728 x 90

فضای مجازی، نگرانی پایان ناپذیر آخوندها!

کانال تلگرام سازمان مجاهدین خلق
کانال تلگرام سازمان مجاهدین خلق
رژیم ولایت فقیه در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات که سال ۲۰۱۷ از سوی گزارش گران بدون مرز منتشر شده، از میان ١٨٠ کشور جهان در رده ١۶۵ قرار دارد، فضای مجازی اصلی‌ترین نگرانی این رژیم شده و تمام سرکردگان رژیم از دست آن به فغان هستند.

خامنه‌ای در دیدار با مسئولان نظام آخوندی در ۲۳خرداد ۹۶ گفت: «امروز بهمنی از گزاره‌های درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود می‌آید؛ اطّلاعات غلط، اطّلاعات نادرست، اطّلاعات مضر، شِبه اطّلاعات. . خب اینها دارد مثل یک بهمنی فرود می‌آید؛ ما چرا باید اجازه بدهیم این اتّفاق بیفتد؟». (تلویزیون شبکه ۱رژیم ۲۳خرداد ۹۶)

امروز فضای مجازی یکی از نگرانی‌های اصلی ولی‌فقیه ارتجاع شده‌است، اما چرا ولی‌فقیه این میزان از فضای مجازی و آگاهی جوانان و مردم وحشت دارد، که حتی شبها خوابش نمی‌برد؟

«گاهی اوقات مشکلات فرهنگی موجب شده که من شب خوابم نبرده». (شبکه ۱رژیم ۲۴خرداد ۹۶- آتش به اختیار افسران جوان جنگ نرم)

روز ۱۶خرداد ماه سال جاری دو وزیر دولت روحانی، وزیر اطلاعات و وزیر ارتباطات برای پاسخ به سؤالات و نگرانیهای اعضای مجلس ارتجاع در مجلس حاضر شدند. وزیر ارتباطات رژیم ضمن ارائة‌ بیلانی از فعالیت سانسور و سرکوب این وزارتخانه گفت «۷میلیون آدرس» اینترنتی را بسته است، وزیر اطلاعات آخوند روحانی هم خبر از بستن ۵۰هزار کانال تلگرامی داد. اما با وجود این همه بستن و سانسور و سرکوب انگار دردی از این رژیم دوا نشده است.

در همین رابطه تلویزیون شبکه خبر رژیم ۳۱خرداد ۹۶ در برنامه‌یی تحت عنوان ”مدیریت فضای مجازی از حرف تا عمل “ در گفتگو با دو مهره رژیم به این مسأله پرداخته است: «به‌نظر یک رهایی خاصی این وسط ایجاد شده فضای مجازی انگار که از دست خارج شده بارها مورد انتقاد حضرت آقا هم قرار گرفته چه کار باید کرد؟ فضای مجازی چطور باید مدیریت بشه؟ حالا این وسط یک مثال هم بزنم مثلاً همین شبکه تلگرام، تلگرام خیلی الآن فراگیره به‌نظر میرسه خیلی از اعضای تلگرام آمار جهانی که داده بودند بیشتر ایرانیها بودند این چطور باید کنترل بشه؟».

اما واقعیت این است که رشد علمی و تکنولوژی عرصه را بر ولی‌فقیه رژیم تنگ کرده، و رژیم مجبور شده خیل جاسوسان و مزدورانش را در فضای مجازی هم بکار بگیرد. که البته همگی هم داوطلبانه! کار می‌کنند.

عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان رژیم در امور فضای مجازی به خبرگزاری حکومتی ایسنا ۵تیر ۹۶ گفت: «حدود ۱۸هزار نفر به‌صورت داوطلبانه فضای مجازی را رصد می‌کنند و مواردی را که شاهد ارتکاب تخلف از سوی سایتها و شبکه‌های اجتماعی باشند به دادستانی کل کشور گزارش کنند».
البته که این تلاشها هرگز راه به جایی نبرده و نتیجه‌یی هم نخواهد داد.
«جوانهای عزیز، بچه‌های عزیز من، خرمشهرها در پیشه، نه در میدان جنگ نظامی، در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تره». (تلویزیون شبکه ۱رژیم ۲۴خرداد ۹۶)

علی عسگری رئیس صدا و سیمای خامنه‌ای به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت: «تلاش ما بر این است که عقب‌ماندگی را در فضای مجازی جبران کنیم». (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۴تیرماه ۱۳۹۶)

بی اعتمادی مردم به تمام رسانه‌های این رژیم بر ترس و نگرانی رژیم افزوده و از طرف دیگر عمق نفرت مردم از این رژیم، ترس و نگرانی آنها را صدچندان کرده‌ است.

حسین سلطان محمدی کارشناس و منتقد سینما می‌گوید: «متأسفانه توی فضای حالا مجازی بیشتر نمی‌خواهیم بگیم رسانه‌های رسمی اینجور القا میشه که انگار قاطبه‌ای از ملت در مقابل دولت قرار دارند و نگرش‌ها دوگانه است پس اگر یک چیز ساخته بشه که به نگرشهای رسمی حکومت نزدیکه می‌تونیم انگ سفارشی بزنیم همچنین که سر فیلمهای دفاع مقدس و زمان جنگ هم همچین بحث مطرح بود عکس رهبری رو دیوار لوکیشن اگر بود سفارشیه، فلانه». (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱تیر ۹۶)

البته هم‌چنان اقبال گسترده جوانان از فضای مجازی ولی‌فقیه ارتجاع را مستأصل کرده است: «شما افسرهای جنگ نرمید -قرار شد شما افسران جوان جنگ نرم باشید- آنجایی که احساس می‌کنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد و نمی‌تواند درست مدیریّت کند، آنجا آتش به اختیارید». (تلویزیون شبکه ۱رژیم ۱۸خرداد ۹۶)

اما به راستی چرا این میزان رژیم نسبت به فضای مجازی نگران است؟

واقعیت این است که به مصداق این‌که می‌گویند نور ضدتاریکی است، به همان میزان هم آگاهی ضددیکتاتوری است، دیکتاتورها فقط در فضای تاریک می‌توانند به حیات خود ادامه دهند دقیقاً مثل میکروبها و باکتریها که نیاز به یک فضای تاریک دارند، اما به‌ محض تابیدن نور، فضای رشد از آنها گرفته می‌شود و ریل نابودی آنها شروع می‌شود. ارتش سایبری رژیم هم هر چقدر نیرو وارد کند، در برابر پنجاه کاربر اینترنتی در ایران مثل فیلی می‌ماند در مقابل مورچه، بنابراین تنها راهش بستن آن میزان از سایتها و شبکه‌هایی است که توان بستنش را دارد. وزیر ارتباطات دولت آخوند روحانی از بستن هفت میلیون آدرس اینترنتی خبر داد و وزیر اطلاعات از بستن پنجاه هزار کانال تلگرامی، همه آنهایی که دست‌اندرکار هستند می‌دانند که این کارها جواب ندارد، و هم‌زمان که این سایتها را می‌بندند، دهها برابر آن سایت در حال خلق شدن است، بنابراین این جنگی است که رژیم پیشاپیش آن را باخته است.

ضمن این‌که اگر مدار این آگاهی ها بخشی‌ها در فضای مجازی بسته می‌شد که این همه نگرانی وجود نداشت. چند روز پیش قاضی خرم‌آبادی در تلویزیون رژیم گفت که «الان منافقین کانالش دارد در داخل کشور به‌راحتی فعالیت میکنه میگم آقای وزیر اینها دیروز در پاریس علیه ما با دشمنان ما جلسه گذاشتن و چه مسائلی را گفتن امروز بیش از سی درصد این کانالها کانالهایی هستند که دارند فعالیت مجرمانه علیه امنیت این کشور می‌کنند اساس این مملکت را به هم ریختن توی فضای مجازی خار و ذلیل ایم تلگرام که پدر مملکت را در آورده است».

آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات وفن آوری رژیم هم گفت که «کانال (مجاهدین) باز کانال یک جای دیگر باز است کتاب وجود دارد» و بعد به‌نقل از خامنه‌ای میگه «فضای مجازی قتل گاه جوانان شده».

پاسدار غیب پرور رئیس سازمان بسیج ضد‌مردمی هم روز ۱۱اردیبهشت ۹۶ گفته که «عرصه فضای مجازی همان جنگ تمام‌عیار است که در زمان حاضر خانه و اتاق فرزندان ما را در اختیار گرفته است».

در حقیقت ارتجاع آخوند حتی خودشان را هم در خانه از دست فرزندانشان در امان نمی‌بینند که این عمق وحشت و استیصال رژیم نسبت به فضای مجازی را نشان می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85259df6-9fe2-42da-9629-131276b7374b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات