728 x 90

از قولهای روحانی تا «نق» های جهانگیری

جهانگیری
جهانگیری
لابد به یاد دارید که آخوند روحانی در دورهٴ تبلیغات انتخاباتی چه وعده‌های شیرینی در مورد همه چیز می‌داد؛ از رفع فقر تا اشتغال زنان و جوانان، تا رفع تبعیض جنسیتی و برابری و دادن فرصتهای مدیریتی به زنان و مشارکت عمومی تمام مردم ایران فارغ از زبان و مذهب در مدیریتهای کلان کشور و غیره... اما وقتی که کابینه‌ا‌ش را اعلام کرد که در آن حتی یک نفر از تنوعات مذهبی و قومی و حتی یک زن نبود؛ کسانی که گول این آخوند شیاد را خورده بودند، سرخورده شدند؛ تا جایی که از دم و دستگاه خودش هم صدای اعتراض بلند شد و از آدمهای خود روحانی هم گفتند روحانی خرش از پل گذشته و به روی خود نمی‌آورد چه قولهایی داده بود و اعتراف کردند کسانی که به روحانی رأی داده بودند حالا پشیمان هستند.

این وضعیت، روحانی را به فکر انداخته که با فریبکاریهای تازه‌یی درصدد بر آید که روغن ریخته را جمع بکند. در همین رابطه دیروز معاونش جهانگیری را به صحنه فرستاد تا از طریق او، به خیال خودش آب رفته را به جوی برگرداند؛ اول قسمتی از حرفهای جهانگیری را که روز 23شهریور از تلویزیون رژیم پخش شد و سایر رسانه‌ها هم آن را تکرار کردند بخوانید: «... بعضی‌ها دنبال این هستند که جوانی به سرعت تمام شود و دوران میانسالی بیاید تا تصمیمات محتاطانه‌تر انجام شود. اما عده‌یی دیگری هم هستند که می‌خواهند از فرصت جوانی استفاده کنند... کشور تا حدی مسن شده شکاف نسلی به‌ویژه در مدیریت بالای کشور زیاد شده... اینها یک واقعیتهایی است که وجود دارد. ما تا حدودی گرفتار پیری هرم مدیریت کشور شدیم.

وجود جوانان باعث می‌شود که تصمیمات به طرق دیگری گرفته شود، حضور جوانان منجر می‌شود که تصمیمات نوگرایی اتخاذ شود.

وقتی یک مسئولی می‌گوید چرا نگران شادی و نشاط و مردم هستید؟ باید بگوییم که جامعه ما جوان است و نیاز به شادی دارد.» (تلویزیون رژیم-23شهریور).

عجب! گویا موضوع این است که روحانی چرا پیردزدها و پیردژخیمها را نبرده و یک مشت دزد و جلاد جوان و تازه‌نفس و جوجه کرکس امثال آذری جهرمی را جایگزین آنها نکرده است!

البته اسحاق جهانگیری حرفهای دیگری هم زده که تلویزیون رژیم آنها را حذف کرده است، از جمله راجع به حقوق زنان هم صحبت کرده، اما ببینیم حقوق زنان از نظر معاون روحانی چیست؟ جهانگیری گفته است:
«عده‌یی جلوی ورود زنان به استادیوم را گرفتند. فکر کردید کار خوبی انجام دادید؟ حضور زنان در ورزشگاهها یک خواسته است».

عجب! حقوق زنان و خواسته زنان گویا فقط حضورشان به‌عنوان تماشاچی در ورزشگاههاست! بگذریم که روحانی حتی همین را هم نتوانسته و البته نخواسته پایش بیاید؛ کمااین‌که تا حالا در این مورد حتی یک کلمه نگفته است و به خطوط قرمز زن‌ستیزانه نظام نزدیک نشده است!

همان‌طور که همین یک ذره «نق» جهانگیری را هم تلویزیون ولی‌فقیه نتوانسته است تحمل بکند.

اما چرا این جناب معاون هیچ اشاره‌یی به سایر وعده‌های روحانی از جمله رفع تبعیض از هموطنانی که رژیم از آنها به‌عنوان اقلیت مذهبی و اقلیت قومی اسم می‌برد نکرده است؟ و چرا روحانی حتی به‌عنوان نمایش و ویترین هم که شده، نه یک زن و نه یک سنی و نه یک کرد یا بلوچ یا عرب خوزستانی را وارد کابینه نکرده است؟ لابد به این جهت که خود روحانی قبلش گفته و تأکید کرده است که در رابطه با انتخاب کابینه از هیچ طرفی تحت فشار نبوده و این دسته گلها که به آب داده تماماً کار خودش است!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/380c5d07-79dd-4609-a8db-789fce93c2da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات