728 x 90

‌لیست‌گذاری سپاه پاسداران، یک تحول کیفی

سپاه پاسداران تروریست
سپاه پاسداران تروریست

سپاه لیست‌گذاری شد. مسأله‌ای که مقاومت ایران سالهاست بر ضرورت آن تأکید کرده است

لیست‌گذاری سپاه توسط آمریکا نقطه چرخش در یک کارزار طولانی بین مجاهدین و رژیم است

خامنه‌ای و پاسدارانش به یمن تلاشهای خستگی‌ناپذیر مجاهدین و ایستادگی مردم بپا خاسته ایران در برابر فاشیسم مذهبی و تغییر سیاست در آمریکا گرچه با تأخیر اما سرانجام وارد تونلی شدند که باید سال‌ها پیش از این، به آن رانده می‌شدند.

 

ساعتی قبل سپاه جنایتکار پاسداران وارد لیست سیاه تروریستی آمریکا شد.

این همان لیستی است که خامنه‌ای با رئیس‌جمهور شیادش محمد خاتمی در زد و بند با دولت وقت آمریکا مجاهدین را وارد آن کرد، اما با تغییر سیاست در آمریکا و به محاق رفتن سیاست مماشات حالا این فاشیسم مذهبی است که وارد لیست شده است. لیستی که مجاهدین با آن بمباران و سرکوب وخلع سلاح و محاصره شدند اما حالا نوبت حسابرسی از رژیم فرا رسیده است.

 

نگاهی به کارنامه سپاه پاسداران!

سپاه پاسداران یک نیروی نظامی تروریستی ارتجاعی است که در ۲اردیبهشت ۱۳۵۸در تهران به فرماندهی جواد منصوری با هدف حفظ نظام ولایت فقیه تشکیل شد.

سرکوب جوانان معترضی که به سرقت انقلاب توسط خمینی اعتراض داشتند، سرکوب زنان تحت عنوان آخوند‌ساخته بدحجاب و مهمتر از همه حمله مستمر به مجاهدین و مراکز آنها از اقدامات اولیه این نیروی جهنمی بود. سرکوب خلق محروم کرد و اقلیتهای قومی معترض دیگر نیز در کارنامه سپاه در سالهای اول حاکمیت خمینی است.

در جنگ ۸ساله سازمانده گسیل کودکان دانش‌آموز به میدانهای مین شد. پس از آن به تربیت و اعزام تروریست و مزدور به کشورهای منطقه پراخت و پس از اعلام آتش‌بس در جنگ ضدمیهنی، به بزرگ‌ترین نهاد تجاری مالی خاورمیانه تبدیل گردید که هزاران پروژه و دهها «ابرپروژه» به‌قول پاسدار عبادالله عبداللهی (فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم) را تصاحب کرد، نسل شرکتها و کمپانی‌های خصوصی را از روی جغرافیای ایران پاک کرد و خود به جای تمامی آنها نشست و آن‌چنان ثروت و قدرتی به‌هم زد که به دولتی بزرگتر از دولت رسمی آخوندها تبدیل شد! دولتی که به‌قول حسن روحانی هم پول دارد هم نیرو دارد و هم سلاح و هم رسانه!

نیرویی که به‌گفته پاسدار رفیقدوست آن‌چنان ثروتی به هم زد که در یک شب بیش از ۴۰۰هلدینگش را یک‌شبه حراج کرد! (رفیقدوست: هلدینگ در زمان آقای فروزنده شکل گرفت و آن هم کار بدی نبود. وقتی به بنیاد آمدم ۸۰۰شرکت داشت که ۴۰۰شرکت را تعطیل کردم یا فروختم. ۲۲بهمن ۹۶همشهری آنلاین)

سپاه پاسداران به‌گفته احمدی‌نژاد چندین فرودگاه مخفی و دهها اسکله چراغ‌خاموش دارد و برای صادرات و واردات اساساً به مرزها و گمرکات خود متکی است که با توجه به در اختیار داشتن نیروهای هوایی، دریایی و زمینی و ارگانهای مستقل اطلاعاتی و... یک دولت خودکفای کامل است که بدون پرداخت مالیات، بزرگ‌ترین پروژهای کشوری را با وام دولتی برنده می‌شود! و پس از اتمام کار، به اضعاف از دولت طلبکار هم می‌شود!

سپاه پاسداران به‌عنوان ماشین ترور رژیم در همه نقاط جهان از آمریکا، آفریقا گرفته تا، آسیا و اروپا عملیات تروریستی انجام داده و در دادگاههای مختلف در کشورهای مختلف محکوم شده است.

بررسی بودجه ۹۸رژیم روشن می‌کند ۳۳درصد بودجه نظامی کشور به سپاه جنایتکار پاسداران اختصاص دارد که مبلغ اعلام شده آن حدود ۳۰۳تریلیون ریال است (برابر با ۶.۴میلیارد دلار). در لایحه بودجه ۱۳۹۶بودجه نیروی قدس ۱۰تریلیون ریال (۲۱۳میلیون دلار) بود.

بودجه موشکی رژیم نیز تقریباً معادل بودجه نیروی قدس بود اما در بودجه ۹۷هیچ ردیف بودجه‌یی برای این موارد مشاهده نشد، موضوعی که نشان می‌دهد تمامی این بودجه‌های اعلام شده، نمایشی هستند و بودجه اصلی این نهاد سرکوبگر از جای دیگری و به مبالغ دیگری تأمین می‌گردد.

به هر حال اینک این سپاه جنایتکار در روز دوشنبه ۱۹فروردین ۹۸به‌عنوان یک نیروی تروریستی توسط وزارت‌خارجه آمریکا طبقه‌بندی گردید.

 

سابقه بحث لیست‌گذاری سپاه پاسداران

بحث لیست‌گذاری کردن سپاه پاسداران از اولین مطالبات قدیمی و پایه‌یی مردم و شورای ملی مقاومت اپوزیسیون انقلابی دموکراتیک ایران است که ریشه در سال‌های آغازین سقوط دیکتاتوری سلطنتی دارد.

مجاهدین خلق ایران از همان اولین روز اعلام موجودیت رسمی سپاه پاسداران، با روشن‌بینی نسبت به آنچه که در جبین این نهاد می‌دیدند به تهدید شکار انقلابیون توسط پاسداران هشدار دادند. امری که در گذر زمان محقق شد و همگان آنچه را که مجاهدین خلق در خشت خام دیده بودند، در برابر چشمان خود دیدند گرچه که دیگر کار از کار گذشته و خمینی بر مرکب قدرت سوار شده بود.

 

سابقه رویارویی مجاهدین با سپاه پاسداران

رویارویی تاریخی مجاهدین با این نهاد سرکوبگر ضدبشر و ضدایرانی سابقه‌ای تقریباً ۴۰ساله دارد و اینک در شرایطی که تعادل‌قوای داخلی بین مردم و حاکمیت در قیام ۹۶تغییر کرد، دیگر کشورهای منطقه و جهان نیز در روابط خود با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران تجدید نظر کرده و راه دور شدن از رژیم را در پیش گرفتند.

در این زمینه کافی است سخنان روحانی را یادآوری کرد که روز ۶شهریور ۹۷در مجلس ارتجاع گفت: «۵ دیماه سال ۹۶بود که مردم ناگهان دیدند که عده‌یی در خیابان شعار می‌دهند و شعارها کم کم تبدیل به شعارهای هنجارشکنانه و غیرقابل قبول شد. مردم دچار حیرت شدند، این حادثه، حادثه کم‌نظیری بود. دیماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا این‌که در اواخر دیماه اعلام کند من در برجام نمی‌مانم مگر آن که اروپا با من در موضوع موشک ایران همراه شود».

واقعیت این است که بدون تردید مهم‌ترین عامل در تغییر تعادل‌قوای جهانی و منطقه‌یی نیز همان عامل درونی و قیام مردم ایران و تلاش‌های مقاومت ایران است که سالیان سال بر طبل سرنگونی می‌کوبد و کوتاه هم نمی‌آید.

اکنون بر پایه این عامل درونی و تغییر سیاست در آمریکا تغییر تعادل‌قوا به نقطه‌ای رسیده که لیست‌گذاری سپاه پاسداران آخوندها محقق شده است.

 

سابقه امر

روز ۱۶خرداد سال ۱۳۹۶کیهان در واکنش نسبت به احتمال لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط آمریکا هشدار داده بود. علت تحریم‌های جدیدی بود که آمریکا برضد رژیم و سپاه پاسدارانش تصویب کرده بود. کیهان خامنه‌ای نوشت:

« در قانون تحریمی جدید (آمریکا) دیگر این تحریم‌ها را محدود به سپاه قدس نمی‌کند و با وسعت یافتن تحریم‌ها سپاه پاسداران مسئول اتهام بی‌پایه و اساس آمریکا مبتنی بر حمایت از تروریسم بین‌الملل می‌شود.

در واقع همان‌طور که مشخص است این قانون سعی می‌کند با متهم کردن سپاه پاسداران به تروریسم، سپاه و افراد مرتبط با آن را در سراسر دنیا با مسدود کردن دارایی و منع معاملات مواجه کند. از آنجایی که افراد و نهادهای گوناگون مختلفی چه در داخل ایران اعم از دولت، صدا و سیما، دانشگاه، شرکتها و... و چه خارج از ایران با سپاه پاسداران مرتبط هستند، اعمال این تحریم در واقع منافع اقتصادی ایران در سطح ملی را دچار اختلال می‌کند. این مسأله از آنجا آشکار می‌شود که در مقدمه این تحریم و در قسمت تعاریف اشخاص خارجی کسانی تعریف می‌شوند که آمریکایی به حساب نیایند یعنی اشخاص در سراسر دنیا در صورت ارتباط با سپاه پاسداران تحریم خواهند شد».

در نوشته آن‌روز کیهان چند نکتهٔ جدی وجود داشت.

اولین نکتهٔ این‌که در همان نوشتهٔ کیهان، آشفتگی حسین شریعتمداری یا همان زبان منفصل و دراز خامنه‌ای بود که از ” اثرگذاری منفی در عادی‌سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران“ یاد می‌کرد! فرهنگ نوشته به‌گونه‌یی بود که معلوم نمی‌کرد که نوشته از کیهان است یا آفتاب یزد؟ و خلاصه از فحوای کلام نویسندهٔ مطلب نمی‌توانست بفهمد، کار کدامشان است! که این‌قدر دلسوختهٔ روابط با آمریکاست؟

نکتهٔ دیگر اما که مهمترین قسمت مطلب بود و ضروری است که هر ایرانی وطن‌پرستی آن را بخواند، طول و عرض و عمق دست اندازی سپاه پاسداران به پیکرهٔ در هم شکستهٔ اقتصاد کشور است که هم‌چون سرطان به‌سر تا پای دستگاه اقتصادی مملکت پیچیده و شیرهٔ جان آن را از تمامی رگ‌ها و شاهرگ‌ها گرفته تا مویرگ‌هایش می‌مکد. اول این قسمت از متن کیهان را ببینید و بعد قضاوت کنید:

کیهان نوشته بود: این قانون سعی می‌کند با متهم کردن سپاه پاسداران به تروریسم، سپاه و افراد مرتبط با آن را در سراسر دنیا با مسدود کردن دارایی و منع معاملات مواجه کند. از آنجایی که افراد و نهادهای گوناگون مختلفی چه در داخل ایران اعم از دولت، صدا و سیما، دانشگاه، شرکتها و... و چه خارج از ایران با سپاه پاسداران مرتبط هستند، اعمال این تحریم در واقع منافع اقتصادی ایران در سطح ملی را دچار اختلال می‌کند“.

همان‌طور که در سطور بالا می‌بینید افراد و نهادهای گوناگون مختلفی چه در داخل ایران اعم از دولت، صدا و سیما، دانشگاه، شرکتها و...و چه در خارج از ایران با سپاه پاسداران مرتبط هستند و... به این می‌گویند اعتراف به ابعاد دست اندازی نهاد سرکوبگر و ضدمردمی سپاه پاسداران به اقتصاد ایران!

 

سپاه، ارگانی چپاولگر و قاتل!

نیاز به یادآوری نیست که این سپاه پاسداران قرار بود در ابتدای انقلاب، گارد حفاظتی انقلاب در برابر شیطان بزرگ (به‌قول خودشان) باشد،

اما به سرعت به شکارچی انقلابیون و جوانان مبارز و مجاهد این میهن تبدیل شد و فرماندهی ریختن نیروهای آزاد شده بر اثر انقلاب ضدسلطنتی به تنور جنگ ضدمیهنی را برعهده داشت. در جریان جنگ و بعد از آن، هم به بزرگترین کمپانی مقاطعه کاری منطقه تبدیل شد و تمامی شرکت‌های خصوصی و مردم نهاد را ورشکسته کرد و به خاک سیاه نشاند. تا جایی که پس از کمی کسب تجربه، وارد دیگر قسمت‌های کار اقتصادی و به‌ویژه خلص‌ترین آن یعنی بورژوازی تجاری و بعد مالی شد تا اینجایی که اکنون به سرطان اقتصاد ایران تبدیل شده و تحریم آن توسط یک کشور دیگر، باعث بروز اختلال در منافع اقتصادی ایران در سطح ملی می‌شود!

اینگونه بود که جلادان دههٔ ۶۰، به سرعت برق، از ”لومپنهای شهر“ به ”بزرگ مالکان اقتصاد ایران“ تبدیل شدند.

بزرگ مالکانی که بنا‌ به اعتراف شبکهٔ خبر در روز ۲۸اسفند ۹۵تنها و تنها از پالایشگاه نفتی موسوم به خاتم الانبیاء! متعلق به سپاه پاسداران، روزانه ۶۰میلیون دلار سود به جیب پاسداران سرازیر می‌کند.

اکنون و پس از گذشت کمتر از دو سال از آن روز و مقاله کیهان خامنه‌ای، سپاه پاسداران در لیستی قرار گرفته است که خامنه‌ای و خاتمی و تمامی عناصر ریز و درشت نظامش تلاش می‌کردند آن را به چاهی برای دفن مجاهدین و مقاومت ایران تبدیل کنند!

 

از نشانه‌های دگرگونی

اکنون مجاهدین در نوک پیکان مبارزه با دیکتاتوری آخوندها قرار دارند و آخوندها در چنبره بحرانها با یک قیام عظیم مردمی روبه‌رو هستند در حالی‌که اربابان مماشات نیز دلمرده و افسرده، به کناری خزیده‌اند.

گرچه که در همین لحظات مردم ایران با غم سنگین از دست دادن خانه و خانمان خود در سیلی که آن نیز حاصل خیانت‌کاریهای ۴۰ساله آخوندهاست، درگیر هستند، نه آبی دارند و نه نانی و نه یاری و امدادرسانی جز جوانان و مردم بزرگوار ایران که از شهرهای مجاور به یاری هموطنانشان برخاسته‌اند اما بی‌تردید این لحظه، لحظه یک پیروزی بزرگ برای مردمی است که یکی پلیدترین دشمنان خود را در لیستی تروریستی می‌بیند که دست و پایش را می‌بندد و در غارتگری و چپاول ثروتهای ملی این مرز و بوم و ارتباطات فاسدشان محدود و ایزوله می‌کند.

 

یکی دو نکته حاشیه‌ای!

و آنچه که باقی می‌ماند یکی دو نکته حاشیه‌ای است از این قبیل که راستی در این شرایط:

آنانی که می‌خواستند (البته به خیال خود) با پاسداران، دولت انتقالی تشکیل دهند! با لیست‌گذاری شدن سپاه جنایتکار پاسداران چه خاکی بر سر خود خواهند کرد!؟

و آنان‌که در غم مسلح نبودن پاسداران به سلاح سنگین، شب‌ها خوابشان نمی‌برد اکنون چه خواهند گفت؟!

راستی که مبارزه یک علم است و منفرد کردن و به گوشه رینگ انداختن دشمن، یک هنر! مبارزه‌یی که با فرصت‌طلبی و خیانت‌کاری و مردم‌فروشی بسا تفاوتها دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e50f0063-04fe-40c2-9923-455f51027c8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات