728 x 90

اینهمه پول برای... !؟

بودجه سال 97 رژیم آخوندی
بودجه سال 97 رژیم آخوندی
این روزها خبرهای بودجه تقریباً تمامی رسانه‌های‌ رژیم را اشغال کرده، همان‌طور که خبرهای مربوط به شاخ و شانه کشیدنهای موشکی و غیرموشکی آخوندها کمی بالا گرفته.

قدرت‌نمایی آنهم وسط دعوای تقسیم بودجه!
از سوی دیگر سخنرانی‌های گاه و بیگاه پاسدار سلامی و جعفری هم با همان فرهنگ خاص پاسدارها، که وجه دیگری از قدرت‌نمایی‌های آخوندهاست، جای خاصی در رسانه سراسری آخوندها دارد. اما واقعیت چیست؟
از یک طرف پاسدار سلامی جلوی دوربین‌ها آمده و در جملاتی با این مضمون خطاب به کشورهای اروپایی می‌گوید پا روی دم ما نگذارید وگرنه برد موشکهایمان را افزایش می‌دهیم! چنین می‌کنیم، چنان می‌کنیم و...
از طرف دیگر در گوشه و کنار رسانه‌های رژیم، خبرهایی دیده می‌شود که اصلاً هیچ سنخیتی با آن هارت و پورت‌های پاسدارها، ندارند.

به‌عنوان مثال به نمونه‌های زیر نگاه کنید:
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری حکومتی میزان، روز 21آذر 96 سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» گفت: با حضور پورشاسب و حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، ۲دستگاه بالگرد ۲۱۴بازسازی (هنگرکویین) و یک دستگاه دیگر از بالگرد‌های ۲۱۴بازآماد (اورهال) شد.
از کلمات تخصصی‌ای که خلبان مزبور به کار برده و از گردو خاکی که وی و رسانه‌های رژیم بپا کرده‌اند اگر بگذریم و به اصل خبر متمرکز شویم، نتیجه این می‌شود که سه دستگاه هلیکوپتر بل 214 که خراب شده بودند، پس از مدتها تعمیر شدند! همین!

 
درست در همان روز 21آذر 96 یک خبرگزاری حکومتی دیگر به اسم ایسنا هم، این خبر را منتشر کرد: دریادار حسن جعفری معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش گفت: یک فروند بالگرد AB ۲۱۲ که از سال ۱۳۹۰از رده خارج شده بود پس از ۶۵هزار ساعت تعمیر در پایگاه هوادریای بوشهر، به ناوگان هوایی نیروی دریایی ارتش در جاسک اضافه شد!

یعنی حضرات پس از 6سال آزگار توانستند بالاخره یک بالگرد خراب را تعمیر کنند!
لازم به یادآوری است که این بالگردها از دهه 70میلادی وارد بازار تسلیحات نظامی و خدماتی شدند و اساساً هم خدماتی هستند و کاربرد جدی آنها هم در همین زمینه خدمات و ترابری و آمبولانس و مشابه آن است و تنها در کشورهایی مانند ایران و مشابه ایران تلاش شده با نصب برخی تجهیزات رزمی، از آنها در ماموریت‌های رزمی هم استفاده شود. به‌عنوان نمونه در همین خبرهای اخیر، یکی از فرماندهان هوانیروز ارتش تحت‌امر آخوندها گفت که: «از دیگر مأموریتهای خلبانان هلیکوپتر 214، مأموریتهای به‌اصطلاح VIP یا همان جابه‌جایی شخصیتهای مهم کشوری و لشکری است که بنا بر نیاز، توسط خلبانان این بالگرد انجام می‌شود.»

 
و به این ترتیب، همه آنچه که در باب قدرت‌نمایی آخوندی و پیشرفت‌های هوا - فضای رژیم گفته می‌شود را می‌توان در این چند خط خواند و دریافت که: آخوندها توانستند دو سه فروند بالگرد خراب از سال 90 را بالاخره تعمیر کنند تا بتوانند از این پس با هلیکوپتر به این‌طرف و آن‌طرف بروند!
و همه آن خبرهای اندر باب پیشرفت‌های تکنولوژیک و اقتدار نظامی و خبر پولهایی که همین نهادهای نظامی، تحت عنوان بودجه دفاعی کشور می‌گیرند، در معرفی مأموریت بالگردهای تعمیری، اینطوری «تق» شان در می‌آید!

به این خبر از خبرگزای حکومتی ایلنا مورخ 19آذر همین سالی که در آن هستیم هم نگاه کنید و با یک مقایسه ساده سرانگشتی ببینید چه پولهایی، کجا و توسط چه کسانی ملاخور می‌شود!؟
ایلنا. 19آذر 96: بودجه پیشنهادی دولت برای سپاه پاسداران در سال ۹۷مبلغ ۲۶۷، ۳۶۶، ۹۷۱هزار میلیارد تومان است. سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران اسلامی با 46463300000میلیون تومان بیشترین بودجه را در میان دیگر نهادهای نظامی و انتظامی دریافت می‌کند.
راستی که چه پولهایی؟ کجا حرام می‌شوند و چه تبلیغاتی که پیرامون همین داستانها ساخته می‌شود؟
البته همه این ماجراها در حافظه مردم ثبت خواهد شد تا روز حساب!

پایان
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/810e65ac-dc16-40c6-8f5b-fa6f76991a89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات