728 x 90

«۳حقیقت اساسی» در کلام مریم رجوی

مریم رجووی
مریم رجووی

روز دهم تیر سال گذشته مریم رجوی در سخنرانی خود در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس به تحلیل شرایط جامعه ایران پرداخت و از جمله بر روی «۳حقیقت اساسی» انگشت گذاشت که یک به یک طی یک‌سال گذشته بیشتر از پیش به اثبات رسید. او گفت:
«آفتاب تغییر بر ایران تابیده است. رژیم حاکم، بیش از همیشه آشفته و ناتوان است. جامعه ایران لبریز نارضایتی است و جامعه بین‌المللی سرانجام به این واقعیت نزدیک شده که مماشات با رژیم ولایت فقیه خطاست.
همین اوضاع جوشان ۳حقیقت اساسی را برای رسیدن به ‌‌آزادی ایران و صلح و آرامش در منطقه بیان می‌کند:
اول:‌ ضرورت سرنگونی رژیم ولایت فقیه
دوم: در دسترس بودن سرنگونی این رژیم
و سوم: وجود یک آلترناتیو دموکراتیک و مقاومت سازمان‌یافته، برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی».

این سخنرانی ۶ماه قبل از قیام سراسری مردم ایران در دیماه گذشته بود. برجسته‌ترین شعارها در قیام دیماه مردم ایران که در بیش از ۱۴۰شهر گسترش یافت: «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر روحانی»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «حکومت آخوندی نمی‌خوایم نمی‌خوایم» و «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا» بود. بنابراین «ضرورت سرنگونی رژیم ولایت فقیه» به بلندترین صدا در ایران و در جهان طنین‌افکن شد و پژواک آن تا کاخ سفید هم رفت و برای اولین بار پس از سی و چند سال حمایت این کاخ از حکومت آخوندی، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که از اعتراضات مردم ایران حمایت می‌کند و در کنار مردم ایران است.

 

ضرورت سرنگونی رژیم ولایت فقیه از طرف مردم ایران

قیام دیماه گذشته آتشفشانی بود که پی‌درپی با قیامهای کوچک و بزرگ و حجم فزاینده اعتراضات اجتماعی طی ۶ماه پس از آن تقویت شده است. از جمله مهمترین خیزشها و اعتراضاتی که روزها به طول انجامید عبارت بودند از:

در بهمن ۹۶ تجمع، درگیری و اعتراض دراویش به محاصره محل مسکونی قطب دراویش که چندین روز در خیابان پاسداران خیابان گلستان هفتم طول کشید.

در اسفند ۹۶ چهارشنبه‌سوری در ابعاد وسیعی نارضایتی مردم ایران نسبت به رژیم آخوندی برجسته شد.

در فروردین ۹۷ قیام مردم خوزستان علیه تبعیض و تحقیر تلویزیون حکومتی که طی ۱۰روز ادامه یافت.

در هفته آخر فروردین ۹۷ قیام کشاورزان اصفهان که یک هفته به طول انجامید.

در اردیبهشت ۹۷ قیام مردم کازرون علیه تقسیمات باندی و تحمیلی استانی که در خرداد هم تکرار شد و مهمترین قیام مردم ایران بعد از قیام دیماه ۹۶ بود.

در اردیبهشت ۹۷ اعتصابات سراسری بازاریان شهرهای کردستان علیه بستن مرزها و اخاذی‌های گمرکی و مالیاتی رژیم که تا ۲۵روز ادامه یافت.

در خرداد ۹۷ اعتصاب گسترده کامیون‌داران و رانندگان در صدها شهر کشور گسترش یافت و در مجلس ارتجاع به آن اعتراف شد. گروهی از نمایندگان مجلس رژیم در هراس از عواقب وضعیت وخیم معیشتی رانندگان کامیون اعتراف کرده‌اند: «بیش از ۵۰۰هزار راننده در سطح کشور اظهار نارضایتی و بعضاً در بعضی شهرها تجمع» می‌کنند(رادیو فرهنگ رژیم -۶خرداد ۹۷)».

در این فاصله تجمعات سراسری معلمان در بیش از ۷۰شهر کشور و تجمعات غارت‌شدگان در شهرهای مختلف و تجمعات کارگران کارخانه فولاد اهواز و کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه که روزها ادامه یافت از دیگر مصادیق گدازه‌های آتشفشان قیام مردم ایران بود.

 

کانونهای شورشی و در دسترس بودن سرنگونی رژیم 

در کاکل همه اینها فعالیتهای بی‌وقفه کانونهای شورشی و پیشقراولان ارتش آزادیبخش در شهرهای مختلف کشور به حدی بود که یک کارگزار خامنه‌ای به نام رائفی‌پور صراحتاً گفت: «منافقین... می‌خواهند یک میلیشیا درست بکنند، یک ارتشی درست بکنند که کارهاشون رو انجام بده... این کازرونیها میگند ما نمی‌خواهیم این بخش جدا بشه... اما تو آن شلوغی یکهویی حمله میشه به پاسگاه پلیس... این مردم که رفتند دنبال خواسته به‌زعم خودشون به حق خودشون بودند اما فقط دو نفر کافیه تو آن جمع یک کاری بکنه، سازمان منافقین تو هر شهر از این دو نفرها داره... قابل‌توجه شما ما بیش از ۲۴-۲۵هزار منافق تواب فقط تو تهران داریم».(سخنرانی رائفی‌پور -پشت‌پرده ناامنی در ایران-۹۷۰۳۲۷)

این فقط صحبتهای رائفی‌پور نیست. بلکه آخوند حیدر مصلحی وزیر اطلاعات رژیم در زمان احمدی‌نژاد در اظهارنظری به صراحت گفت: «در سال ۹۷ یا ۹۸ قطعاً دشمن فتنه‌‌یی را طراحی می‌کند و محور آن نیز، ولی‌فقیه است».(سایت حکومتی انتخاب ۱۳خرداد ۹۷)

نمونه‌های ابراز وحشت از قیام مردم ایران توسط کارگزاران رژیم طی روزها و هفته‌های اخیر به قدری زیاد است که نیاز به شماره نمونه‌های آن نیست و برجسته‌ترینش حرفهای خامنه‌ای و روحانی طی هفته گذشته در مورد این‌که نباید «ناامید» بود گواه این حقیقت است که در جبهه دشمن ریزش و بی‌اعتمادی به آینده و کابوس سرنگونی تا کجاها نفوذ کرده است. پس این کلام مریم رجوی که سال گذشته گفت: «سرنگونی رژیم در دسترس است» چه به اعتبار واقعیتهای اقتصادی اجتماعی جامعه و چه به‌دلیل پیشروی مقاومت و کانونهای شورشی و چه به‌دلیل اظهارات هراس‌آلود سردمداران رژیم، حقانیت خود را اثبات کرده است.

 

آلترناتیو شورای ملی مقاومت ایران

و اما سومین حقیقتی که مریم رجوی به آن در سخنرانی سال گذشته همایش بزرگ ایرانیان در پاریس تأکید کرد: «وجود یک آلترناتیو دموکراتیک و مقاومت سازمان‌یافته، برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی» بود. در این مورد نگاهی به اظهارنظرهای کارشناسان مسائل سیاسی در غرب به‌خوبی واقعیت وجود این آلترناتیو را نشان می‌دهد. از جمله سایت تاون هال در آمریکا در روز دوم تیر ۹۷، ۲۳ژوئن ۲۰۱۸ – به‌قلم کن بلک ول(جان کنیت بلک ول سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی و نویسنده و فعال محافظه‌کار و شهردار سابق سین سیناتی و خزانه‌دار و وزیر داخله ایالت اوهایو) نوشت: «می‌توان به‌سادگی گفت که تئوکراسی حاکم در ایران با بزرگترین تهدید داخلی خود بعد از این‌که در سالهای ۱۹۸۰ روی کار آمده مواجه است. در آغاز سال جاری این کشور از اعتراضات عمومی تکان خورده است. ان.سی.آر.آی یا شورای ملی مقاومت ایران نقشه‌مسیر پیروزی نهایی آینده را ترسیم کرده که شامل برکناری کامل رژیم حاکم بر ایران و جایگزین کردن آن با یک نظام دموکراتیک می‌باشد.

رجوی طی یک برنامه ۱۰ ماده‌ای چارچوب این نظام آینده را ارائه کرده است که شامل انتخاباتی آزاد و منصفانه، حکومتی سکولار، تضمین حقوق زنان و اقلیتها و یک تعهد برای روابط صلح‌آمیز با همسایگانش می‌باشد... مراسم سالانه که در سال جاری برگزار می‌شود از اهمیت خاصی برخوردار است و نشان‌دهنده حمایت گسترده‌یی است که اخیراً از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی ابراز شده است... شورای ملی مقاومت آلترناتیوی است که این اتحاد را برای یک ایران دموکراتیک فراهم کرده است... برای هر کس که این اتحاد را در گردهمایی ۳۰ژوئن مشاهده کند، دشوار است نتیجه نگیرد که سیاست آمریکا نسبت به ایران در جهت درستی پیش می‌رود. بایستی این قدرت فزاینده را به‌عنوان عنصری دید که امید مردم ایران را برای تغییر حکومت از درون کشور می‌افزاید و به همین دلیل، بقیه جهان غرب بایستی موضع مشابهی اتخاذ کند».

به این ترتیب باید گفت گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در نهم تیرماه سال جاری در ویلپنت پاریس پرچم بسا بالا بلندتری نسبت به سال گذشته را برای تغییر در ایران در جهت سرنگونی فاشیسم مذهبی به اهتزاز درخواهد آورد.

 

جاوید دامادی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6f65200-3681-47f6-b318-5c5e19726db7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات