728 x 90

سخنرانی پروفسور ولید فارس- محقق و متخصص در امور خاورمیانه

ولید فارس
ولید فارس
23ژوئیه 2014 (اول مرداد93)
«شما همان ایرانی هستید که ما در انتظار آن هستیم»
«… این کنفرانس یکی از مهمترین تحولات سال از بین همه تحولات از سال 2009 تا کنون می‌باشد. این به جهان نشان می‌دهد که یک دنیای اسلام دیگری وجود دارد که ما از آن چیز زیادی نمی‌دانیم. یک خاورمیانه دیگر و یک جهان عرب دیگر وجود دارد که در انتظار شناخته شدن است. در انتظار آزادی است.

… خطای استراتژیک، نادیده گرفتن محور اپوزیسیون ایران یعنی مجاهدین خلق بود. در عوض، ما با رژیم خمینی وارد مذاکره شدیم. ما اشرف را رها کردیم. اشرف در لغت به‌معنی شرف است. ما یک جنبش شریف و با شرف برای یک ایران آزاد را رها کردیم. اشرف به مردم ایران بسیار نزدیک بود. من می‌گویم و این را به کنگره هم گفتم که اگر اشرفی در کار نبود، ما بایستی یک اشرف و حتی 10 اشرف می‌ساختیم.

ولی مجاهدین خلق امشب به جهان نشان دادند که می‌توانند مسلمانان را گردهم بیاورند. ما شیعیان و سنی‌ها را می‌بینم. ما مسیحیان و یهودیها را می‌بینیم. آنها در هفته‌های گذشته نشان داده‌اند که می‌توانند سیاستمداران اروپایی را از طیف چپ و راست، سیاستمداران آمریکایی از طیف چپ و راست، اپوزیسیون سوریه، اپوزیسیون عراق، آفریقایی‌ها، اروپایی‌ها، همه را گردهم آورند. این کاریست که افراد معدودی، دولتهای معدودی می‌توانند انجام دهند. خیلی ممنون که به ما راه را نشان دادید.

در آخر، شما خانم رئیس‌جمهور! و تمام شما فعالان! شما همان ایرانی هستید که ما در انتظار آن هستیم. شما همان ایران دیگر هستید که همه در انتظار آن هستند. شما نشان می‌دهید که اگر آزادی به ایران برسد، تمام کشورهای دیگر، تمام جوامع دیگر از امید بیشتری برخوردار خواهند بود. تصور کنید که چنین جلسه‌ای در تهران برگزار شود. آزادی را در تهران و ایران تصور کنید، این آزادی در سراسر منطقه چه‌کار خواهد کرد.

… هر کس که آزادی را برای ایران می‌خواهد در جبهه شماست. با کمک دوستانتان، این ارتش بین‌المللی، دوستانی که گردهم آورده‌اید، نه فقط از جهان عرب، بلکه از آمریکا، اروپا، آسیا، با کمک همه، من می‌بینم که آخوندها از ایران بیرون خواهند رفت».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/780dd257-89d5-4da8-89de-a2e76694f436"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات