728 x 90

فاجعه را نمی‌توان پوشاند

کودکان کارتن خواب و فقیر
کودکان کارتن خواب و فقیر
نیروهای سرکوبگر و سایر نهادهای دست‌اندرکار رژیم، برای چندمین بار طرح جمع‌آوری مجدد کودکان کار و متکدی از خیابانها را شروع کرده‌اند.

مجری تلویزیون شبکه خبر آخوندی با طرح این سؤال که آیا پس از اجرای طرح فعلی نیز دوباره شاهد هجوم آنها (کودکان کار و متکدیان) به خیابانها نخواهیم بود؟ ، این مجری علت شکست طرح های قبلی را از معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی رژیم و از یک مهره دیگر که از او به‌عنوان روانشناس نام برده پرسیده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی علت شکست طرح های ضربتی قبلی را وجود سازمانها ی مختلف دست‌اندر کار و ناهماهنگی بین آنان در اجرای طرح می‌داند!

مهرة دیگر رژیم دلایل زیر را به‌عنوان علت شکست طرح های جمع‌آوری دخیل دانست:
نبودن برنامه‌ریزی کلان ملی برای رسیدگی به متکدیان و کودکان کار

عدم فضای مناسب کار برای آنها
عدم ساماندهی مناسب
بیمه نبودن آنها (تلویزیون شبکه خبر رژیم 26بهمن 95)

واضح است که دخیل دانستن عوامل فوق در زمینه شکست طرح جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار، اساساً فرعی و شاید هم گمراه‌کننده است. زیرا عامل اصلی شکست این طرح ها، فقر مفرطی است که در اثر سیاستهای غارتگرانه و ضد‌مردمی رژیم آخوندی دامنگیر اکثریت مردم ایران شده است.

اگر مردمی گرسنه و فقیر نباشند دلیلی ندارد که بخشی از مردم به تکدی گری روی بیاورند و بخش دیگری کودکانشان را برای کار روانه خیابانها کنند.

سایت حکومتی سلامت نیوز ضمن اعتراف به شکست طرح های سرکوبگرانه رژیم برای مهار بحرانهای اجتماعی به این واقعیت اعتراف می‌کند که این بحرانها نتیجه فقر و اختلاف طبقاتی است ”جمع‌آوری معتادان، کارتن خواب ها، دختران فراری، متکدیان و بسیاری دیگر از افراد که زاییده فقر و اختلاف طبقاتی در جامعه هستند در پس طرح های ضربتی مسئولان در بیشتر مواقع با شکست روبه‌رو شده است“.

این سایت حکومتی در زمینه بازگشت کودکان کار به خیابانها می‌نویسد: ”یکی از ساده‌ترین راه‌حلهایی که هر مسئولی پس از روی کار آمدن به آن اندیشیده است، جمع‌آوری این افراد است. تدبیری که به امید حل مشکلات جامعه بوده اما به دلایلی معلوم نتیجه‌یی جز فرار این افراد و بازگشت آنها به خیابانها ندارد. در سال‌های اخیر طرح های ضربتی زیادی از جانب شهرداری‌ و توسط نیروی انتظامی انجام شده است که بسیاری از آنها با شکست مواجه شدند“ .(سلامت نیوز18مرداد95)

بسیاری از مهره‌های رژیم نیز که دست‌اندرکار به اصلاح مبارزه با معضلات اجتماعی هستند، اعتراف می‌کنند صرف جمع‌آوری این افراد از خیابانها و معابر شهری و نگهداری موقت آنها در مراکز ویژه، نمی‌تواند مشکلی از معضل متکدیان وکودکان کار را برطرف کند.

آنها نیز به این امر اذعان می‌کنند که راه‌کار اصلی برای حل معضل متکدیان و کودکان کار، بهبود شرایط زندگی و معیشتی آنها است، که البته نظام ولایت‌فقیه چنین کارکردی ندارد و انتظار چنین کارکردی هم از آن بیهوده است. زیرا این کارکرد مختص نظامی است مردمی که نظام آخوندی بویی از آن نبرده است.

مشکلات ناشی از فقر نظیر انبوه متکدیان، کودکان کار، معتادان و... ، مشکلات فصلی و مقطعی نیستند که با روشهای سرکوبگرانه ضربتی بتوان آنها را برطرف کرد، بلکه این مشکلات معلول بلافصل حاکمیت چپاولگر نظام ولایت‌فقیه است.

بنابراین تا زمانی که این حاکمیت منحوس وجود دارد، این مشکلات نیز وجود خواهند داشت، و نظام غارتگر آخوندی نمی‌تواند اصل فاجعه را با این اقدامات دور بزند و بپوشاند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bc591a3-bde2-4424-a310-c0020b909295"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات