728 x 90

رژیم در جدال و تلاطم برجام

پیش لرزه‌های سرنوشت برجام آتش جنگ درون رژیم را شعله‌ور کرده است. هر باند دیگری را عامل شکست برجام و توطئه علیه باند رقیب معرفی می‌کند:‌

یک سایت حکومتی از باند روحانی نوشت: «ادعاهای هیچ بودن برجام و شکست آن یک خواب‌وخیال و توهمی از سوی عده‌یی است که برای دشمنی با دولت آن را مطرح می‌کنند و حاضر هستند حتی با مخدوش شدن منافع و امنیت ملی این امر را زیر سؤال ببرند و به‌خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند». (سایت رویداد 24 -20مهر)

یک مهره یاند خامنه‌ای تحت عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین با حمله به باند روحانی گفت: «متأسفانه بعضی از افراد فریب لبخند آمریکا را خوردند و به قول شفاهی آنها اعتماد کردند در حالی که... رهبری اعلام فرمودند «به مذاکرات خوش‌بین نیستم

متأسفانه در مذاکرات هسته‌یی به فرمایشات... رهبری توجهی نکردند و سرمایه‌های عظیمی از کشور به دست خودمان نابود شد. متأسفانه دولتمردان در این زمینه غش، ضعف و وادادگی از خود نشان دادند» (خبرگزاری آنا از باند خامنه‌ای 20مهر).

یاسر جبرائیلی معاون خبرگزاری سپاه پاسداران نیز با اشاره به اعلام حمایتهای باند روحانی از سپاه نوشت: «برجسته کردن سپاه در آستانه تصمیم ترامپ درباره برجام، ولو تحت عنوان حمایت از سپاه، نمی‌تواند یک اقدام صادقانه باشد/ به جد معتقدم این نمایش حمایت از سپاه یک پروژه فریب است. برخی می‌خواهند تصدیق «certify «نشدن برجام توسط ترامپ را به سپاه مرتبط کنند. باید مراقب بود...» (سایت تلگرامی یاسرجبراییلی – 20مهر).

سایت حکومتی دیگر از باند خامنه‌ای درمطلبی با عنوان «تله‌ای به نام 12اکتبر 2017!» نوشته است: «برجام قرار بود به منزله قطعه‌ای از دومینوی تغییر در ایران باشد.

غربگرایان از فتح‌الفتوح گفتند و عده‌یی هم در زمین غربگرایان در تُنگِ تَنگ نظری تجمعات گرفتار شده و در زمین غرب قرار گرفتند. به نظر می‌رسد به جای انتظار برای سخنرانی ترامپ و افتادن در تله آمریکا، باید به جستجوی نشانه‌های عملیاتی شدن راهبرد آمریکا در داخل ایران پرداخت» (ذاکر نیوز -20مهر).

آصفری عضو پیشین کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای با عنوان «دولت نباید در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکاییها کوتاه بیاید» به دولت حسن روحانی گفته است: «تمام اقدامات باید از شعار به‌عمل مبدل شود و نگذاریم آمریکا در مرحله بعد گستاخ‌تر شود و تحریمهای بیشتری علیه نظام اعمال کند» (سایت نما- 21مهر).

و زیبا کلام مهرة‌ باند موسوم به اصلاح‌طلبان در حالی که تمام مهره‌ها و سران باند رقیب در وحشت از منقضی شدن برجام به تناقض‌گویی افتاده‌اند، گفته است: «دلواپسان در مجموع از خارج شدن آمریکا از برجام و به شکست انجامیدن توافق هسته‌یی خوشحال می‌شوند. تندروهای داخلی به مصالح و منافع درازمدت ملی کاری ندارند. همین که دولت روحانی فلج شود برای آنها کافی است. دلواپسان تا جایی که توانستند علیه متن و روح برجام فعالیت کردند اما نتوانستند برجام را متوقف کنند. دلواپسان در چهارسال آینده علاوه بر این‌که فشارهای سیاسی و مدنی را افزایش می‌دهند از تریبونهای خود مدام می‌گویند ما از اول گفته بودیم مذاکره با آمریکا ثمری نخواهد داشت» (فرارو- 19مهر).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42f50a4a-1306-4ad1-a6ab-5db185c8e129"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات