728 x 90

نگرانی رژیم از قطع دستان مزدورانش در سوریه

مزدوران رژیم ایران در سوریه
مزدوران رژیم ایران در سوریه
همزمان باآغاز مذاکرات ژنو ۵ رژیم آخوندی نگرانیهای خود را نسبت قطع ایادی مزدورانش از سوریه و به‌رسمیت شناخته شدن ارتش آزاد در آنجا، در موضعگیریهایش بارز کرده است.

امیر عبداللهیان معاون سابق وزارت‌خارجه رژیم و مشاور فعلی رئیس مجلس ارتجاع سوز و گداز رژیم از به‌رسمیت شناخته شدن ارتش آزادی سوریه را بارز کرد و گفت: «تطهیر تروریستها و به‌رسمیت شناختن آنها در میز مذاکره ایجاد انحراف در مسیر راه‌حل سیاسی سوریه است». وی در حالی که تلاش می‌کرد از تلاف اخیر مزدوران رزیم چیزی نگوید «با تأکید بر این‌که حملات اخیر افراد مسلح به دمشق و حماء نشانگر سوء‌استفاده از فضای مذاکرات سیاسی ژنو است گفت: در حال حاضر بخشی از تروریستها با تغییر نام در میز مذاکره ژنو حضور می‌یابند و مابقی در روی زمین اقدامات جنایتکارانه تروریستی خود را ادامه می‌دهند». وی با ابراز وحشت از شکست ایادی رژیم در سایر کشورهای منطقه افزود: جامعه جهانی نباید در سایه تحولات سوریه از پیامدهای سوء تداوم تجاوز خارجی و نسل‌کشی در یمن و تهدید امنیت منطقه‌یی غافل باشد». امیر عبداللهیان در حمایت از عوامل رژیم در یمن نیز با ترفندهای معمول رژیم در تمسک به «حقوق‌بشر» گفت: «حکومت بحرین برای کمک به امنیت منطقه باید سرکوب مردم و نقض سیستماتیک حقوق‌بشر را متوقف کرده و با توسل به راه‌حل مذاکرات سیاسی به مردم کشورش اتکاء کند». (سایت حکومتی انتخاب 3فروردین 95)

از سوی دیگر پاسدار شمخانی دبیر شورایعالی امنیت رژیم که مواضع نظام را انعکاس می‌دهد ضمن وحشت از پیآمد دخالت نیروهای ائتلاف در سوریه، سنگ «حقوق قانونی دولت» بشار اسد را به سینه زد و به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم27اسفند 95، ضمن حمله به مقامات عربستان ورود هر گونه نیروی نظامی خارجی به سوریه بدون اجازه دولت این کشور را نماد اشغالگری و معادل حمایت از عناصر تروریست توصیف کرد و اظهارداشت: «دست خالی معارضه در عرصه سیاسی و میدانی و عدم مقبولیت مردمی آنان موجب شده تا رهبران واقعی و حامیان اصلی آنان به رویکرد دخالت مستقیم و حضور در میدان نبرد روی آورند».

قاسمی سخنگوی دولت حسن روحانی نیز از فرصت پاسخگویی به حملات وزیر جنگ عربستان علیه رژیم برای ابراز وحشت از پیآمد دخالت نیروهای ائتلاف در سوریه استفاده کرد و از جمله گفت: «دخالتهای قبلی کشورها و قدرتهای فرا منطقه‌ای، دستاوردی جز ناامنی کشورها و خود دعوت کنندگان از قدرتهای بیگانه نداشته است.‌ ورود آنان همواره باعث بی‌ثباتی، تفرقه و گسترش امواج تروریسم و خشونت بوده و هرگز نتیجه‌یی به سود مردم منطقه به همراه نداشته است». وی به شکل زبونانه‌یی بار دیگر از ادعاهای خود رژیم علیه عربستان عقب نشست و ضمن دعوت به همکاریهای منطقه‌یی گفت: «آنان که راه نجات را حضور بیگانگان می‌پندارند دچار اشتباهی راهبردی اند و باید بدانند ثبات و امنیت منطقه راهی جز همکاریهای جمعی منطقه‌یی نداشته و ندارد». (سایت وزارت‌خارجه رژیم 27اسفند 95)
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6606252a-7b1d-40f9-a4b6-262eb5205497"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات