728 x 90

رسوایی رقم‌سازیهای نجومی

سخن روز
سخن روز
سرانجام پس از ماهها کشمکش و جنگ انتخابات میان باندهای متخاصم رژیم، نمایش انتخابات با یک دروغ نجومی به پایان رسید. وزارت کشور آخوندها مدعی شد که بیش از 41میلیون نفر یعنی بیش از 70درصد از واجدین شرایط در نمایش انتخاباتی رژیم شرکت کرده‌اند و در این نمایش روحانی برنده شده است.

خیلی روشن است که رقم بیش از 70درصد برای مشارکت در یک انتخابات با هیچ معیاری نمی‌خواند و در مقایسه با انتخابات کشورهای دیگر هم روشن می‌شود که یک کلان تقلب و کلان رقم سازی در این زمینه صورت گرفته است. جالب است که پس اعلام این دروغ بزرگ که به شیوه همیشگی رژیم صورت می‌گیرد، فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع ناشیانه با اشاره به همین واقعیت گفت: «واقعیت قضیه این است که انتخابات در دنیا یک به‌اصطلاح مقیاس دارد. در دنیای امروز آمار بالای 60 درصد تقریباً نادر است حتی در کشورهای غربی». او به این ترتیب بر مضحک بودن و حتی ناشیانه بودن این رقم سازی اذعان کرد.

رژیم آخوندی در این نمایش هم مثل همیشه با بزک کردن چند حوزه در تهران و یکی دو شهر دیگر و بردن خبرنگاران خارجی به این حوزه‌ها، تلاش کرد این رقم سازی نجومی را رنگ و روغن بزند. البته رژیم این بار هم مثل همیشه اجازه نداد خبرنگاران، خودشان آزادانه بروند و حوزه‌های دیگر را از نزدیک ببینند، ولی خبرنگاران سایت مجاهد که از دهها شهر کشور گزارشهای لحظه به لحظه ارسال کردند، با گزارشهایشان که تماماً گویای خلوتی و سوت و کوری حوزه‌ها بود، رسوایی رقم سازی آخوندها را به نمایش گذاشتند.

یکی از چیزهایی که این رقم سازی را نشان می‌دهد این بود که رژیم در ساعت 5عصر دیروز یعنی بعد از گذشت 9ساعت از انتخابات، اعلام کرد که 20میلیون رأی به صندوق ریخته شده، اما یک ساعت و نیم بعد این رقم را به 30میلیون رساند، چطور می‌شود که در 9ساعت از ساعتهای زندة‌ روز، 20میلیون رأی باشد، اما در یک و نیم ساعت که عمدتاً هم در وقتی است که مردم کمتر از خانه خارج می‌شوند 10میلیون رأی؟! اضافه شود!.

در انتخابات کشورهای دیگر همه شاهدند که با مشارکت بسیار کمتر از رقم ناشیانه‌یی که رژیم ادعا کرده، در اغلب حوزه‌ها صفهای چند صد متری تشکیل می‌شود، اما در اینجا این خبرها نبود و یکی از مقامهای رژیم هم اذعان کرد که مأموران حوزه‌ها عمداً کار را کش می‌دادند تا شاید باعث ازدحام و تشکیل صف شوند یا در بعضی حوزه‌ها درها را می‌بستند تا بلکه با تجمع افراد صف تشکیل شود.

به واقع اگر رژیم راست می‌گوید و هر انتخاباتش یک حماسه است و ادعا می‌کند که خیلی هم سالم است، چرا در این 38سال، نظارت هیچ‌یک از نهادهای بین‌المللی را در مورد انتخابات هایش نپذیرفته است؟ و رابطه رژیم با کلمه‌ نظارت بین‌المللی مثل جن و بسم الله است.

یک نمود رسواکننده دیگر گزارشهای تصویری تلویزیون رژیم از حوزه‌ها بود. اگر واقعاً بیش از 70درصد واجدان شرایط در این نمایش شرکت کرده‌اند می‌بایستی تلویزیون رژیم بلا وقفه از ازدحام و صفهای طولانی در صدها حوزه گزارش زندهٴ تصویری می‌داد. اما با این‌که در سراسر کشور بیش از 63هزار حوزه در 451 شهر اعلام شده بود، تلویزیون رژیم فقط از 30شهر حوزه‌هایی را که برای کار تبلیغاتی آماده کرده بود نشان داد و از 421 شهر دیگر هیچ گزارشی پخش نکرد. در مورد تهران با بیش از 6000حوزه هم وضع به همین منوال بود و فقط از شماری از حوزه‌های آماده‌سازی شده به شکل تکراری گزارش پخش کرد.

یک نمود مهم دیگر که رسوایی رقم سازی نجومی 41میلیونی را به نمایش می‌گذارد، پست تلگرامی باند روحانی بود که شمار زیادی از حوزه‌ها در تهران را به‌عنوان حوزه‌های بسیار خلوت اعلام و معرفی کرده بود. این گزارش کاملاً صحت گزارشهای خبرنگاران سایت مجاهد را تأیید می‌کرد.

یک نمود دیگر که باز هم رسوایی رقم سازی نجومی آخوندها را به نمایش می‌گذارد، فاش گویی متقابل باندها علیه هم در مورد حجم و ابعاد تقلبهایی بود مثل استفادهٴ گسترده از شناسنامه‌ّهای جمع‌آوری شده یا مربوط به اموات، ریختن آرای فله‌یی توسط سپاه و بسیج به صندوقها.

البته این افشاگریهای متقابل گوشهٴ کوچکی از واقعیت است اما از روی آنها می‌توان ابعاد دروغ بزرگ 41میلیونی را دریافت. البته نباید تردید کرد که روزی همین تقلب بزرگ در جریان جنگ قدرت درونی رژیم آشکار خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c99c807-4e85-4b0e-b24d-35b8622dc8e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات