728 x 90

روحانی و کابینه سهمیه‌ای!

آخوند روحانی
آخوند روحانی
به دنبال ملاقات روحانی با سرکردگان سپاه پاسداران ضدخلقی و شایعاتی در این زمینه که آخوند حسن روحانی امتیازاتی به سپاه داده است، عناصر و رسانه‌هایی از باند روحانی او را مورد انتقاد قرارداده و زمزمه‌های سهم‌خواهی از او نیز افزایش چشمگیری یافته است.

آخوند عبدالله نوری وزیر کشور دولت آخوند محمد خاتمی در دیدار با یکی ازتشکل‌های حامی باند روحانی موسوم به انجمن اسلامی دانشگاه تهران ضمن اشاره به محدویتهای آخوند حسن روحانی در تشکیل دولت جدید، نسبت به‌برخی شایعات درباره چنین کابینه‌ای که ”مغایر با مطالبات مردم “ (بخوانید مطالبات باند موسوم به اصلاح‌طلبان درون نظام ولایت‌فقیه) اظهار نگرانی کرد.

آخوند نوری در ادامه اظهاراتش می‌گوید: «اصلاح‌طلبان نباید با ایشان رودربایستی داشته باشند. باید صریح و منطقی و البته محترمانه سخن بگویند». ! (روزنامه آرمان 10مرداد 96)

روزنامه آرمان در مطلب دیگر در مورد کابینه جدید روحانی می‌نویسد ” «شنیده‌ها حاکی از آن است که برخلاف کلام رئیس جمهوری مبنی بر این‌که افرادی که در ایام انتخابات «پاشنه گیوه‌های‌شان خوابیده بود و ور نکشیدند و لخ‌لخ کردند، آنهایی که سخت‌شان بود دفاع کنند و سینه سپر نمی‌کردند»، در کابینه دوازدهم برای‌شان صندلی در نظر گرفته شده است، در عوض آنهایی که چه در ایام انتخابات و چه در دوران چهار ساله حاکمیت دولت تدبیر و امید، همواره «پاشنه گیوه‌هایشان را ورکشیده بودند» و برای ارائه بهترین خدمات و به ثمر رساندن بیشترین دستاوردها، به تکاپو افتاده بودند، حالا باید بار سفر ببندند و از پاستور به قصد ناکجاآباد کوچ کنند». (روزنامه حکومتی آرمان 10مرداد 96)

احمد شیرزاد از هم باندیهای روحانی نیز می‌گوید: «به‌طور طبیعی دولت روحانی در دور دوم اگر بخواهد به نیازهای مردم پاسخ دهد ناچار است که به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر شود و کسانی را سرکار بیاورد که درک درستی از مطالبات اجتماعی داشته باشند».

این نماینده سابق در مجلس ششم رژیم دور دوم ریاست‌جمهوری آخوند حسن روحانی را مرهون تلاشهای باند موسوم به اصلاح‌طلبان می‌داند و ‌تأکید می‌کند: «پیروزی روحانی معجزه او نبود. این‌که رئیس‌جمهور به جهت مطالبات ناحق تحت فشار غیرمنطقی قرار نگیرد، اما این بدان معنا نیست که ما درویشانه و کریمانه کنار برویم و بگوییم ما هیچکاره هستیم. اینطور نیست. طبیعی است که اصلاح‌طلبان در این حرکت نقش داشتند و در ادامه آنهم باید نقش داشته باشند». (روزنامه حکومتی بهار 10مرداد 96)

در ورای سهم‌خواهی باند خامنه‌ای، سپاه پاسداران و عناصری از باند روحانی از او، واقعیتی که خودش را بیش از گذشته نشان می‌دهد، شقه عمیق و فلج کننده در درون نظام ولایت از یک طرف و ناتوانی دولت آتی دولت روحانی از طرف دیگر است.

زیرا با توجه به جنگ و جدال باندهای درونی رژیم و مهمتر از آن جنگ و جدال درونی باند روحانی بر سر وزرای دولت، از هم‌اکنون چشم‌انداز آینده این دولت مبنی بر این‌که نمی‌تواند دولتی کارا در جهت برخورد با بحرانها و مشکلات داخلی، منطقه‌یی و بین‌المللی داشته باشد، روشن است.

دراین زمینه صادق زیبا کلام مهره وابسته به باند روحانی ضمن اشاره به اخبار و شایعاتی که در مورد کابینه روحانی منشتر می‌شود، به بی‌تاثیری وزرای کابینه و ناتوانی دولت آینده روحانی اذعان می‌کند و می‌نویسد: «این روزها بسیاری از اصلاح‌طلبان به رئیس‌جمهور انتقاد می‌کنند که چرا فلان وزیر در کابینه دوازدهم ابقا خواهد شد. سؤال این است که اگر به جای آن وزیر، شخص دیگری وزیر باشد، مشکلات در راه توسعه سیاسی در ایران حل خواهد شد؟ واقعیت این است که نظام اداری ایران نظامی بوروکراتیک و درهم تنیده است و شخصیت‌های متعدد حقیقی و حقوقی در مدیریت استانها تاثیر می‌گذارند. در این شرایط هر وزیری که در رأس قرار داشته باشد، باز هم یک مقام استانی به‌راحتی در تصمیم‌گیریها اثر می‌گذارد. از این زاویه می‌توان به نقاط دیگر کشور و مسائل دیگر هم نگاه کرد. برای مثال این‌که منع قانونی برای برگزاری کنسرت وجود ندارد با این حال در برخی نقاط کشور جلو آن گرفته می‌شود. مدیریت در ایران در بعضی حوزه‌ها آن‌قدر پیچیده است که آرایش کابینه نمی‌تواند تحول چشمگیری ایجاد کند». (روزنامه حکومتی آرمان 10مرداد 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e378cb8-54af-4c83-9a93-45b72f1bafa9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات