728 x 90

سفری بدون «فایده راهبردی برای نظام»

پاسدار محمد باقری
پاسدار محمد باقری
در تاریخ 24مرداد ماه رسانه‌های حکومتی با دود و دم خبر از سفر پاسدار باقری به ترکیه و دیدار وی با مقامات این کشور دادند. رسانه‌های باند خامنه‌ای این سفر را به کیسه اقتدار نظام ریختند.

قاسمی سخنگوی وزرات خارجه رژیم این سفر را «یک جهش در روابط» رژیم و ترکیه توصیف کرد (مهر- 30مرداد).

اکنون ۹روز بعد از این سفر رسانه‌های حکومتی در دعوای باندی به گوشه‌هایی از کم و کیف این سفر اذعان کرده‌اند:
روزنامه حکومتی آرمان خطاب به مهره‌های باند خامنه‌ای که این سفر را در بوقهای تبلیغاتی برجسته کرده بودند نوشته است: «رجوع به روند پرونده و نحوه استقرار سپر موشکی در ترکیه و اعلام هدف نبودن ایران توسط مقامات این کشور و اظهار هدف بودن ایران توسط دبیرکل ناتو و رئیس‌جمهور وقت فرانسه، شاید بتواند راهنمای کسانی باشد که احتیاط نموده و از یک سفر مقام نظامی، تحلیلی راهبردی ارائه ندهند... ترکیه عضو ناتو و مورد حمایت سرمایه جهانی... است. ترکیه هیچ‌گاه وارد ریسک تخریب روابط خود با غرب به بهای نزدیکی با نظام نخواهد شد» (آرمان- 1شهریور).

روزنامه حکومتی آفتاب یزد هم نوشته است: «سفر باقری به ترکیه مورد استقبال جریان اصول‌گرا قرار گرفته است و این جریان به تعریف و تمجید از آن می‌پردازد این در حالی است که اگر دیدارهایی از سوی وزیر خارجه با مقامات ترکیه انجام می‌شد، عده‌یی از همین اصول‌گرایان، ظریف و تیم وزارت‌خارجه را به کوتاهی و دوستی با دولتی متهم می‌کردند که در سوریه علیه نظام اقدام می‌کند» (آفتاب یزد- 1شهریور).

روزنامه حکومتی ابتکار با اشاره به خوابهای پنبه دانه‌یی باند رقیب از این سفر نوشته است: «به نظر می‌رسد که هرگونه مشارکت نظام در پروژه مورد نظر آنکارا متضمن هیچ فایده راهبردی برای نظام نیست... از سوی دگر نباید نظام این انتظار را داشته باشد که در قبال همکاری با ترکیه... بر سر بقای اسد در نظام سیاسی سوریه امتیاز بگیرد. چرا که مشکل ترکیه با سوریه یک مشکل بنیادی است و اردوغان به چیزی کمتر از سرنگونی بشار اسد راضی نمی‌شود... نظام نباید فراموش کند که ترکیه بخشی از پازل ضد جمهوری اسلامی محافل عربی است که در اغلب موارد با آنها علیه نظام همصدا و همسو می‌شود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a485fe7e-3855-4e19-b04b-547e4a1d99f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات