728 x 90

اهواز یکپارچه شور و فریاد

تظاهرات اهواز
تظاهرات اهواز
خوزستان در خیزش اجتماعی علیه آلودگی هوا، قطعی آب و برق.

”مشکل ما حل نشه اهواز قیامت میشه”
هزاران نفر از مردم اهواز هم‌چنان اعتراض خود را علیه چپاول آب و نفت خوزستان که منجر به آلودگی پایدار هوا و آلودگی آب و رو به خشکی گذاشتن کارون شده ادامه دادند. آنان که سالها و ماههاست از دروغهای کارگزاران رژیم در این استان به تنگ آمده‌اند خواستار اخراج شریعتی استاندار جنایتکار رژیم در خوزستان شدند:
شعار ”شریعتی حیا کن خوزستان رو رها کن”
در این میان مردم در برابر مزدوران رژیم که تلاش داشتند، این تظاهرات را باندی کنند، با صراحت می‌گفتند، سگ زرد برادر شغال است:
یک خانم: آقا حقمونه حقمونه، آب حقمونه، برق آب کارون حقمونه... سگ زرد برادر شغاله حمایت بیخودی از کسی نکنین!

این تظاهرات بزرگ با همبستگی عموم مردم ایران مواجه شده و در تهران به‌رغم جو سنگین امنیتی صدها نفر از هموطنان در میدان ونک گرد آمدند تا نشان دهند برای مردم ایران؛ چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار

رژیم در وحشت از این خیزش، سعی دارد آن را جمع‌وجور کند و تبلیغ می‌کند که اوضاع عادی شده است.

واقعیت این است که این تبلیغات بیشتر به شوخی شبیه است. رژیم از آنجا که از افزایش و گسترش این تظاهرات به شهرهای دیگر وحشت دارد این دروغها را می‌پراکند، در حالی که مردم خوزستان و اهواز هم‌چنان در صحنه هستند. آنها شعار می‌دادند: ”خوزستان خسته است و دیگر سکوت نمی‌کند“. یا ”آب رفت برق رفت ولی غیرت نرفته“.

رژیم ضد‌مردمی آخوندی کمترین کاری برای مردم خوزستان – مانند سایر استانها کشور- نکرده است حتی در همین مدت اخیر حتی قدمی برای حل مسأله برق برنداشتند.

در دنیای پیشرفته امروز، آن هم در خوزستان روی دریای نفت، آیا امکان برپایی چند نیروگاه برق با سوخت فسیلی نبوده است؟ وقتی رژیمی کارش غارت مردم است، این انتظارات رنگ می‌بازد و الا خوزستان با این همه سرمایه، باید پیشرفته‌ترین استان ایران و منطقه می‌شد. نه این‌که آن‌چنان که مردم شعار می‌دهند استان را به عصر حجر برگردانده‌اند. مردم آگاه شده‌اند و می‌دانند که این رژیم با دروغ و دغل و سرکوب و وعده‌های پوشالی می‌خواهد مردم را از سر خود باز کند.

البته رژیم یک اقدام کرد و آن هم برکناری رئیس ستاد بحران استانداری خوزستان بود، اما جواب این بازیهای کثیف را از مردم گرفت. مردم شعار دادند: ”سگ زرد برادر شغاله ”و در برابر باندهای مختلف رژیم که هر کدام می‌خواهند از این تظاهرات برای باند خود سوء‌استفاده کنند و خودشان را در ببرند و دیگری را مقصر بدانند، مردم می‌گویند اینها سروته یک کرباسند. آنها هم وعده‌های دروغ احمدی‌نژاد را شنیدند و هم وعده‌های پوشالی روحانی را، اصل حرفشان این است که ”نفت خدا رو بردند - و گرد و خاک آوردند“.

واقعیت این است که خیزش مردم اهواز ویژگیهایی مشخصی دارد.

مهمترین ویژگی این خیزش، همان است که در شعارشان فریاد زدند: ”مشکل ما حل نشه – اهواز قیامت میشه“ یعنی عزم جزم برای رسیدن به خواسته‌های بر حقشان.

دومین ویژگی این تظاهرات این بود که موفق شدند علاوه بر مردم اهواز، همبستگی سایر مردم ایران را هم برانگیزند و الآن در فضای مجازی مملو از حمایت از مردم اهواز است و به‌طور واقعی هم روز28بهمن صدها تن از مردم تهران برای همبستگی با مردم اهواز در میدان ونک جمع شدند.

سومین ویژگی مهم هم حضور گسترده زنان آزاده اهواز در این تظاهرات بود و همچنین استمرار این تظاهرات، که همه حکایت از این دارد که مردم تا رسیدن به خواسته‌های خود از پای نخواهند نشست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28fd8fa9-dd5e-4f61-937f-40addfe00731"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات