728 x 90

سیر صعودی حاشیه نشینی!

گسترش حاشیه نشینی درحاکمیت فاسد و چپاولگر ولایت فقیه
گسترش حاشیه نشینی درحاکمیت فاسد و چپاولگر ولایت فقیه
بحران حاشیه نشینی یکی از بحرانهای بزرگی است که حاکمیت منحوس ولایت‌فقیه گریبانگیر جمعیت بزرگی از مردم ایران کرده است.
واضح است که بین فقر و حاشیه نشینی رابطه مستقیمی وجود دارد، به گونه‌یی که به‌دلیل فقر مفرط، جمعیت بزرگی از مردم توانایی تهیه سرپناهی در شهرها ندارند لذا مجبورند به حاشیه شهرها و کلانشهرها پناه بیاورند.
حاشیه نشینی نمودی از توزیع ناعادلانه ثروت و آن روی سکه زندگی ‌اشرافی سران و سرمداران رژیم است.
حاشیه نشینی محصول چپاول ثروتهای مردم ایران و نابودی تولید ملی توسط این رژیم است.
بحران حاشیه نشینی آن‌چنان گسترده است که مهره‌های رژیم به‌طور مستمر نسبت به آن اعتراف می‌کنند و بعضاً آن را خطر امنیتی برای نظام می‌دانند.
همایون هاشمی یکی از نمایندگان مجلس رژیم در گفتگو با خبرگزاری مجلس رژیم اذعان کرد که بحران حاشیه نشینی نسبت به گذشته سیر صعودی داشته است. (خبرگزاری مجلس 8فروردین 96)

سلیمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم می‌گوید حاشیه نشینی دردی نیست که در کوتاه مدت علاج پیدا کند.
این عضو مجلس ارتجاع در گفتگو با تلویزیون شبکه دو رژیم 17فروردین گفت: 35 درصد از جمعیت کشور حاشیه‌نشین هستند.
دراین گفتگو رضا محبوبی مشاور وزیر کشور و معاون اجتماعی وزارت کشور نیز گفت: ”11 استان کشور درگیر حاشیه نشینی هستند.
به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ارتجاع بر اساس سرشماری سال گذشته 20 میلیون از جمعیت کشور حاشیه‌نشین هستند.
این نماینده مجلس رژیم در ادامه اظهاراتش گفت: ”11 میلیون از جمعیت کشور در ۴۹۵ شهر و حدود ۵۴ هزار هکتار در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، همچنین ۲۱ هزار هکتار بافت تاریخی داریم و ۹ میلیون نفر از جمعیت کشور نیز در ۹۱ شهر و با مساحت ۵۳ هزار هکتار در سکونت‌گاههای غیررسمی زندگی می‌کنند“.
وی با بیان این‌که زندگی در بافت‌های فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی به نوعی زندگی در حاشیه نشینی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: ”حاشیه نشینی نیز خود معلول علتی است“.
معاون وزارت کشور رژیم نیز اظهارات رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم را تأیید کرد و گفت: ”کاری که در وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت و درمان در اجرای طرح تحول سلامت انجام شده نیز این آمار را تأیید می‌کند“. (تلویزیون شبکه دو 17فروردین 95)

به اعتراف استاندار رژیم در خوزستان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی در خوزستان افزایش یافته است. (سایت حکومتی قدس آنلاین 17فروردین96)
آخوند اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه آخوندی حاشیه نشینی را یکی از شاخصهای آسیبهای اجتماعی در قم می‌داند. (خبرگزاری تسنیم 16فروردین 96)
یکی از علل گسترش حاشیه نشینی نابودی تولید کشاورزی و مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها است. در این رابطه سایت حکومتی قدس آنلاین 16فروردین از قول معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری رژیم می‌نویسد: ”حدود ۳۳ هزار روستا و آبادی در کشور خالی از سکنه شده‌اند“.
این سایت حکومتی در زمینه علت مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها می‌نویسد: ”بررسیها نشان می‌دهد کاهش درآمد روستاییان با توجه به کاهش سطح زیر کشت و کمبود منابع آب و فروش زمین‌ها، مهاجرت به شهرها هم‌چنان ادامه دارد و پدیده حاشیه نشینی در شهرها و حذف روستاها در ایران را تقویت کرده است. تداوم این مهاجرت روستاها را خالی از سکنه کرده که در مجموع اشتغال روستاها را در معرض تهدید قرارداده و با افزایش زمینهای رهاشده اقتصاد کشاورزی ایران در معرض تهدید قرار گرفته است“.

این چنین است که با گذشت نزدیک به چهاردهه از حاکمیت غاصب و فاسد آخوندها، گسترش حاشیه نشینی به‌ویژه در حاشیه کلان شهرها آن‌چنان وسعت بی‌سابقه‌یی به خود که گرفته است، که پیش از این رحمانی فضلی وزیر کشور دولت آخوند حسن روحانی آن را یکی از تهدیدهای امنیتی برای نظام دانست، و اخیراً هم در کرمانشاه اظهار داشت: ”هنگامی که مهاجرت رخ می‌دهد شهرهای بزرگ با حاشیه نشینی و وضعیت نامناسب اقتصادی مواجه می‌شوند و این بستری برای رشد ناهنجاریهای اقتصادی است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9b1ece3-98be-4443-a720-d3354505eca3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات