728 x 90

گونی و گاری و شرف

گونی و گاری و شرف
گونی و گاری و شرف

کلیپی را از یک دخترخانم شریف ایرانی(حدودا ۲۰ساله) دیدم که در حال جمع‌آوری نان‌خشک در گونی و حمل آن با گاری برای امرار معاش بود. دقایق زیادی به فکر فرو رفتم، به‌خصوص که حرکات این دخترخانم خیلی چالاک و حاکی از یک جدیت در کارش بود. گویی که به کارش افتخار می‌کرد...

با خودم می‌گفتم اگر ذره‌یی احساس شرم در خامنه‌ای و اعوان و انصارش وجود می‌داشت با وجود چنین صحنه‌هایی باید از شرم آتش می‌گرفتند، نه تنها خامنه‌ای بلکه هر حکومتی که در حیطه حاکمیتش چنین صحنه‌های فجیعی وجود داشته باشد باید از شرم بمیرد. یاد گفته‌امام علی افتادم وقتی‌که خلخال از پای دختر یهودی به‌زور گرفته شده بود گفت: اگر مرد مسلمانی پس از این رسوایی از اندوه بمیرد، ملامتی بر او نیست.

این صحنه حاوی ۲عنصر سراپا متضاد با یکدیگر بود: از یکطرف پلشتی و پلیدی و ستم بی‌حدومرز رژیمی که باعث و بانی این تراژدیها است و هیچ احساس انسانی و عاطفی نداشته و ندارد. یکطرف هم اوج شرافت و غنای نفس را در این بانوی شریف ایرانی می‌بیند که اصالت را بر گوهر انسانی‌اش داده و با تحمل سختی و زحمت لقمه نانی را شرافتمندانه برای خودش و خانواده‌اش تهیه می‌کند. چه بسا این خانم مادر مریض و یا خواهر و برادری دارد که خرج تحصیل آنها را هم فراهم می‌کند.

نکته قابل‌توجه این‌که این نمونه نه یک تک مورد، که جریانی است از زنان سرپرست خانواده که در این واویلای حکومت آخوندی با مشقت فراوان اما با سربلندی مشکلات امرار معاش و سایر مسایل خانواده را حل و فصل می‌کنند. (۱)

با خودم گفتم این عزیز از نسل همان زنانی است که هم‌اکنون جلودار تظاهرات و قیامها بوده و رودرروی افسران مزدور رژیم فریاد مرگ بر خامنه‌ای سرمی‌دهند.

آری شایسته زن ایرانی همین است و بس که در اوج تنهایی و بی‌کسی و نداشتن حمایت، روحیه رزمنده خودش را حفظ کرده و بدون احساس «زن» بودن و ضعیفه بودن پا به پای مردان به حل‌وفصل تضادهای پیچیده زندگی و امرار معاش در حکومت ضدزن آخوندی می‌پردازد. چرا که قبل از هر چیز این مناعت طبع آن هم از جانب یک زن، تیری است به قلب کثیف ایدئولوژی زن‌ستیز آخوندی و اتفاقاً همین بانوان شجاع ایرانی هستند که در قیامها جلودار بوده و دارای پتانسیل بالای جنگندگی در برابر آخوندها هستند.(۲)

به همین دلیل است که رودرروی خامنه‌ای و مزدورانش که برای زنان آزاده ایران پشیزی ارزش قایل نیستند، ما مردم ایران و به‌ویژه مردان شریف این مرز و بوم باید بیشترین احترام و قدردانی را در مورد شأن و مرتبت زنان به‌جا بیاوریم. در همین رابطه به ماده یک از طرح ۱۰ماده‌یی کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت اشاره‌یی می‌شود تا  جایگاه رفیع زن آزاده ایرانی در دیدگاه مقاومت ایران مشخص شود.

طرح ۱۰ماده‌یی آزادی و برابری زنان در ایران فردا

ماده یک ـ آزادی‌ها و حقوق اساسی

ـ زنان باید به‌طور برابر حق برخورداری و حفظ همه حقوق بشر و آزادیهای اساسی را داشته باشند.

ـ زنان از هر قومیت، مذهب و طبقه اجتماعی، در هر سنی که هستند و در هر کجا سکونت دارند ـ شهر یا روستا ـ باید از حقوق برابر با مردان در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی برخوردار باشند. تبعیض نسبت به زنان در تمام اشکال آن باید محو شود.

ـ زنان در انتخاب محل سکونت، نوع شغل و تحصیل آزادند و از حق انتخاب آزادانهٔ همسر، حق انتخاب پوشش، حق مسافرت آزادانه، حق خروج از کشور، حق کسب تابعیت، حق تفویض تابعیت به فرزند، حق طلاق، حق حضانت و حق ولایت بر فرزند برخوردارند.

ـ اعتقاد به دین و مذهب و عقیدهٔ معینی نباید موجب تحقیر هیچ زنی یا منع آنها از دسترسی به فرصت‌های شغلی، امکانات آموزشی یا دادخواهی شود. (مریم رجوی ـ آزادی‌ها و حقوق اساسی)

 

پانویس:

۱-در تاریخ ۲۰مرداد ۹۶ معاون سازمان بهزیستی کشور حبیب‌الله مسعودی فرید در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: «بر اساس آمار جدید سرشماری مربوط به سال ۹۵، بالغ بر ۲میلیون و ۶۰۰هزار خانواده زن‌سرپرست در کشور وجود دارد».  

۲- «پاسدار سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران خامنه‌ای در مورد ترکیب قیام‌کنندگان گفت:  «۸۰درصد کسانی که دستگیر شدند زیر ۳۰سال سن دارند و در این میان تعدادی هم خانم بازداشت شدند که میان‌سال هستند؛ در دهه ۶۰ هم آنهایی که اعتراضات خیابانی سازمان (مجاهدین) را رهبری می‌کردند، بیشتر خانم‌ها بودند و اکنون نیز حلقه اصلی تحریک و شروع خانم‌ها بودند... ۴نفر از این خانم‌ها ایلام را به آشوب کشیدند».     

                                                                                                                                                     

                                                                                                                                                                                                                              ایمان.م

 

مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/644d839e-7b96-4ddf-a053-ab876798bda8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات