداشت حاضر دهها رسانه حکومتی در ضدیت با مقاومت و گردهمایی بزرگ آن، مطلب منتشر کرده‌اند که برخی از آنها اشاره می‌شود.

 

نمونه‌‌ای از آنچه رسانه‌های حکومتی برضد گردهمایی بزرگ ایرانیان منتشر می‌کنند

 

سایت بسیج دانشجویی نوشت: دشمن طراحی جدیدی با عنوان "تابستان داغ" برای ایجاد اغتشاشات در کشور در نظر گرفته است.

واکنش رسانه‌های حکومتی به برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت

واکنش رسانه های حکومتی به گردهمایی بزرگ مقاومت

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان شهرکرد گفت: هفته بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی فرصت مغتنمی برای مرور بخشی از جنایات بیشمار منافقین و آمریکای جنایتکار در حق ملت مظلوم ایران است.

روزنامه حکومتی اطلاعات: پویش مردمی برای محاکمه‌ سران (مجاهدین).

پایگاه خبری تحلیلی بنیاد هابیلیان وابسته به وزارت اطلاعات: پویش برای جمع‌آوری امضا بر ضد مجاهدین خلق.

موازی با حرکات رژیم، کارزار کانونهای شورشی و اقشار حامی مقاومت در داخل کشور به فراخوان به حمایت از گردهمایی بزرگ مقاومت، وجه دیگر این رویارویی را شکل می‌دهند.

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۴

 

در ادامه هدف اصلی این سلسله نوشته‌ها، نگاهی می‌کنیم به گردهمایی بزرگ ایرانیان در ۲۳خرداد سال ۱۳۹۴در پاریس.

 

صفحه اول نشریه مجاهد ۱۰۷۳- ویژه نامه گردهمایی بزرگ مقاومت در سال ۱۳۹۴

صفحه اول نشریه مجاهد ۱۰۷۳- ویژه نامه گردهمایی بزرگ مقاومت در سال ۱۳۹۴

 

این گردهمایی از نظر تعداد و موقعیت سیاسی میهمانان برجسته مراسم، یک نقطه‌عطف بود. در مراسم سال ۹۴بیش از ۶۰۰چهره نامدار سیاسی و حقوقدان برجسته از ۷۰کشور جهان شرکت کردند.

 

شرکت بیش از ۶۰۰شخصیت و قانونگذار از ۷۰کشور جهان در گردهمایی بزرگ مقاومت در سال ۱۳۹۴

شرکت بیش از ۶۰۰ شخصیت و قانونگذار از ۷۰ کشور جهان در گردهمایی بزرگ مقاومت در سال ۱۳۹۴

 

جمع شدن این کمیت با آن کیفیت، به خودی خود نشان‌دهنده وزن و جایگاه بین‌المللی مقاومت ایران بود در حالی‌که افزایش چشم‌گیر شرکت‌ کنندگان در مراسم نیز خود به تنهایی نشان‌دهنده ارزش ملی این گردهمایی و قدرت آلترناتیو دیکتاتوری حاکم بود.

 

تجمع جمعیت هنگام ورود به گردهمایی بزرگ مقاومت در سال ۱۳۹۴

تجمع جمعیت هنگام ورود به گردهمایی بزرگ مقاومت در سال ۱۳۹۴

 

مریم رجوی در گردهمایی ۹۴چه گفت؟

 

مریم رجوی در همان آغاز سخنرانی خود ضمن خیرمقدم به حاضران گفت:

« ما به این جا آمده‌ایم تا صدا و سخن صاحبان حقیقی ایران، یعنی مردم ایران را به گوش جهان برسانیم. در یک هیاهوی بی‌وقفه بر سر برنامه شوم اتمی و سه جنگ ضدانسانی در منطقه، کسانی به نام ایران سخن می‌گویند که دشمن ایران و ایرانی‌اند
مردم ایران، نه سلاح اتمی می‌خواهند، نه دخالت در عراق و سوریه و یمن و نه استبداد و شکنجه و زنجیر. مردم ایران دهها میلیون معلم، دانشجو، پرستار و کارگر به جان آمده‌یی هستند که آزادی و دموکراسی می‌خواهند و کار و معیشت.
حرف آ‌نها این است که:
اولاً، ولایت‌فقیه به پایان کار خود رسیده است.
ثانیاً، از نقض حقوق‌بشر در ایران، تا بن‌بست اتمی و از بحران منطقه، تا مقابله با گروه داعش راه‌حل یکی و فقط یکی است و آن سرنگونی خلیفه ارتجاع و تروریسم در ایران است.»

 

مریم رجوی در گردهمایی بزرگ مقاومت به همراه هموطنان برای رزم بیشتر برای آزادی حاضر می‌گوید

مریم رجوی در گردهمایی بزرگ مقاومت به همراه هموطنان برای رزم بیشتر برای آزادی حاضر می‌گوید

 

اعتراض و قیام در ایران، گردهمایی در خارج کشور

 

مریم رجوی در تصویر اوضاع ایران به اختصار اما به‌روشنی تابلویی رسم کرد که امروز و پس از گذشت سه سال، دقت و درستی آن به اثبات رسیده است. مریم رجوی گفت:

« به ایران به پا‌خاسته امروز نگاه کنید که به‌رغم حدود ۱۸۰۰اعدام در دوران آخوند روحانی، ملتهب و جوشان است.
قیام مهاباد و تظاهرات سنندج و سردشت و سقز و مریوان، شجاعت و خیزش هموطنان کردمان در برابر جنایت و بی‌عدالتی است. تظاهرات پی‌در‌ پی معلمان در تمام استانها، صدای مردمی است که نادیده گرفته‌ شده‌اند و برای حق زندگی و حق آزادی برخاسته‌اند. اعتصاب و تحصن روزانه کارگران، فریاد سفره‌های خالی است. دهها رشته درگیری مسلحانه جوانان بلوچ و کرد و عرب، خشم یک ملت اسیر است که همه راههای اعتراض را به رویش بسته‌اند. صدها بار اعتصاب غذا و اعتراض زندانیان سیاسی، پایداری ملتی است که در اتاقهای شکنجه هم، آخوندها را شکست می‌دهد. تحصن مادران زندانیان اعدامی، اعتراض دراویش گنابادی و اهل حق، شعله‌های جسم و جان دستفروشان، همه اینها، غرش کوهی است، که می‌خواهد آتشفشان‌ شود.
نگاه کنید امروز، کدام ایرانی هست که معترض نباشد؟ کدام ایرانی خواستار تغییر نیست؟
15میلیون هموطنی که در حومه‌ها و حلبی‌آبادها در فقر و محرومیت می‌سوزند.
15میلیون جوانی که کار و شغلی پیدا نمی‌کنند، و میلیونها خانواده‌یی که زیر بار گرانی کمر خم کرده‌اند،
همه آنها یک درد دارند و یک تغییر بزرگ را می‌خواهند.
پس روی سخنم با شما هموطنان عزیزم در سراسر ایران است:
مقاومت، مبارزه و همبستگی شما، از هر قدرتی بزرگتر است. با ایستادگی در برابر این رژیم، هزار کانون‌ شورشی یعنی هزار اشرف در ایران برپا کنید. زمانی است که از اعتراضهای شما می‌تواند قیامهای بزرگ شعله‌ور شود و ارتش قیام و ارتش آزادی چشم جهان را به روز آزادی ایران روشن کند».

 

پایان رشد بادکنکی رژیم درمنطقه

 

مریم رجوی در بخش دیگری از سخنان خود به شکست استراتژی منطقه‌یی آخوندها اشاره کرد و نوید فرداهای روشنتری داد، فردایی که اگر آن روز نه، لیکن امروز به‌خوبی قابل دیدن است. وی گفت:

« حالا روزی (است) که بشار اسد سقوط کند یا روزی که قوای این رژیم در عراق یا در یمن کمرشکن شوند، تمام جبهه‌ رژیم در خاورمیانه فرو می‌ریزد. پیشروی در این سه جنگ از توان این رژیم خارج است. عقب‌نشینی از این سه جنگ باعث فروپاشی این رژیم می‌شود، پس، این بن‌بست هم گواه حتمیت سرنگونی ولایت‌فقیه است».

 

سخنرانی مریم رجوی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران ۱۳۹۴

سخنرانی مریم رجوی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران ۱۳۹۴

 

لازمه حیات در دوران تیره حاکمیت دیکتاتوری، آرمانگرایی است

 

مریم رجوی پس از بحثهای مشخص سیاسی، اندکی نیز رو به یاران جوان و نادیده خود، فرزندان ایران‌زمین سخن گفت. سخنی متفاوت با تمامی مباحث سیاسی و آنچه که نمایانگر وضعیت جامعه است. او در ادامه سخنانش به بیان آنچه پرداخت که کمتر رهبر سیاسی‌ای وارد آن می‌شود. مریم رجوی گفت:

« در مبارزه با بربریت ولایت‌فقیه، تنها گوهر ماندگار، امید و ایمان و صداقت و فداکاری است. مجاهدین خلق ایران که امسال به پنجاهمین سال حیات خود پا گذاشته‌اند، یک مبارزه آرمانخواهانه را پیش برده‌اند و هیچ‌گاه به ثمرات آن برای خودشان چشم ندوخته‌اند.
آرمان داشتن، یعنی؛ مثل کوه ماندن و مثل رود رفتن و در هر بلا و توفانی پرچم آزادی را هر چه محکمتر در دست فشردن. از گذشت زمان و از قیمت سنگین آن هیچ هراسی نداشتن. این است راهی که سفینه آزادی را به ساحل نجات می‌رساند.
از محمد حنیف و یارانش، تا جوانی که همین دیروز به صفوف ما پیوست، از مردان مؤمن به آرمان برابری تا یک‌هزار زن پیشتاز در شورای مرکزی مجاهدین، همه، راه و رسمشان، از خودگذشتگی بی‌چشمداشت است. آنها از آیینی پیروی می‌کنند که راهنمای عمل پیشتازان و پیشوایان آزادی از آغاز تاریخ تا امروز بوده است. یعنی برگزیدن یک تعهد جوشان و ایمان به این‌که این جهان، جهان تغییر است و نه تقدیر. قانون اساسی ما آزادی، دموکراسی و برابری است.
با همین آرمان و با همین ایمان، ما در پی بنای یک جامعه آزاد و دموکراتیک هستیم.
یک قرن پیش، مجاهدان مشروطه در پی «عدالت، حریت، مساوات و اتحاد» بودند. سپس مصدق بزرگ به‌پاخاست که می‌گفت: «مقصود این است که مردم در نیک و بد امور شرکت کنند و مقدرات مملکت را به دست گیرند».
آنگاه فداییها و مجاهدین و دیگر پیشتازان مبارز، برای سقوط دیکتاتوری پیشین راه گشودند و حالا مقاومت ما با کهکشان شهیدانش، از اشرف و موسی تا صدیقه و ندا و زهره و گیتی برای انتخاب آزادانه یکایک مردم ایران به‌پا‌خاسته است.»

 

فراز پایانی سخنان رئیس جمهور برگزیده مقاومت

 

رئیس جمهور برگزیده مقاومت در فراز پایانی سخنرانی‌اش، برای رزم سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیه به مردمش «حاضر حاضر» گفت و افزود:

می‌توان زنجیر را از هم گشود
رو به دریا شد روان مانند رود
می‌توان با آرمانی پر فروغ
ظلمت بیداد را ویران نمود
می‌توان و باید آری همصدا
هر دم از آزادی ایران سرود

بی‌گمان آینده از آن شماست
بر شما و رزمتان صدها درود.

صفحه ویژه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران و ادامه سلسله مقاله

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ddf9fa3-ece7-4485-a5e2-47d1c5a44b83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات