728 x 90

تخریب مزار شهیدان - «جنگ، حتی با ٰمزارسنگٰ »

 بعد از وفات تربت ما در زمین مجوی
در سینه‌های مردم عارف مزار ماست

رژیم ضدبشری آخوندی پایان تخریب مزار شهیدان گمنام مجاهد خلق در «وادی رحمت تبریز» را در کانال تلگرامی خود اعلام کرد.
تخریب مزار شهیدان – تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در تبریز
تخریب مزار شهیدان – تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در تبریز

طبق اعترافات رژیم پروژه [تخریب مزار شهیدان] شامل عملیات خاکبرداری، غلطک‌زنی، تسطیح و رگلاژ و بتن‌ریزی و جدول کشی که با کارفرمایی سازمان آرامستانهای شهرداری تبریز و نظارت واحد عمران سازمان آغاز شده بود، به پایان رسید.

 

تخریب مزار شهیدان – تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در تبریز
تخریب مزار شهیدان – تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در تبریز

باز هم تخریب مزار دیگری از مزار شهیدان گمنام و بی‌نام و نشان قتل‌عام۶۷ و اعدام شدگان سال‌های هولناک دهه‌ی ۶۰، این بار در تبریز. اما:
اما نه تخریب و ویران، نه خاکریز و سیمان، نه آسفالت و میدان، نه عمران و ساختمان و… نه حتی «گذشت زمان» هیچ‌کدام مانع از پنهان ماندن آن جنایت عظیم و قتل‌عام سهمگین نخواهند شد. تا روزی که زمین [زمینِ در آغوش‌گرفته‌ی آن مظلومان] زبان بگشاید و رازهای خود را عیان نماید. تا آن روز جنبش دادخواهی برآن است گریبان این رژیم اهریمنی را تا لحظهٴ سرنگونی تام و تمام آن، رها نکند.


جنگ، «جنگ، حتی با ٰمزارسنگٰ »

انسانهایی هستند که در حیات خود تا آخرین نفس با دشمن می‌جنگند. آنگاه زندگی و مبارزه‌ی آنها الگو و انگیزه‌یی می‌شود برای نسل‌های آینده. [در تاریخ، همهٴ انقلابیون، میهن‌دوستان و آزادیخواهان از این‌گونه‌اند] .
آنان که نحوه‌ی مرگ و شهادت آنها در راه آزادی و تعالی جامعهٴ بشری به دست دشمن، آن‌چنان مظلومانه است که خود منشأء قدرتی شگرف در برانگیختگی انسانهای دیگر می‌شود. [مرگ تأثر برانگیز انقلابیون بزرگی هم‌چون ژاندارک، امیلیانو زاپاتا، ارنستو چه گوارا… و قتل‌عام زندانیان سیاسی در کشتار ۶۷ و ۱۰شهریور در اشرف، از این‌گونه‌اند] .

البته جنگ آنها با دشمن تنها با الگو شدن و زنده بودن در وجدان جامعه و بشریت ادامه نمی‌یابد بلکه بسیاری از آنان
بعد از به خاک افتادن، در اثر ممانعت دشمن از خاکسپاری آنان، با پیکرهای خاموش اما پر جوش و خروش خود نیز با دژخیم می‌جنگند و پرچم مقاومت و ایستادگی را با پیکرهای خود در اهتزاز نگه می‌دارند. [شهیدان ۱۹فروردین فروغ اشرف که دشمن زبون از خاکسپاری آنها تا هفته‌ها ممانعت به‌عمل آورد، از این‌گونه‌اند] .
هم‌چنین در میان این قهرمانان انسانهایی هستند که با مزار و سنگ مزار خود نیز با دشمن می‌جنگند و کوس رسوایی و رذالت و زبونی آن را در همه عالم به صدا درمی‌آورند. (۱) [در تاریخ معاصر، تخریب مزار شهیدان قتل‌عام ۶۷، تخریب مزار شهیدان مروارید در اشرف، تخریب مزار شهیدان بنیانگذار سازمان مجاهدین در قطعه ۳۲ بهشت زهرا و نیز هجوم ویرانگرانه به آرامگاه جاودانه فروغ‌های آزادی و تخریب مزار شهیدان آن حماسه‌ی بزرگ در وادی السلام کربلا و… بسیاری دیگر، از این گونه‌اند] .

رژیم ضدبشری آخوندی از مدتها پیش تلاش می‌کند به‌طور سیستماتیک به تخریب مزار شهیدان وگورهای جمعی که محل دفن پیکرهای شهیدان قتل‌عام ۶۷ است، اقدام کند تا به خیال خود آثار این نسل‌کشی و این جنایت علیه بشریت را محو نماید. در همین رابطه در چند شهر از جمله در اهواز، مشهد، تبریز، اردبیل، اصفهان… که خانواده‌های شهدا به آنجا می‌رفتند و نسبت به عزیزانشان ادای احترام می‌کردند، دارد با پوش سیمان کردن یا با ریختن زباله، آسفالت کردن و… به این عمل رذیلانه و شنیع خود جامه‌ی عمل می‌پوشاند.

تخریب مزار شهیدان – تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در رشت
تخریب مزار شهیدان – تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در رشت

تخریب مزار شهیدان قتل‌عام ۶۷در رشت

در تازه آباد رشت با لودر اقدام به تخریب مزار شهیدان کردند و به جای آن قبرهای جدید درست کردند. بعد از مدتی با فروش قبرهای جدید و رسیدگی به محوطه مزار، چهره خاوران رشت را تغییر دادند.

- در مرکز شهر دزفول کنار رودخانه رودبند و در جوار امام‌زاده «رودبند» پنج گورجمعی مربوط به قتل‌عام‌شدگان سال ۶۷کشف شد. چند سال بعد روی این گورهای‌جمعی در دو محل یک موزه با عنوان «شهدای دفاع مقدس و بنای سرباز گمنام» و یک به‌اصطلاح حسینیه ساختند تا تحت این نام تخریب مزار شهیدان و تمام آثار جنایت را مخفی کنند.

تخریب مزار شهیدان قتل‌عام ۶۷ در اهواز

سازمان عفو بین‌الملل مستقر در لندن روز ۱۱خرداد ۹۶ طی بیانیه‌یی هشدار داد مقامهای رژیم ایران با بی‌احترامی به گورهای دسته‌جمعی شواهد و آثار جرم باقی‌ مانده از اعدام‌های دهه‌ی ۶۰را از بین می‌برند. این سازمان از کارگزاران رژیم آخوندی خواست تا هر چه سریعتر تخریب مزار شهیدان قتل‌عام شدگان تابستان ۱۳۶۷ در اهواز را متوقف کنند.
تخریب مزار شهیدان – تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در اهواز
تخریب مزار شهیدان – تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در اهواز

این گورها حاوی اجساد دهها زندانی سیاسی است که در تابستان ۶۷قتل‌عام شدند. دیکتاتوری آخوندی در همان سال در جهت تخریب مزار شهیدان روی این گورها سیمان ریخت تا ظاهراً از حفر زمین توسط خانواده‌ها و بیرون کشیدن اجساد عزیزانشان جلوگیری کند. از آن سال تا به امروز این گورها که با سازه‌ها (بلوک‌های) سیمانی شناسایی می‌شوند، بارها مورد تخریب قرار گرفته‌اند و آن محوطه تبدیل به زباله دانی و محل نخاله‌های ساختمانی شده است.

فیلیپ لوتر، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو بین‌الملل، در این گزارش با اشاره به تخریب مزار شهیدان این قبرستان می‌گوید: «در حال حاضر بولدوزرها در چارچوب یک پروژه‌ی تعریض جاده در کنار این گورهای دسته‌جمعی مشغول به کارند… قرار است بلوک‌های سیمانی (که نشان این گورهاست) با خاک یکسان شود و منطقه کنار این جاده در حال تعریض به‌منظور احداث یک مرکز تجاری پاکسازی شود». (گزارش سازمان عفو بین‌الملل- اول ژوئن ۲۰۱۷)

تخریب مزار شهیدان – تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در مشهد
تخریب مزار شهیدان – تخریب مزار شهیدان قتل‌عام در مشهد

در مشهد یک گروه ۱۰نفری از دژخیمان با استفاده از ماشین‌آلات سنگین مانند تراکتور و غلطک، اقدام به تخریب مزار شهیدان مجاهد خلق در گورستان بهشت رضا کردند. دژخیمان در دو کانکس در محل مستقر شده و به‌طور شبانه‌روزی به کار تخریب مزار شهیدان اشتغال دارند. آنها با صاف کردن این مزارها، می خواهند قبرهای جدیدی در محل درست کنند تا هیچ اثری از گورهای جمعی شهیدان دهه‌ی ۶۰و شهدای قتل‌عام ۶۷باقی نماند.

 

تخریب مزار شهیدان قتل‌عام ۶۷ در بابل، «گلستان جاوید»

در فاصله سال‌های ۱۳۷۸ و ۷۹ شهرداری بابل، تحت‌عنوان ساختمان‌سازی، قصد تصرف و خاک‌برداری گورستان «گلستان جاوید» را داشت. رژیم قرون‌وسطایی ولایت فقیه به‌منظور از بین بردن آثار جنایت علیه‌بشریت ۳کامیون آهک بر روی پیکرهای شهیدان ریخته و گور جمعی را به‌وسیله بولدوزر با خاک می‌پوشاند. از آن تاریخ تاکنون مردم و خانواده‌های شهیدان قتل‌عام ۶۷ همه‌ساله در سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی به‌منظور گرامیداشت شهیدان قتل‌عام از شهرهای اطراف در «گلستان جاوید» تجمع می‌کنند.

تخریب مزار شهیدان قتل‌عام ۶۷در صومعه سرا

«قبرستان «قصاب سرای صومعه سرا» محل دفن شهدای ۶۷ است که در آنجا یک بیل مکانیکی در پشت قبرستان در لابلای درختان بلند که محل دفن شهدا می‌باشد، برای جاده سازی- و در واقع برای تخریب مزار شهیدان - مشغول کار است.

تخریب مزار شهیدان در بهشت زهرا و اشرف و کربلا

حمله‌ی پاسداران و بسیجیان وحشی نظام آخوندی به محل دفن شهیدان قتل‌عام ۶۷و تخریب مزار شهیدان، شکستن سنگ‌قبر و زدودن آثار نامشان به موارد بالا ختم نمی‌شود. تخریب مزار شهیدان بنیانگذار سازمان مجاهدین در قطعه ۳۲ بهشت زهرا، تخریب مزار شهیدان در قطعه‌ی ۴۱ و نیز تخریب مزار شهیدان آزادی در وادی السلام کربلا، آرامگاه رزمندگان ارتش آزادیبخش، از دیگر جنایات این رژیم ضدبشری است که این مکانها از هجوم ویرانگرانه‌ی قساوت پیشگان هم در امان نماند.
تخریب مزار شهیدان ارتش آزادی در مروارید اشرف
تخریب مزار شهیدان ارتش آزادی در مروارید اشرف

و سرانجام حمله مزدوران دست‌نشانده رژیم آخوندی در عراق به مزار مروارید در اشرف در جهت تخریب مزار شهیدان و شکستن سنگ‌نبشته‌ها، یادبودها و لودرکوب کردن تمام مزار. در دی‌ماه ۱۳۹۳ (ژانویه ۲۰۱۵) نیروهای مزدور عراقی و شبه‌نظامیان جنایتکار مستقر در اشرف، به دستور هادی عامری، مزدور عراقی رژیم آخوندی، به تخریب مزار شهیدان مروارید اشرف، یادبودها، نمادها، دیوارها و حتی انهدام سنگ قبرهای آن پرداختند.

اما مگر نه این است که نشان آزادیخواهان از جان گذشته و فرزانگان انقلابی جان برکف همواره یک بی‌نشانی تاریخی بوده که جان و روح و روان وجودی‌شان را بسوی اسطوره‌گی سوق می‌دهد. همان به که بی‌نشانی، نشان همهٴ مجاهدان و انقلابیون باشد. آخر در جدال تندباد و قاصدک، نتیجه‌ی جدال که مرگ قاصدک نیست، پیام تکثیر آن است. آنان زندگان شاهدند. از این‌رو مزارشان نیز قبله‌ی الهام است. منبع انگیزش و میعادگاه «ایستادگی تا به آخر». آن مرواریدهای زیبا و درخشان، که با سنگ مزار خود به جنگ دشمن می‌روند، اکنون در قلب و ضمیر جوانان، زنان و خلق قهرمان ایران خانه کرده‌اند…

-----------------------------------------------
پاورقی:

 تخریب مزار شهیدان - کربلا
تخریب مزار شهیدان - کربلا
1-در تاریخ، مزار شهیدان کربلا و حرم مطهر سیدالشهدا نیز بارها دستخوش تخریب وحوش یزیدی (همان نیای خمینی و آخوندهای خمینی صفت) قرار گرفت. از دوران بنی امیه که زیارت تربت شهدا ممنوع و تحت کنترل بود، تا زمان هارون الرشید که حتی درخت‏ سدری را که ‏سایه‏بان زائران بود، قطع کردند، تا زمان متوکل عباسی که اوج آن سختگیری‎ها و ممانعت‎ها بود. متوکل پاسگاهی در نزدیکی کربلا زده و به افراد خویش فرمان اکید داده بود که: هر کس را دیدید قصد زیارت حسین و یارانش را دارد، بکشید. به امر متوکل، هفده بار قبر حسین‏ (ع) را خراب کردند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4aca0b35-568d-46f8-895f-33401797cd96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات