728 x 90

مأموریت شکست خورده یا سفر شخصی؟!

سفر آخوند شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت رژیم به عراق
سفر آخوند شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت رژیم به عراق
هفته گذشته خامنه‌ای آخوند شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت را همراه با پاسدار محسن رضایی دبیر این مجمع به عراق فرستاد. ناظران سیاسی در منطقه گفتند که هدف این سفر جمع‌وجور کردن نیروهای به‌اصطلاح شیعهٴ تحت‌امر رژیم بوده است. از جمله چندی پیش عمار حکیم از تشکل رژیم ساختة‌ موسوم به مجلس اعلای عراق خارج شد و برای خودش دم و دستگاه دیگری به نام «حکمت ملی» راه انداخته که این به‌مثابه ریزش در جبهه عراقی ولی‌فقیه و کاهش نفوذ رژیم در عراق است.
به نوشته مطبوعات عربی در حال حاضر نیروهای شیعهٴ تحت کنترل رژیم شقه شده‌اند و حول دو قطب متمرکز هستند. یک قطب متشکل از نوری مالکی و مجلس اعلا و به ریاست همام حمودی است و قطب دیگر متشکل از مقتدا صدر است که از رژیم روی گردانده و عمار حکیم هم به او نزدیک شده است.
روز یکشنبه آخوند شاهرودی با حکیم ملاقات کرد اما از نتیجه این دیدار بجز تعارفات معمول، اطلاعاتی منتشر نشد. البته شاهرودی با مالکی و حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق هم دیدار کرد اما درخواست دیدارش توسط آیت‌الله سیستانی و مقتدا صدر رد شد.
ناظران سیاسی نتیجه سفر شاهرودی را شکست ارزیابی کرده‌اند؛ این نتیجه را از اطلاعیهٴ دفتر آخوند شاهرودی هم می‌توان دریافت که نوشته است: بدین وسیله دفتر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی اعلام می‌دارد سفر ایشان به عراق، سفری غیررسمی است و به‌منظور زیارت عتبات عالیات صورت گرفته است و آنچه برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، اساساً فاقد صحت است».
بگذریم که آخوند شاهرودی وسط دعوا برای خودش نرخ تعیین کرده و خودش را آیت‌الله العظمی و مرجع خوانده، اما نتوانسته روی شکست سفر سرپوش بگذارد و از قضا آن را با غیررسمی خواندن آن برجسته کرده است.
چه سفر «غیر رسمی» است که همان‌طور که از عکسها و تصاویر منتشر شده معلوم است با هواپیمای اختصاصی و با خدم و حشم و همراه با وزیر نفت و سایر مقامات رژیم صورت گرفته است!
به هر حال روشن است که این شکست، در واقع شکست ولی‌فقیه ارتجاع و یکی دیگر از علائم به هم خوردن تعادل‌قوا در منطقه به زیان رژیم و متزلزل شدن موقعیت خامنه‌ای است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7465cb7-b5bd-43f3-b3ce-fa35a0ea4b28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات