728 x 90

چرا ملاها جنون‌آسا از مجاهدین وحشت دارند؟

پروفسور ژان زیگلر، عضو کمیته مشورتی شورای حقوق‌بشر ملل متحد
پروفسور ژان زیگلر، عضو کمیته مشورتی شورای حقوق‌بشر ملل متحد
 
کنفرانس در مقر سازمان ملل در ژنو - 20مرداد 1390 (11 اوت 2011)

«… یک پارادوکس باور نکردنی وجود دارد: تنها کسانی که اهمیت اشرف را فهمیده‌اند، ملاها هستند. سازمان ملل متحد، شورای حقوق‌بشر، خانم پیلای و بقیه، این را نفهمیده‌اند. فقط ملاها فهمیده‌اند! دلیل مشخصی هم دارد: از یک طرف 3400تن در اشرف حضور دارند، از طرف دیگر ملاها 83 میلیون ایرانی را با سرکوبشان له کرده‌اند. پس چرا کمپ اشرف و این 3400نفر چنین هیستری وحشتناکی را از جانب ملاها برمی‌انگیزد؟ چون ملاها جنایات خود را از پیش اعلام می‌کنند و همین است که فوق‌العاده است. آنها جنایت خود را اعلام می‌کنند، البته از طریق مالکی که عاملشان در بغداد است.

… باید پرسید چرا اشرف این‌گونه رعشه به‌جان رژیم می‌اندازد؟ این رژیم تروریست که در سراسر جهان ترور می‌کند، رژیمی که هشتمین تولیدکننده نفت در جهان است، چرا؟ جواب را چه گوارا فرموله کرده است. او این را در یادداشتهای بولیوی، در یادداشتهای جنگ چریکی در بولیوی مطرح کرده است، تحت عنوان تئوری «کانون» ها می‌گوید: اگر در جایی یک کانون وجود داشته باشد، حتی اگر به‌لحاظ کمیت محدود باشد، به‌لحاظ جغرافیایی محدود باشد، این کانون ارزشهای دموکراتیک را ساطع می‌کند. تشعشع ارزشهای آزادی، تشعشع ارزشهای همبستگی بین‌المللی خواهد بود. این برای ستمگران غیرقابل تحمل است، حتی اگر حکومت ستمگر، قدرتمندترین باشد. چرا که وجود چنین کانونی در منطقه‌یی از جهان است که مستمراً مشروعیت رژیم ستمگر را از بین می‌برد. ملاها خطر اشرف را خوب درک کرده‌اند.

… کوچکترین تماس با اشرف، کل عمارت تروریستی ملاها را زیر سؤال می‌برد. سازمان ملل‌متحد نیز چیزی نفهمیده است، اما ملاها خوب فهمیده‌اند.

… ما این‌جا گردهم آمده‌ایم تا بقای اشرف را تضمین کنیم تا بتواند به درخشش خود ادامه دهد، نه این‌که در خفا باشد، بلکه بتواند نور ساطع کند و شهادت بدهد. این شهادت اکنون بسیار مهمتر از یک سال پیش است و علت آن انقلابهای عربی است. زیرا ما با مقاومین مسلمان روبه‌رو هستیم نه فقط مسلمانانی در لفظ، بلکه مردان و زنانی مسلمان با ایمانی عمیق که به قیمت جانشان ارزشهای ما را متجلی می‌کنند. ارزشهای ما! البته من شرم می‌کنم که بگویم اروپایی هستم وقتی که اتفاقات روز را می‌بینم. آنها تجلی‌گر ارزشهای جهانشمول دموکراسی، آزادی و خودمختاری هستند.

… واضح است که از مصر تا کوههای نافو در لیبی شرقی و تا تونس، همه این جوانان در جستجوی مرجع و الگو هستند. شما مجاهدین تجلی‌گر آن چیزی هستید که آنها در جستجوی آن هستند…».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/729fd059-ea09-4988-ab55-a1bf49212d64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات