728 x 90

دعوای دفع «سایه جنگ» و تشدید جنگ انتخابات!

آخوند روحانی - خامنه ای
آخوند روحانی - خامنه ای
خامنه‌ای دیروز 10اردیبشهت 96 دی یک سخنرانی علنی، تودهنی سختی به روحانی زد و گفت: «سایة‌ جنگ رو حضور مردم رفع کرد نه مسئولان!». این حرف به سرعت به سوخت جدیدی برای بیشتر تابیدن تنور جنگ انتخابات شد؛

آخوند روحانی ۹ اردیبهشت 96: «آن روز که قدرتهای بزرگ فصل هفت منشور سازمان ملل‌متحد و قطعنامه‌های متعدد را همانند یک شمشیر بالای سر مردم گرفته بودند روزهای با عزت‌تری بود یا امروز. مسیر ما عزت کشور است که توانست سایه شوم جنگ را از کشور دور کند».

خامنه‌ای ۱۰ اردیبهشت 96: «از بنده بشنوید! حضور مردم سایه جنگ را از کشور رفع کرده، نه مسئولان!، گاهی می‌شنویم بعضی می‌گویند یا در گذشته گفته‌اند که وقتی ما آمدیم مسئولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه جنگ را از سر کشور رفع کنیم، اما این حرف‌ها درست نیست».

تودهنی خامنه‌ای به روحانی، یک امداد اساسی به رئیسی بود که در این جنگ انتخابات، جز بی‌مایگی و بی‌خاصیتی چیزی از خودش نشان نداده است، اما حالا حربه‌ای به دستش آمده بود که با آن به روحانی بتازد.

آخوند رئیسی جلاد ۱۰ اردیبهشت 96: «آنچه سایه جنگ را از سر ما برداشته به‌دلیل حضور نیروهای حزب‌اللهی و قدرتمند در صحنه بوده است... دست ما نباید به سمت بیگانه دراز شود. آیا بیگانگان تاکنون گرهی از مشکلات کشوری باز کرده‌اند که ما دومی‌اش باشیم؟».

طبیعی است که مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای هم آتوی خوبی دستشان افتاده بود که از این موقعیت برای جنگ انتخابات استفاده کنند و روحانی را به وسیلهٴ آن بکوبند و حتی او را با قاتلان امام حسین مقایسه کرده و همدست و عامل دشمن معرفی کنند.

آخوند پناهیان ۱۰ اردیبهشت 96: «ما چرا باید مسئولانی داشته باشیم که با نیش و کنایه با حضرت آقا صحبت کنند؟ من نمی‌دانم چرا بعضی‌ها می‌خواهند نقش عبیدالله را در تعزیه امروز بازی کنند که مردم را از ترس لشکر یزید ترساندند و به پای منبر کشیدند؟ امروز مسئولان ما مردم را از احتمال حمله آمریکا به ایران می‌ترسانند و می‌گویند که به ما رأی بدهید تا سایه جنگ از سر شما برداشته شود. رهبری قاطعانه پاسخ دادند که سایه جنگ را حضور مردم رفع کرد نه برخی مسئولان».

خبرگزاری حکومتی مشرق ۱۰ اردیبهشت 96: «روحانی سایه کدام جنگ را از کشور دور کرد؟ وقتی دولتی با چنین ویژگی‌هایی در ایران بر سر کار بیاید اساساً نیازی به حمله آمریکا نیست. این سخن یعنی: همه یا حداقل بخش اعظمی از منافعی که آمریکا برای خود در حمله متصور بود، خودبه‌خود با حضور چنین دولتی استیفا شده است! این اتهام بی‌نهایت بزرگی است که دولت آقای روحانی به خود می‌زند!».

باند خامنه‌ای و به‌خصوص پاسداران، علاوه بر این حملات سعی کردند با روحانی به‌خاطر ایستادن در برابر خامنه‌ای و به کار بردن زبان طعنه و تحقیر علی ولی‌فقیه، تصفیه حساب کرده و حتی تهدیدش بکنند.
خبرگزاری پاسداران (فارس) ۱۰ اردیبهشت 96: «مراقب گفتمانتان باشید که اگر نبودید در مقابل رهبری ایستاده‌اید. عده‌یی که برای رسیدن به منافع و مطامع خود، مردم را سرلوحه شعارهایشان قرار می‌دهند این روزها برچیده شدن سایه جنگ را نه به‌دلیل مجاهدت مردم بلکه متعلق به خود می‌دانند».

پاسدار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه۱۰ اردیبهشت 9: «آدم تعجب می‌کند برخی در انقلاب نفس کشیده‌اند و اگر انقلاب نبود مسئول نمی‌شدند، بعد این حرفها را می‌زنند. همه کسانی که در انقلاب اسلامی هستند، باید صدق داشته باشند».
ولی این حمله‌ها و تهدیدها باعث نشد که باند روحانی میدان را خالی کرده و دوباره حرف خودش رو رو در روی ولی‌فقیه طلسم شکستهٴ ارتجاع تکرار نکند

زیبا کلام از باند روحانی ۱۰ اردیبهشت 96: «من از آقای روحانی به‌شدت حمایت می‌کنم، به‌دلیل سیاست خارجی قوی که داشتند و به‌خاطر ایجاد برجام که توانست در 21ماه با کشورهای ابر قدرت جهان مذاکره کند و در این زمینه توانست از مصیبت هسته‌یی جلوگیری کند».

نتیجه این‌که حرف خامنه‌ای نه تنها دعوای «سایهٴ » جنگ را برطرف نکرد، بلکه به جنگ انتخابات و جنگ قدرت بیش از پیش دامن زد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a11524e4-2e24-4162-9cf0-2027b87a1141"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات