728 x 90

گزارش اطلاعاتی آلمان بر ضد رژیم آخوندی و نکات برآمده از آن

سخن روز
سخن روز

در خبرهای ۲روز پیش آمده بود که آژانس اطلاعاتی حفاظت از قانون اساسی آلمان در ایالت بادن ووتنبرگ گزارشی در مورد فعالیت‌های غیرقانونی وزارت اطلاعات رژیم ایران در خاک آلمان منتشر کرده که توجهات بین‌المللی را برانگیخته است. این گزارش ابعاد فعالیت‌های جاسوسی رژیم در خارج کشور و تحت پوشش امکانات دیپلوماتیک را تا حدی نشان می‌دهد و پرده از روی بسیاری سیاستهای آخوندی بر می‌دارد.

 

ابعاد جاسوسی رژیم در خارج کشور

گزارش اطلاعاتی آلمان چگونه تهیه می‌شود؟

چه نهادی متولی آن است؟ ارزش و اهمیت آن چیست؟

در واقع اداره حراست از قانون اساسی آلمان، همان سرویس اطلاعات داخلی آلمان است که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مسئولیتش مقابله با فعالیت‌های جاسوسی، اطلاعاتی و عملیاتی سرویس‌های بیگانه است.

لازم به یادآوری است که همه ساله، ۲نهاد اطلاعاتی آلمان یعنی:

هم اداره حراست از قانون اساسی در سطح فدرال یعنی کشوری و

هم اداره حراست از قانون اساسی ایالت‌های ۱۶گانه(که مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند) گزارشهای اطلاعاتی‌شان را منتشر می‌کنند.

این گزارشهای سالانه ناظر به فعالیت‌های یک‌سال گذشته این نهادها در حفاظت از امنیت کشورشان می‌باشد.

در هفته‌ها و روزهای گذشته گزارشهای نهاد‌های حراست ۵ایالت منتشر شده که شامل ایالت‌های زیر است:

بایرن، نیدرزاکسن، زاکسن آنهالت، شلسویگ هلشتاین و بادن ووتنبرگ که این آخری،‌یکی از مهمترین ایالت‌های آلمان بوده و مرکز آن شهر اشتوتگارت است.

در این گزارشها، نهاد اطلاعاتی آلمان، بنا بر سابقه و به علل سیاسی روشن،‌ تلاش می‌کند تنها به تعداد معدودی از کشورها (مهمترین‌ کشورهایی که بیشترین فعالیت اطلاعاتی را در خاک آلمان داشته‌اند) و نه تمامی کشورهای فعال در این حوزه) اشاره کند.

طبعا رژیم حاکم بر ایران یک پای ثابت و اصلی این گزارشها بوده و هست و معمولاً در شمار ۳ الی ۴کشوری محسوب می‌شود که بیشترین فعالیت جاسوسی و اطلاعاتی ممنوعه را در آلمان انجام می‌دهد.

ارزیابی‌های اداره‌ حراست از قانون اساسی یعنی آژانس اطلاعات داخلی آلمان برای فعالیت‌های همه ارگانهای دولتی و پارلمانی در آلمان اهمیت بالایی داشته و مورداستفاده آنها قرار می‌گیرد.

 

مهمترین قسمت‌های گزارش اطلاعاتی امسال آلمان

این گزارش نکات بسیار مهمی دارد، از جمله در این گزارش آمده است:

  • سرویسهای مخفی ایران از زمان تأسیس جمهوری اسلامی، یک ابزار محوری اعمال قدرت سیاسی و رهبری مذهبی می‌باشد.
  • این گزارش به‌طور خاص به ایران که می‌رسد اساساً بر روی خصلت سرکوبگرانه رژیم حاکم بر ایران دست می‌گذارد، در حالی‌‌که در رابطه با سایر کشورها، بیشتر روی عملکرد جاسوسی آنها در آلمان متمرکز می‌شود و در این رابطه توضیح می‌دهد.
  • این گزارش تأکید می‌کند که مهمترین مأموریت و اصلی‌ترین هدف فعالیت‌های جاسوسی رژیم در آلمان، سرکوب اپوزیسیون ایران است.
  • گزارش تأکید دارد که در کانون فعالیت‌های جاسوسی رژیم، اقدام بر ضد مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران قرار دارد و این را هم در ۲مؤلفه محوربندی می‌کند:

جاسوسی و شناسایی عناصر مقاومت ایران

کسب اطلاعات و جمع‌آوری «داده‌های گوناگون» درباره ایرانیانی که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند

  • گزارش تصریح می‌کند بخشی از این فعالیتها مستقیماً از وزارت اطلاعات رژیم در داخل ایران هدایت می‌شود و بخشی هم از طریق ایستگاههای اطلاعاتی رژیم در نمایندگی‌های دیپلوماتیک و کنسولگریهای این رژیم در خارج کشور، هدایت و کنترل می‌گردد. امری که سال‌ها پیش از این توسط مقاومت ایران با سند و مدرک کافی افشا شده.

 

۲نکته مهم در گزارش اطلاعاتی آلمان

گزارش نهاد اطلاعات داخلی آلمان تأکید می‌کند:

اولا:

(رژیم حاکم بر) ایران کماکان به‌دنبال به‌دست آوردن مواد، دانش و فن‌آوری لازم برای توسعه تسلیحات کشتار جمعی و بهبود بخشیدن به سیستمهای حمل این‌گونه تسلیحات است.

گرچه که ظاهر قضایا نشان می‌دهد (رژیم) ایران به تعهدات خودش در توافق اتمی با نمایندگان جامعه بین‌المللی منعقد شده در سال ۲۰۱۵(یعنی برجام)‌ در شکل پایبند باقی مانده، اما تحقیقات روی این نکته متمرکز است که:

(رژیم حاکم بر ایران)‌ در عین‌حال روی مجموعه سیستم‌های حامل تسلیحاتی(اتمی) متمرکز است که در آن توافق، مقرراتی برایشان وضع نشده. (یعنی استفاده از شکاف‌هایی که در توافق برجام برایش گذاشته شده!‌)

در نتیجه این حکومت اکنون ۳مدل موشک با بردی برابر با ۲۰۰۰کیلومتر در اختیار دارد. هم‌اکنون تلاش‌های (رژیم) ایران در زمینه کسب (مواد) مربوط به موضوع تکثیر، متمرکز است بر به‌دست‌آوردن فناوریهای مربوط به «خلاء و کنترل، ابزار اندازه‌گیری و دیگر تجهیزات الکترونیک»

ثانیا:

و نکته مهم: ارزیابی این نهاد اطلاعات داخلی آلمان نشان می‌دهد، با تشدید بحران در روابط رژیم با آمریکا و نظرگاههای انتقادی دولتهای غربی نسبت به برنامه اتمی ایران، این احتمال وجود دارد که فعالیت‌های اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی در خاک آلمان تشدید گردد.

 

اهمیت و پیامدهای گزارش اطلاعاتی آلمان و تاثیر آن در روابط دو کشور

این گزارشها همه ساله منتشر می‌شوند ولی گزارش امسال از ۲نظر متفاوت بوده و اهمیت ویژ‌ه‌‌یی پیدا می‌کند:

اولاً زمان انتشار گزارش

ثانیاً‌ از نظر محتوا

 

اهمیت زمان انتشار گزارش اطلاعاتی آلمان

این گزارش درست در شرایطی منتشر می‌شود که رژیم در پی ضربه‌‌یی که به سیاست مماشات و سازش با آخوندها خورده و پس از این‌که آمریکا از برجام بیرون کشیده و شرکتهای بزرگ اروپایی یکی یکی از ایران بیرون می‌کشند، رژیم برای حفظ تعادل، دست به دامن اروپا شده و به کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان امید بسیاری بسته است.

این گزارش و گزارشهای مشابه به همین علت هم در افکار عمومی انعکاس بیشتری داشته، هم در ادامه سیاست مماشات در کشورهای اروپایی یک مانع بیشتر و بزرگتر ایجاد می‌کند و مراوده با این رژیم را بسیار نامشروع‌تر می‌کند.

 

اهمیت محتوای گزارش اطلاعاتی آلمان

محتوای گزارش در شرایط فعلی هر ناظر خارجی را به سرعت متوجه این نکته می‌کند که:

  • رژیم اپوزیسیونی دارد که دغدغه شبانه‌روزی این نظام است و این خود، تعریف بسیار خوب و دقیقی از وجود یک آلترناتیو زنده و حی و حاضر بر ضد رژیم به دست می‌دهد.

به‌عبارتی رژیم به هزار زبان و در اینجا نیز با فعالیت‌های جنون‌آمیز اطلاعاتی و امنیتی‌اش در خاک آلمان می‌گوید که آلترناتیو و جایگزینش کیست!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4458138a-5c62-4777-9c70-dcf6219c5727"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات