728 x 90

سیل ویرانگر و دعاوی دجالگرانه مقامات رژیم!

سیل ویرانگر
سیل ویرانگر
سیل 17شهر در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان را فراگرفت و شمار زیادی کشته و مفقود بر جای گذاشت.
به‌رغم دعاوی مهره‌های رژیم در مورد رسیدگی به وضعیت سیل زدگان، بنا بر اظهارات شاهدان عینی و مردم سیل زده در آذربایجان، از سوی ستاد بحران استان و سایر نهادهای محلی هیچ کمکی به سیل زدگا ن نشده است، و این نیروهای مردمی هستند که به سیلزدگان کمک می‌کنند.
 
عدم رسیدگی به سیلزدگان در حالی است که مقامات محلی، مقامات دولت آخوند حسن روحانی و رادیو تلویزیون دروغپرداز رژیم، درباره کمک نهادهای دولتی به سیل زدگان بزرگنمایی و دروغپردازی می‌کنند.

مهره‌های محلی رژیم نیز به‌جای این‌که مرحمی بر زخم مردم بگذارند، بر زخم آنها نمک هم می‌پاشند. مدیر کل آب منطقه‌یی آذربایجان شرقی بی‌شرمانه ادعا می‌کند: ”لیقوان و هروی نیز به‌دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز دچار خسارت شدند که تلفات جانی نداشتند. بی‌احتیاطی قربانیان سبب تلف شدن فوتی‌ها شد“. (خبرگزاری ایسنا 27فروردین 96)

معاون استاندار آذربایجان شرقی نیز با وقاحت تمام علت خسارتهای وارده را ناشی از بی‌توجهی مردم دانسته است.

در این رابطه خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز می‌نویسد: ”بر طبق نظر مسئولان ذیربط، تجاوز به حریم رودخانه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها منجر به جاری شدن سیل و آسیب رسیدن به ساخت‌وسازهای اطراف رودخانه‌ها شده است و علاوه بر آن بر اثر بی‌احتیاطی برخی شهروندان در دو شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر، سیل خودروی افرادی که در حال عکس‌برداری از طغیان رودخانه‌ها بودند را با خود برده است“. (خبرگزاری ایسنا27فروردین 96)

این مهره‌های رژیم قربانیان سیل را که در واقع قربانی عملکرد نظام منفور آخوندی هستند، قربانی عملکرد خودشان می‌دانند!

در ورای این داعیه دجالگرانه، واقعیت این است که فقدان رسیدگی به وضعیت خیابانها و مسیرها و رفع آبگرفتگی معابر، تخلیه نکردن ساکنان خانه‌های سست حاشیه رودخانه‌ها از عواملی بودند که شمار قربانیان سیل را افزایش داده و موجب مسدود شدن مسیرها، تخریب زیرساختها، پلها و از بین رفتن خانه‌ها و زمینهای کشاورزی شده است.

واقعیت دیگر در مورد سیل اخیر در 6 استان کشور و سایر بحرانها این است که نظام آخوندی و سوء مدیریت مهره‌های آن وبویژه مدیریت حوادث غیرمترقبه است که باعث سنگین شدن خسارت و تلفات می‌شود.

با وجود این‌که وقوع حوادث ازقبل قابل پیش‌بینی و بعضاً قابل پیشگیری است، اما به‌خاطر سیاست ضد‌مردمی رژیم و سوء مدیریت کارگزارنش سیلاب در مناطق مختلف کشور به بلای جان بزرگی برای مردم آن مناطق تبدیل می‌شود.

این بی‌عملی و سوء مدیریت به گونه‌یی است که نمایندگان مجلس رژیم نیز ناگزیر به‌اعتراف شده‌اند. در این رابطه زهرا ساعی نماینده تبریز در مجلس ارتجاع در جلسه روز یکشنبه27فروردین96 مجلس تأکید می‌کند: ”حادثه سیل اخیر بحران سوء مدیریت در حوادث غیرمترقبه را به خوبی نشان داد، با توجه به لزوم آموزش عمومی برای مقابله با حوادث باید در این باره برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد. اساساً در کشور با سوء مدیریت در حوادث غیرمترقبه مواجه هستیم، دلیل آن هم این است که در بسیاری از موارد پیش‌بینی درستی از اتفاقات نداریم“.

جهان بخش محبی‌نیا نماینده مجلس رژیم از ارومیه نیز می‌گوید: ”روز گذشته صدا و سیما دوکارشناس در برنامه تلویزیونی آورد که این دو به‌گونه‌یی صحبت می‌کردند که گویا مقصر جانباختگانی هستند که زیرگل و لای و آب مدفون شده‌اند، در حالی که بیشتر این حوادث ریشه در سوء مدیریت دارد. متأسفانه همیشه قربانیان محکوم می‌شوند. متأسفانه زمانی که رودخانه‌ها پرآب می‌شود، سیل ما را می‌برد و در زمان کم آبی، خشکسالی و قحطی مردم را از زندگی می‌اندازد“.

نماینده رژیم از پیرانشهر نیز با اشاره به سیل اخیر می‌گوید: ”سازمان مدیریت بحران بیشتر حالت نظاره‌گر دارد“. (خبرگزاری ایرنا27فروردین 96)

واقعیت این است که بی‌پناهی مردم در برابر حوادث طبیعی، محصول عملکرد تمامیت رژیم غارت و چپاول آخوندی است. در همین رابطه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ضمن فراخوان مردم به کمک‌رسانی مستقل به آسیب دیدگان فاجعه سیل در چهار استان کشور، تأکید می‌کند: ”آخوندهای دزد و چپاولگر حاکم، مسئول مستقیم گسترش خسارتهای جانی و مالی سیل هستند... سرمایه‌های مردم ایران به جای آن که صرف ارتقای سطح زندگی مردم و عمران و آبادی شهرها و روستاهای محروم شود، توسط رژیم آخوندی مصروف پروژه‌های تسلیحات کشتار جمعی و صدور تروریسم و افراطی گری می‌شود یا چپاول شده و روانه حسابهای بانکی سران رژیم آخوندی می‌گردد. “.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87cabbd8-a37d-4e8b-b5e7-1cdd68d6c71c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات