728 x 90

وحشت از تغییر دوران

ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و تنگه هرمز
ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و تنگه هرمز
با برهم خوردن تعادل قوای جهانی و منطقه‌يی علیه رژیم ایران، به‌روشنی هراس و نگرانی از این موضوع در نوشته رسانه‌ها و مواضع مهره‌های رژیم دیده می‌شود.

پایان یافتن دوران اوباما و سیاست مماشات او و آمدن دولت جدید آمریکا با مواضع سختگیرانه و کاملاً متفاوت با قبل، موفقیت سیاست آتش‌بس در سوریه به ابتکار ترکیه و روسیه و به حاشیه رانده شدن رژیم در این صحنه، و نیز شکستهای جدی شبه‌نظامیان موردحمایت رژیم در یمن.. همه و همه نظام ولایت را در برابر شرایط جدیدی قرار داده است.

نگرانی اصلی هم این است که فرصتهای قبلی برای رژیم تمام شده است، و فرجه‌هایی که برای رژیم در اثر سیاست مماشات در سطح جهانی به‌وجود آمده بود، به انتها رسیده است. لذا رسانه‌ها و مهره‌های رژیم مرتب تأکید می‌کنند که در برخورد با شرایط جدید و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی باید دست به عصا حرکت کرد.

روزنامه شرق وابسته به باند رفسنجانی – روحانی به نیروی رژیم در خلیج‌فارس توصیه می‌کند، در مقابل نیروهای آمریکایی که در مجاورت تنگاتنگی با نیروهای ما به سر می‌برند خویشتن‌داری کند. زیرا ”نادیده‌گرفتن هر فاکتوری که مستعد بر هم‌زدن تعادل و همزیستی ظریف میان این نیروها باشد، قطعاً به‌ صلاح نیست. یکی از مهم‌ترین فاکتورها، دامنه اختیارات، نقش و اهمیت شخص و شخصیت رئیس‌جمهور آمریکا در درگیرکردن نیروهای مسلح خود با نیروهای خارجی است. با توجه به رفتار و کردار منحصر‌ به ‌فرد دونالد ترامپ، تشریح و کالبد‌شکافی این فاکتور امری ضروری به نظر می‌رسد“. (روزنامه شرق 4بهمن95)

روزنامه آرمان یکی دیگر از رسانه‌های این باند به وزارت‌خارجه رژیم هشدار می‌دهد: ”چنان‌چه تریبونهای سیاست خارجی در اختیار افراد غیرحرفه‌یی و احساسی قرار بگیرد، ممکن است با اظهارات و اقداماتی نسنجیده این پیش‌بینی (رژیم بر هم زننده برجام باشد) به واقعیت بپیوندد و با وجود گروههای مخالف برجام در ایران و برخی که اشتیاق به جنگ و مقابله دارند، ممکن است شرایطی ایجاد شود که از برجام گذر کنیم و با یک مقابله مستقیم با آنها مواجه شویم که در نهایت سودی برای کشور ندارد“.

این رونامه در ادامه سياست به‌اصطلاح اعتدالی دولت روحانی و باند رفسنجانی- روحانی را به رخ باند مقابل می‌کشد و در این شرایط سیاست کرنش در مقابل غرب و به‌ویژه آمریکا را بهترین سیاست از طرف رژیم می‌داند: ”در ایران سیاست‌ها و اظهارات تندی که اظهار می‌شد و به‌دنبال ترویج چنین رویه‌هایی بود، جای خود را به برنامه‌ها و سیاستهایی از جنس اعتدال داده است و برای طرف غربی هم مناسب است از این فرصت در ایران برای توسعه بر اساس احترام متقابل استفاده کند“.

روزنامه اعتماد نیز هشدارمی‌دهد که می‌بایست نظام آخوندی نسبت به تعادل جدید جهانی علیه رژیم هوشیار باشد زیرا ”دوباره پروژه ایران ستیزی مجال تازه‌یی یافته است“ !

این روزنامه یکی دیگر از نتایج برهم خوردن تعادل علیه رژیم را فرصت یابی گروههای ضد رژیم می‌داند که با عنوان ”گروههای ضدایرانی“ ! از آنها نام می‌برد.

پیش‌بینی مقاله اعتماد این است که از این پس هم ”پروژه ایران ستیزی“ (بخوانید نظام آخوندی) فعال شود. (اعتماد4بهمن 95)

واقعیت این است که این ترس و نگرانی در درون رژیم نسبت به تغییر دوران، قبل از هر چیز مبین تزلزل و بحرانی بودن وضعیت رژیم آخوندی است. بی‌دلیل نبود که مدتی قبل یکی از مهره‌های باند رفسنجانی- روحانی حسرت تعادل قبلی یعنی دوره سیاست مماشات با رژیم را خورد و گفت دوره ریاست‌جمهوری اوباما برای رژیم یک دوره طلایی بود که هرگز تکرار نخواهدشد. !

نگرانی از سیاست دولت جدید آمریکا در رابطه با برجام و وضع تحریمهای جدید در رابطه با تروریسم و دخالتهای منطقه‌یی و وضعیت حقوق‌بشر رژیم آخوندی که هم‌اکنون در دست بررسی در مجلسین آمریکاست، نظام ولایت را در برابر وضعیت جدیدی متفاوت با دوران اوباما قرار داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3cec8ed-b08f-4da8-8a17-f0e6c9ece0d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات