728 x 90

فضای مجازی، تهدید برای رژیم، فرصت برای مردم

تصویر مریم رجوی بر فراز پل در تهران
تصویر مریم رجوی بر فراز پل در تهران
فضای مجازی همواره از نگرانیهای این رژیم بوده و خودش را به هر آب و آتشی زده تا جلوی آن را بگیرد اما هر چه بیشتر تلاش کرده بیشتر شکست خورده است.

واعظی وزیر ارتباطات آخوند روحانی: «ما هیچ شبکه یله و رها نداریم که هر شبکه هر کاری دلش بخواهد بکند بگن که مثلاً جمهوری اسلامی نتونه فیلتر بکنه».

علم الهدی امام جمعه خامنه‌ای در خراسان رضوی: «یعنی نتیجه این‌که این فضای مجازی همان‌طور بازموند به‌عنوان آزادی که دقیقاً ضد آزادی هم است. آزاد بودن در حرمت‌شکنی، آزاد بودن در ارزشها رو و هنجارها رو سوزاندن و از بین بردن، آزاد بودن در آدم کشی است، مثل آزاد بودن دزدی است، درسته که همچین آزادی؟».

آخوند احمد خاتمی: «نکته سوم هم این فضای مجازی است که باید گفت در برخی جهات این فضای مجازی حقیقی‌تر از هر فضای دیگری است به صاحبان فضای مجازی اونهایی که دین دارند میگم قیامت تون رو تباه نکنید قرار نیست هر حرفی را که شنیدید بلافاصله منتشر کنید». (8اردیبهشت 96 نمایش جمعه تهران)

همواره آگاهی و دستیابی به اطلاعات سانسور نشده، دشمن دیکتاتورهاست، به‌خصوص رژیم آخوندی که مدام تلاش کرده نه تنها اطلاعات به مردم نرسد بلکه اطلاعات را وارونه و درست برعکس به مردم بدهد.

اما پیشرفت تکنولوژی راه را بر دیکتاتوری ولایت فقیه بسته که بتواند همه چیز را سانسور کند، لذا مدعی می‌شود که ممنوعیت فضای مجازی خوب نیست در عین‌حال تلاش می‌کند که اطلاعات را خودش وارد این فضا کند و از این طریق فضای مجازی را کنترل کند.

محمد حسن نامی وزیر ارتباطات سابق رژیم: «ممنوعیت فضای مجازی رو که اصلاً کار مناسبی نیست چون روند پیشرفت فن‌آوریهای جدید اینگونه هست که دیگه شاید اگر کشوری نجنبه شبکه ملی اطلاعاتشو رو تشکیل نده، دتا سنتر مرکزی‌شو رو تشکیل نده، دوسال، سه سال دیگه چیزی دستش نخواهد بود چون اینا میره روی ماهواره و هرکس میتونه سراسر جهان با داشتن یک همراه حداقل از 18 خدمات استفاده بکنه». (تلویزیون رژیم 27اردیبهشت96)

اما آخوند روحانی مدعی منشور حقوق شهروندی است، که این به‌اصطلاح منشور به حریم خصوصی تأکید دارد، فضای مجازی هم جزو حریم خصوصی و حقوق شهروندان است، اما توضیح نمی‌دهد که چرا فیس‌بوک و توییتر هنوز فیلتر می‌شوند، پخش زنده اینستاگرام و ارتباط صوتی پیام‌رسان تلگرام فیلتر می‌شوند، این جاست که روغن ریخته پیشرفت علمی نذر امامزاده که نه، بلکه نذر خود شیخ شیاد می‌شود.

اما هاشمی طبا گوشه‌یی از ترس و وحشت حکومت آخوندی را در مناظره‌ها بالا می‌زند: «همینطوری که اشاره شد فضای مجازی هم فرصتی است هم تهدید که به‌نظر من در شرایط فعلی نوعی تهدیده، دلیل اونهم این هست که یک حرص و ولعی در دارندگان موبایلهای هوشمند هست که هرچه بیشتر اطلاعات کسب کنند».

اما در جنگ قدرت، آخوند روحانی به‌شدت به هر ابزاری نیاز داشت، یکی از آنها فضای مجازی بود، که نشان داد که چرا از فضای مجازی دفاع می‌کند.

آخوند روحانی در مناظره تلویزیونی: «شما تو همین انتخابات ببینید کیا هستند که در فضای مجازی آزادند، کارشون ندارند، کیا هستند که هر روز احضار میشن».

اما آگاهی مردم ایران در کنار دستیابی به اطلاعات آزاد سانسور نشده، امواجی را به‌وجود می‌آورد که دیکتاتوری ولایت فقیه را خیلی می‌ترساند. اطلاعات به‌سر عت گسترش می‌یابد و دجالیت این رژیم را دود می‌کند، و راه را برای احقاق تمام خواسته‌های مردم ایران باز می‌کند.

سوالی که در این بین پیش می‌آید این است که چرا رژیم یک بازی دوگانه سر فضای مجازی دارد، بالاخره یا باید قاطعانه بایستد و تمام فضای مجازی را ببندد، یا این‌که باز کند و کاری به کار مردم نداشته باشد

واقعیت این است که تا جایی که به این رژیم بر‌می‌گردد می‌خواهد که تمام فضای مجازی را ببندد، اما اگر این اتفاق نیفتاده، در توان این رژیم نبوده، یعنی تکنولوژی و پیشرفت آن دست رژیم را بسته است. این رژیم دشمن فضای مجازی و تبادل آزاد اطلاعات است، این رژیم نیاز به یک فضای تاریک و مبهم برای ادامه حیات خودش دارد، آگاهی در جامعه به‌مثابه نوری است که به این تاریکی تابیده می‌شود و مشت آخوندها و دروغهایشان را باز می‌کند، اما حالا که نتوانسته این کار را بکند تلاش می‌کند به قول خودش این فضا را مدیریت کند، یعنی دست بگیرد و اطلاعات غلط خودش را در این فضا ترویج نماید که البته موفق نبوده و نخواهد بود.

رژیم در تبلیغاتش می‌گوید که نگران اخلاق در جامعه و تغییر الگوی زندگی است، آیا به واقع رژیم نگران این موضوعات است؟

واقعیت این است که این رژیم خودش بالاترین منکر و زشتی است، در حاکمیت این رژیم روزی نیست که فساد اخلاقی در هر گوشه این حکومت رو نشود و به گفته مهره‌های دانه درشت خودشان فساد سیستماتیک و شبکه‌یی غوغا می‌کند. بنابراین همه این حرفهای رژیم بهانه‌یی برای پوشاندن ترس اصلی است، در سایتهای رژیم در فضای انتخابات رژیم آمده بود «تحرکات فضای مجازی مجاهدین هم این روزها در اوج خود بود و کانالهای منتسب به این جریان، کمپین تحریم انتخابات راه انداختند و یا مردم را به شورش خیابانی دعوت کردند».
یا گروهی از عوامل باند خامنه‌ای در کنار تصویر بنری که از فراز پل ستارخان آویخته شده، با این کلمات بیان کردند: «فتنه بزرگ در راه است، گزارشهای دریافتی حاکیست عکس مریم رجوی، در چند نقطه از شهر تهران دیده شده است». همه هم می‌دانند که منظور رژیم از کد فتنه قیام است.

بنابراین ترس رژیم از همین نیروست که بی‌تردید در پیوند با لشکر گرسنگان و بیکاران و حاشیه نشین‌ها دمار از روزگار این رژیم در خواهند آورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02ba4b64-2a5f-453f-81b0-d765b04d6ef0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات