728 x 90

سرکوب دستفروشان؛ چرا؟

دستفروشان تهران و اذیت و آزار نیروی سرکوبگر انتظامی
دستفروشان تهران و اذیت و آزار نیروی سرکوبگر انتظامی
مأموران سرکوب رژیم در شهرداری و نیروی انتظامی، به‌طور مستمر دستفروشان محروم و زحمتکش را مورد تعرض و سرکوب قرار می‌دهند، طوری که هر چند روز در یک گوشه از کشور به دستفروشان یورش می‌برند و کار با آنان را به کتک کاری و ضرب ‌و شتم می‌کشانند.

جدیدترین خبر در زمینه یورش به بساط دستفروشان، خبر مربوط به بازداشت دستفروشان و مصادره میوه‌های آنها در اهواز در تاریخ 2بهمن 95 است.

در جریان این یورش، مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی به کمک مأموران شهرداری در اهواز به دستفروشان حمله کردند. مأموران ضمن مصادره میوه‌های دستفروشان چند تن از آنان را بازداشت کردند.

پیش از این در تبریز نیز مأموران رژیم در شهرداری تبریز یک دستفروش را مورد ضرب ‌و شتم قرار داده و او را راهی بیماستان کردند.

همچنین نیروهای سرکوب رژیم در تبریز با برچیدن بساط یک لبوفروش در خیابان ولی عصر این شهر خشم و اعتراض مردم این شهر را برانگیختند.

روز شانزده آذر نیز مأموران شهرداری اهواز زن 70ساله دستفروشی را با شوکر برقی مورد حمله قرارداده و او را نقش برزمین کردند.

روز بیست و هفتم آبان ماه، مأمور سد معبر شهرداری فومن به بهانه طرح جمع‌آوری دستفروشان با یک زن روستایی دستفروش که مشغول فروش سبزیجات محلی در گوشه پیاده‌روی یکی از خیابانهای این شهر بود، درگیر شده و او را مورد ضرب ‌و شتم قرار می‌دهد.

و...
علی الظاهر نیروهای رژیم دستفروشان را به بهانه سد معبر و اتهام کسب و کار غیرمجاز، مورد حمله و هجوم قرار می‌دهند. اخیراً هم اتهام جدیدی نیز به آنها زده شده که کالا قاچاق می‌کنند!

د‌راین رابطه رئیس اتاق اصناف رژیم به وجود دستفروشان در سطح شهر تهران معترض است در شرایطی که آنان لوازم آرایشی و بهداشتی به وفور می‌فروشند، چرا نهادهای رژیم با آنها برخورد نمی‌کنند؟!

این مهره رژیم وجود دستفروشان را ”راهی برای توجیه وجود کالای قاچاق“ به کشور می‌داند و... ! (خبرگزاری مهر17 دی 95)

ملاحظه می‌شود که چگونه بنا‌ به ادعای سخیف این مهره حکومتی علیه دستفروشان، فساد نهادینه شده در اقتصاد ورشکسته رژیم آخوندی، چپاول اموال مردم توسط سران و مهره‌های نظام ولایت و توجیه قاچاق نهادینه کالا توجیه می‌شود و دستفروشان مقصر شناخته می‌شوند!

واضح است که موضوع‌هایی نظیر سد معبر، نداشتن پروانه کسب و کار و قاچاق کالا، صرفاً بهانه‌ای برای سرکوب این قشر از مردم محروم است.

این سرکوب در شرایطی است که دستفروشان به‌خاطر وضعیت بد معیشتی، آخرین انتخاب را برای گذران زندگی کرده و به دستفروشی روی می‌آورند. اگر این هموطنان دستفروشی هم نکنند، چگونه زنده بمانند و زندگی کنند.

این در شرایطی است که سازمان تأمین اجتماعی و بیمه رژیم نیز به نهادی برای چپاول اموال کارگران، بازنشستگان و از کارافتادگان تبدیل شده است، که موارد غارتگری آن در جنگ باندها افشا‌ شده است.

واقعیت این است که سرکوب این قشر زحمتکش به حدی است که ایادی رژیم هم به آن اعتراف می‌کنند. از جمله دبیر کانون هماهنگی‌ شوراهای اسلامی کار استان تهران گفته است: ”معلوم نیست که آقای روحانی از کدام کار شایسته صحبت می‌کند؛ چرا که هم‌اکنون با دستفروشان به‌گونه‌یی برخورد می‌شود که انگار وجود آنها آفتی بزرگتر از قاچاق کالا، فیش‌های حقوقی سر گیجه آور و اختلاس‌های نجومی است. (خبرگزاری حکومتی ایلنا30آذر95)

یکی دیگر از مهره‌های رژیم نسبت به بازتاب منفی سرکوب دستفروشان در میان مردم و عواقب آن هشدار می‌دهد‌: ”برخورد قهری و نامتعارف مأموران رفع سد معبر شهرداری هم یک آسیب جدی است که نه تنها به بساط دستفروشان لگد می‌زند و چهره‌های آنها را از ضرب سیلی سرخ می‌کند، بلکه خود یک معضل اجتماعی بدخیم است که به مرور خشونت را در جامعه نهادینه می‌کند. این‌ همان برخوردی است که به بهانه «ساماندهی» دست به جمع‌آوری خشونت‌آمیز و تلاشی قهری می‌زند“. (خبرگزاری حکومتی ایلنا 24آذر 95)

طبعا رژیم از وضعیت فلاکت‌بار معیشتی دستفروشان اطلاع دارد، اما از آنجا که به سرکوب و امنیتی کردن فضای جامعه نیازمند است، به این اقدامات ضد‌مردمی دست می‌زند، چنان‌چه جوانان و زنان را به بهانه‌های مختلف آخوند‌ساخته بدحجابی و پوشش نامناسب.. سرکوب می‌کند.

این واقعیتی است که رسانه‌های خود رژیم به آن اذعان می‌کنند که آری در نظام آخوندی ”نفس کشیدن هم سیاسی وامنیتی ”شده است! (روزنامه حکومتی ابتکار 29دی 95)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f63b1f3-7a62-4f0a-b378-4f80fd2fa01f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات