728 x 90

نگرانی از پیامدهای اجتماعی جنگ انتخابات

رئیسی و قالیباف
رئیسی و قالیباف
«نامزد تحمیلی حاکمیت»، «هیچ فردی دیگری را تخریب نکند»، «‌ زمینه کاهش مشارکت حداکثری» و «‌خالی شدن پشت همه کاندیداها» از جمله کلید واژه‌هایی است که رسانه‌های حکومتی در هشدار نسبت به یکدیگر به کار می‌برند. این هشدارها به‌خاطر نگرانی از پیامدهای اجتماعی تخاصمات کاندیداهای شرکت‌کننده در جنگ قدرت برای ربودن کرسی ریاست‌جمهوری است.

روزنامه حکومتی آرمان6اردیبهشت 96 با یادآوری این‌که «‌سال‌های سختی را گذرانده‌ایم و سال‌های سخت‌تری پیش رو داریم» و در حالی که به صحنه آوردن همه نیروهای نظام را تحت عنوان «مشارکت حداکثری در انتخابات به‌معنای افزایش ضریب امنیتی» نظام دانسته هشدار می‌دهد «‌هیچ فردی، دیگری را تخریب نکند».

رسالت ارگان باند موتلفه6 اردیبهشت 96 با یادآوری نگرانی خامنه‌ای در نوروز 96 در مورد وقایع قیام 88 و «کسانی که بخواهند رأی مردم را زیر پا بگذارند و امکان تکرار آن در آینده وجود دارد» به عوامل رئیسی و قالیباف هشدار داده و نوشته است: «دوقطبی دیگر ایجاد اختلاف و درگیری داخلی بین طرفداران نامزدهای انقلابی است زیرا نامزدهایی که باقی مانده‌اند در نهایت فعالیت خود را شروع خواهند کرد و اگر طرفداران آن نامزدها با هم درگیر شوند، شرایط امیدوار کننده را به رقیب واگذار خواهیم کرد... عده‌یی برای ایجاد انحراف می‌خواهند دوقطبی ملت و حاکمیت به وجود بیاورند و القاء کنند که نامزد رقیب‌شان نامزد تحمیلی حاکمیت است».

روزنامه سیاست روز از باند خامنه ای6اردیبهشت96 با یادآوری نتایج مناظره‌های کاندیداهای رژیم در دومین دور این نمایش‌ها در سال 88 در سرمقاله خود نوشت: «در دوره دوم نیز مباحث فرعی بر کلیت محتوا و مباحث اصلی سایه‌ افکند و آن شد که ”تو می‌دانی و من“... اکنون و در جریان شکل‌گیری سومین دوره از مناظرات تلویزیونی، اخبار ضد و نقیضی از احتمال به حاشیه رفتن این‌ دوره از مناظرات به گوش می‌رسد که نگران‌کننده و قابل تأمل است». این روزنامه در حالی که ریزش نیروهای رژیم در اثر تخاصمات باندی را «کاهش مشارکت حداکثری» نامیده به باندهای متخاصم هشدار می‌دهد: «بی‌تردید درغلتیدن به وادی حواشی و به حاشیه بردن مباحث مطروحه در این مناظرات بیش‌ از آن که آورده‌ای همراه داشته باشد از یک‌سو خوراک تبلیغاتی رسانه‌های نظام سلطه را فراهم می‌کند و از دیگر سو زمینه کاهش مشارکت حداکثری در این دوره از انتخابات را به وجود می‌آورد».

این روزنامه حکومتی در مطلب دیگری تحت عنوان ”تکلیف انتخاباتی ”نسبت به برملا شدن ناکارآمدی، فساد و چپاولهای نظام در جریان جنگ انتخابات هشدار داده است: «سخنانی با کلید واژه‌هایی نظیر" تا صدها سال دیگر مشکلات حل نمی‌شود" یا " پدر جد فلانی هم نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند" و یا مواردی از این دست مطرح می‌کنند غافل از این‌که این عناوین بیشتر از آن که به محبوبیتشان کمک کرده و هدفی را که آنها در به زبان راندش دنبال می‌کنند برآورده سازد، به یاس و ناامیدی در جامعه دامن زده و در افکار عمومی این سؤال را پدید می‌آورد که چرا باید با توجه به مشکلاتی که هیچ وقت حل نخواهد شد در انتخابات شرکت کنیم؟ همین جرقه تلنگری است که می‌تواند پشت همه کاندیداها را خالی کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e40157ec-48ea-4f30-823d-7ca8dd816d0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات