728 x 90

تجلیل تأخیری خامنه‌ای از لاجوردی! چرا؟

کشتار بی‌وقفه جوانان مجاهد و مبارز توسط لاجوردی جلاد
کشتار بی‌وقفه جوانان مجاهد و مبارز توسط لاجوردی جلاد
رژیم سالگرد هلاکت لاجوردی جلاد اوین را، امسال متفاوت از هر سال برگزار کرد. انبوهی مصاحبه با دختر و پسر و اعضای خانوادهٴ لاجوردی تا همپالکیها و همدستان این دژخیم و تعدادی از مقامهای رژیم از آخوند رئیسی تا آخوند اژه‌ای و غیره... به‌طور مفصل درباره ویژگیهای اخلاقی و انسانی و اسلامی او روده‌درازیهای مهوع کردند که «رئوف» و «مهربان» و «رقیق‌القلب و وارسته» و «مقید به قوانین» و حساسیت نسبت به «ارزشهای الهی» و امثالهم... کمترین چیزهایی بود که درباره این شقی‌ترین جلاد تاریخ ایران (البته پس از خمینی) گفتند و نوشتند.

اما در این میان چیزی که بیش از بقیه جلب توجه می‌کرد انتشار اظهارات خامنه‌ای درباره لاجوردی در رسانه‌های حکومتی پس از 19سال بود. به‌نوشته این رسانه‌ها خامنه‌ای این اظهارات را در دیدار با خانواده و بازماندگان لاجوردی، حدود 40روز پس از هلاکت وی به‌عمل آورده، اما تاکنون منتشر نشده بود؛ نگاهی به حرفهای ولی‌فقیه ارتجاع، از آنجا که نور دیگری به اعماق این رژیم ضدبشری می‌اندازد مفید است. خامنه‌ای گفته است:
«بنده خیلی متأثّر شدم از شهادت آقای لاجوردی -از دست دادن ایشان و فقدان ایشان، خیلی برای ما سنگین بود؛ یک عنصر مؤمن، کارآمد، صادق و ریشه‌دار در این زمینه‌ ... شهید لاجوردی، از اول انقلاب تا شهادتشان ذره‌یی از خط صحیح انحراف پیدا نکرد بعضیها در کار، ممکن است ملاحظه‌ وجهه را بکنند، ملاحظه‌ شأن و آبرو را بکنند، [امّا] بعضیها هستند که نه، این ملاحظه را نمی‌کنند و شهید عزیز ما، شهید لاجوردی، از این قبیل بود؛ آدمی نبود که ملاحظه‌ گفتن این و آن، وجاهت پیش این و آن را بکند، محض «خدمت» برای ایشان مطرح بود».

این حرفها، ضمن آن که مفهوم واقعی خیلی از کلمات مانند خدمت و ایمان و انقلابی و مؤمن و امثالهم را در فرهنگ این رژیم ضدانسانی روشن می‌کند؛ اعتراف آشکاری است به بدنامی و منفوریت اجتماعی بی‌مانند لاجوردی، تا جایی که وقتی خبر هلاکت لاجوردی پخش شد، مثل زمانی که خمینی به درک واصل شد، مردم در کوچه و خیابان به همدیگر تبریک می‌گفتند و آشکارا شیرینی پخش می‌کردند و همین فضا مانع از آن بود که حرفهای خامنه‌ای در آن زمان منتشر شود.

اما چرا حالا این حرفها را منتشر می‌کنند؟ روشن است که طی تمام این سالها، رژیم تلاش می‌کرد روی اعدامها و کشتار دهة60  و به‌خصوص قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی سرپوش بگذارد، اما هنگامی که از یک سال پیش با اعلام جنبش دادخواهی توسط رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت مریم رجوی، پرده از روی این بزرگترین جنایت ضدبشری تاریخ معاصر در سطوح وسیع اجتماعی کنار زده شد و این موضوع به یک بحران اجتماعی و سیاسی تبدیل شد و طرح و برنامه خامنه‌ای برای نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری را هم به هم زد و بر سر خودش آوار کرد، حالا ناچارند بیایند و از لاجوردی جلادی که در شقاوت شهرتی بین‌المللی همپای آیشمن دارد، دفاع کنند.

و طنز تاریخ این‌که خامنه‌ای که زمانی برای باز کردن راه نظام به سوی «توسعه» در کنار رفسنجانی در کنار گذاشتن لاجوردي همداستان شده بود الآن به نقطه‌یی رسیده که از مرده ریگ نام این جلاد می‌خواهد ماشین سرکوب برای حفظ نظامش را برپا نگهدارد!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12d35545-eb93-4ee1-b8bc-4cda7c50d2da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات