728 x 90

مهندسی ۱۶آذر با عکس حاج قاسم؟!

تجمع اعتراضی دانشجویان در 16آذر
تجمع اعتراضی دانشجویان در 16آذر
علی خامنه‌ای برای روز 16آذر امسال کیسه بسیار گشادی دوخته بود. از مدتها قبل حسن روحانی را با کر و فرهای اعتدالی‌اش به این طرف و آن طرف اعزام کرد و وعده داد که دیگر امسال دانشجویان مراسم 16آذر درست و حسابی خواهند داشت! و کلی وعده‌های بنفش داد که البته همآنموقع هم می‌شد فهمید یک کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه‌اش هست! اما ظاهراً باید عملاً «ماه» تزویر رویت می‌شد تا داستان خوب فهمیده شود.

کار به جایی رسید که روحانی با شیادی تمام در سخنرانی‌اش در روز 12آذر گفت:
شعار ما در انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود، اما امروز دانشگاههای ما هم از «استقلال» و هم «آزادی» گله دارند.
«اگر قراره در دانشگاه آزادی نباشه، حتماً خلاقیت نیست»
«ما لااقل در دانشگاه به اندازه حوزه‌های علمیه آزادی بدیم، حوزه علمیه!»
«ستاره جایش در آسمان است نه در دانشگاه!»

این اعتراف‌های رئیس‌جمهور نظام به نبودن آزادی و رخت بربستن استقلال، و از آنطرف سرکوب دانشجویان سرجای خودش مدارک محکمه‌پسند خوبی هستند اما حکمت بیان آنها همان مسخ 16آذر بود... قبلاً روحانی قصدش را برای مصادره 16آذر توسط خودش را اعلام کرده بود و گفته بود: «۱۶آذر روز دانشجو است و اتفاقاً این روز در دولت یازدهم زنده شد.»

و بگذریم که دانشجویانی که مخاطب روحانی بودند، به نحو مقتضی جوابش را دادند اما صحنه‌های بعدی در روزهای بعد و در دانشگاههای مختلف نشان داد، 16آذر را می‌توان:
به‌طور نسبی تعطیل کرد،
می‌توان مراسم و تجمع‌هایش را محدود کرد،
با اعمال سکوت خبری به هسته‌های فعال آن، حرف و صدای اصلی مراسم را تحت‌الشعاع شلوغ‌ بازیهای مشتی بسیجی، کم‌ دامنه کرد اما نمی‌توان 16آذر را مصادره کرد و نمی‌توان آن را مسخ و بی‌محتوا کرد. ماجرای سخنرانی پاسدار غدیری ابیانه در دانشگاه زاهدان، نمونه جالبی برای اثبات این مدعاست. عکس مراسم را می‌توانید اینجا ببینید.

 
باری همه اینها را می‌توان از شعارهای دانشجویانی که پرده فریب روحانی و زره ضخیم امنیتی خامنه‌ای را دریدند و مراسم خودشان را با همان اصالت همیشگی که برازنده دانشجوی پیشتاز ایرانی است، برگزار کنند، دریافت.

اولین و مهمترین شعاری که پرده فریب را زیر برق سرنیزه‌های خامنه‌ای درید، شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» بود. شعاری که صف‌بندی دانشجوی اصیل را از ساندیس‌خورهای بسیجی به سرعت و روشنی جدا کرد.

و پس از آن شعارهایی که مکر و حیله اصلاحاتچی‌های قلابی و اعتدالی‌های دروغین را بی‌اثر کرد مانند این شعارها:
«تجمع مستقل خواسته فوری ماست. تجمع، تجمع وابسته نمی‌خوایم نمی‌خوایم» (دانشگاه تهران 15آذر)
«هم مجلس هم دولت، اتاق فرمان غارت» (دانشگاه تهران 15آذر)
دانشجوی زندانی آزاد باید گردد
تبعیض جنسیتی محکوم است محکوم است
تبعیض قومیتی محکوم است محکوم است
«تشکل وابسته نمی‌خوایم نمی‌خوایم» (دانشگاه علامه 15آذر)
«‌دست زورمندان اقتصادی و سیاسی باید از دانشگاه کوتاه شود»
دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد (دانشگاه کرج)

برخی روزنامه‌های حکومتی روز بعد و در اشاره مستقیم به مراسم‌های حکومتی – بسیجی در دانشگاهها نوشتند:
«آیا دانشگاههای ما رو به مرگ هستند؟»
۱۶آذرهایی که مملو از شوبازی کردن و شعارهای تهوع آور است! (سایت حکومتی صبح قزوین 16آذر)

همین سایت در مطلبی نوشته بود: «متأسفانه روز 16آذر مملو از مراسمات و شوبازی کردنهای تهوع آور و شعارهای پوچ است حال آن که نیاز داریم همه، از دانشجو و استاد تا مسئول وزارت علوم و دیگران دست از شو بازی‌کردن در 16آذر برداریم و بدانیم دانشگاههای عربستان در بین 10دانشگاه برتر جهان اسلام... و 100دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند اما هنوز ما هنوز حتی در معتبرترین دانشگاههای کشور اندر خم یک کوچه ایم».

آخوندها حتی در یک دانشگاه با تزیین سالن مراسم با بادکنک! و کاغذ کشی و شمع و (احتمالا ساندیس و کیک) و آوردن عکس پاسدار جنایتکار و بیسوادی مثل قاسم سلیمانی، تلاش کردند مراسم آن دانشگاه را به لجن بکشند اما انتشار عکس‌های آن مراسم، خودش به فضاحتی بامزه! برای آخوندها تبدیل شد!

 
طبعا موج فضاحت و شکست آخوندها در مصادره مراسم 16آذر همینجا متوقف نشد. چنانکه تسنیم ارگان نیروی تروریستی قدس پاسداران روز 16آذر با عجز و استیصال کامل لابه کرد و نوشت: «در وضعیت حساس کنونی که جامعه اسلامی به‌ویژه بدنه جنبش دانشجویی با تهدیدها و خطرهای ناشی از نفوذ جریانهای فکری و فرهنگی ضداسلامی و غربگرا مواجه است ـ متأسفانه تحت تأثیر عملیات روانی و هجمه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های دشمن، شاهد آسیب‌هایی در حوزه آرمان خواهی و آرمان طلبی و تحکیم روند اقتدار علمی کشور هستیم ـ ضروری است دانشجویان عزیز درصدد اصلاح روندهای نامطلوب در محیطهای دانشگاهی برآیند و با تمرکز بر اولویتهای فراروی و ضرورتهای انقلاب اسلامی و اتخاذ موضع‌گیریها صحیح و طراحی اقدامات و فعالیتهای متناسب، جبهه دشمن را در این عرصه ناامید و ناکام سازند.»
و اینطوری شد که باز هم 16آذر ماند و دانشجویانی که «تک» محیلانه دیکتاتور را خنثی کردند.

پایان
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4481cb8e-98f4-4c09-a690-106cf941f48b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات