728 x 90

سازمان ملل: علیه مسلمانان روهینگیا پاکسازی قومی صورت گرفته است

آوارگان مسلمان روهینگیا
آوارگان مسلمان روهینگیا
دو مقام سازمان ملل‌متحد گفتند دولت میانمار و افراد مسلح بودایی علیه مسلمانان روهینگیا دست به پاکسازی قومی زده‌اند. داما دنگ، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل‌متحد در امور جلوگیری از نسل‌کشی و ایوان سیمونوویچ مشاور دبیرکل در امور حقوق‌بشری طی بیانیه‌های جداگانه اعلام کردند که دولت میانمار و گروه‌های مسلح بودایی دست به پاکسازی قومی علیه مسلمانان روهینگیا زده‌اند.
 
سازمان ملل: علیه مسلمانان روهینگیا پاکسازی قومی صورت گرفته است

در این بیانیه هم‌چنین آمده است: طی چند سال اخیر، ما اوضاع آراکان را دنبال می‌کنیم. قبلاً نیز نسبت به ارتکاب جنایات و پاکسازی قومی علیه مردم روهینگیا هشدار داده بودیم.

به‌رغم هشدار ما، دولت میانمار نقض حقوق‌بشر و مخالفت با قوانین بین‌المللی را ادامه می‌دهد. جامعه جهانی نیز نتوانسته به مسئولیت خود در قبال این بحران جامه عمل بپوشاند.

دولت میانمار باید جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت در آراکان را متوقف کند.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی‌ گریخته و به اردوگاهها و اقامتگاههای موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به حدود 582هزار نفر رسیده است.

از سال 1970 تاکنون 84درصد از جمعیت 2میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونتها از سوی ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

لازم به یادآور است سازمان عفو بین‌الملل نیز روز چهارشنبه 26مهر طی گزارشی اعلام کرد نیروهای امنیتی میانمار به ارتکاب « جنایت علیه بشریت» علیه اقلیت مسلمان روهینگیا متهم هستند.

سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحریم تسلیحاتی بین‌المللی علیه میانمار و پیگرد مسئولان این وقایع شده است.

عفو بین‌الملل هم‌چنین به «سرکوب هدفمند، قتل، تجاوزهای جنسی» علیه اقلیت روهینگیا و «به آتش کشیدن سازمان‌یافته و سراسری» روستاهای آنها توسط دولت میانمار اشاره کرده است

کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان روز سه‌شنبه شمار اعضای روهینگیا را که تاکنون به بنگلادش گریخته‌اند، ۵۸۲هزار نفر اعلام کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78cd324a-95a7-404e-b532-db030b13ca6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات