728 x 90

گزارشی از کسادی بی‌سابقه نمایش انتخابات در تبریز

کسادی نمایش انتخابات در شهر تبریز
کسادی نمایش انتخابات در شهر تبریز

جمعه ۲اسفند۹۸شهر تبریز یکی از خلوت‌ترین روزهای خود را داشت؛ گویی مردم اصلاً از نمایش انتخابات رژیم خبر هم نداشتند. شهر گویی تخلیه شده و زمانی که حرف انتخابات هم زده می‌شود، مردم با یک برخورد تند عدم شرکت خود را اعلام می‌کنند، یا این‌که با خنده به مسخره می‌گیرند.

 

دیشب تا دیر وقت و تا نزدیک صبح در بیمارستان بودم. کارکنان بیمارستان بدون هیچ ترسی آشکارا عدم حضور خود را پیش من هم که نمی‌شناختند اعلام کردند.

 

تلویزیون رژیم که از روزهای قبل تمام برنامه‌های خود را صرف تبلیغ این نمایش کرده بود، امروز در گزارشهایش از صندوق‌ها به‌ناچار تصاویری نشان داد که تعداد مسئولان ثبت رأی از شرکت‌کنندگان بیشتر بود.

 

مشاهدات خودم نیز از حوزه‌های رأی حاکی از سوت و کور بودن انتخابات بود تا حدی که نمی‌شد تشخیص داد این محل‌ها واقعاً برای اخذ رأی می‌باشد. زیرا بسیار خلوت بودند و شهر خالی است.

 

سخنی هم که بسیار میان مردم، بین تمامی اقشار پخش شده این است که به‌خاطر شهیدان آبان رأی نخواهند داد.

 

اینستاگرام جوانان را نگاه می‌کردم، همه حتی آنهایی که تا به امروز هیچ موضوع سیاسی را در اینستاگرام خود عنوان نکرده بودند، این‌بار بر ضد این نمایش انتخابات پست گذاشته بودند و هر کس از منظری دلیل شرکت نکردنش را توضیح داده بود. یکی نوشته بود به‌خاطر دلار ۱۵تومانی رأی نمی‌دهم، یکی دیگر به وضعیت بیکاری اشاره کرده و نوشته بود رأی نمی‌دهم. حتی کسانی را که می‌خواهند رأی بدهند به‌گوسفند تشبیه کرده بودند.

 

من چندین نمایش انتخابات را تا به امروز شاهد بوده‌ام و همیشه مثل این‌بار شرکت نکردم. اما این‌بار سوت و کور بودن و نارضایتی مردم واقعاً بی‌سابقه بود و با سالهای قبل فرق داشت.

 

کانون شورشی سردار خیابانی - ۲بهمن ۹۸

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd6f58c4-12b9-4f96-b6be-d16bcd8e47d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات