728 x 90

مردم ”در حسرت روزهای پاک و آسمان آبی“ !

آلودگی هوا و حسرت آسمان آبی
آلودگی هوا و حسرت آسمان آبی
چند روزی است که هوای شهرهایی نظیر تهران، تبریز، ارومیه، اصفهان، مشهد، کرج و... در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار دارد.

شدت خطر آلودگی هوا برای کودکان به حدی است که در تهران، ارومیه، تبریز، اصفهان و... مدارس تعطیل شده‌اند.

در استان اصفهان وضعیت به گونه‌یی است که مدیر روابط عمومی استانداری در مورد تعطیلی مدارس اصفهان به‌دلیل شدت آلودگی هوا به خبرگزاری حکومتی تسنیم گفت: ”روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه مهدهای کودک و مدارس ابتدایی مقاطع اول و دوم اصفهان تعطیل است. روز چهارشنبه نیز به‌دلیل افزایش غلظت آلودگی هوا در اصفهان و 8شهر اطراف اصفهان از جمله زرین‌شهر، فولادشهر، نجف‌آباد، شاهین شهر، فلاورجان، پیربکران، برخوار و خمینی شهر برای تمام مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شده است“. (خبرگزاری تسنیم 27آذر 96)

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی رژیم نیز در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا اعلام کرد هوای کلان شهرهایی نظیر تهران، تبریز، ارومیه و اراک تا پایان هفته هم‌چنان آلوده است. (خبرگزاری ایسنا 27آذر 96)

وضعیت آلودگی در شهرهای کشور و خطر آن برای مردم پیآمد نابودی محیط‌زیست توسط حاکمیت نظام پوسیده ولایت‌فقیه است، آن‌چنان که تمامی شهرهای ایران را با بحران آلودگی هوا و زیست محیطی روبه‌رو کرده است.

به‌دلیل این وضعیت به‌غایت بحرانی است که مردم با امراض خطرناکی مانند سکته‌های قلبی، سرطان پوست و ریه، تنگی نفس شدید و از همه مهمتر ناراحتیهای روحی و روانی مواجه شده‌اند.

با شدت گرفتن آلودگی هوا و ابتلای مردم به این بیماریها و مرگ و میر مردم در اثر این امراض، در واقع مردم با یک کشتار جمعی پنهان اما به‌صورت تدریجی مواجه هستند.

آلودگی هوای شهرهای ایران به‌ویژه کلان شهرهایی نظیر تهران، اهواز، تبریز، کرج، اصفهان و... نتیجه وجود مافیای آلوده ساز در ارگانهای رژیم است.

یکی از دلایل مهم آلودگی هوا، وجود سوخت غیراستاندارد و نامرغوب خودرو ها است، چندین سال است که رژیم با تولید بنزین غیراستاندارد، آلودگی هوا در کلانشهرها و بسیاری از شهرهای بزرگ را افزایش داده است.

دراین رابطه است که رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی رژیم گفته است بیشترین آلودگی هوا ناشی از سوختهای فسیلی است. تاثیر سوختهای فسیلی غیراستاندارد در آلوده شدن هوای تهران و کلانشهرها به گونه‌یی است که این مهره رژیم گفته است: ”تا زمانی که به مسأله سوخت‌های فسیلی از نظر استانداردها نپردازیم، قطعاً اقداماتی که صورت می‌گیرد و توصیه‌هایی که مسئولان می‌کنند تا در سطح شهر تردد کمتری انجام شود، تنها به‌صورت مسکن عمل می‌کنند.» (خبرگزاری ایسنا 27آذر 96)

یکی از دلایل عمده آلودگی هوا کیفیت پایین خودروهای تولیدی در داخل کشور و خودروهای وارداتی است که این کار نیز برای چپاول هرچه بیشتر مردم صورت می‌گیرد.

نهادهای ذیربط نیز به‌دلیل بهره‌وری از این چپاول همدست با سازمان استاندارد به‌اصطلاح ملی، در مورد آلایندگی صنایع خودروسازی رژیم سکوت می‌کنند.

حضور هزاران کارخانه و کارگاههای کوچک و بزرگ در اطراف تهران و کلانشهرها از دیگر عوامل مؤثر در آلودگی هوا است و... .

این چنین است که به اعتراف روزنامه حکومتی قانون ”مردم بسیاری از شهرهای ایران، سال‌هاست که رنگ آبی آسمان در پاییز و زمستان را فراموش کرده‌اند و در حسرت روزهای پاک و آسمان آبی آن مانده‌اند. زمستان و بهار معنا ندارد، در تمام فصل‌های سال هوا آلوده است. با شروع فصل سرما و پدیده وارونگی هوا، ریزگرد، گرد و خاک، دود و سرب نفس ایرانی‌ها را بریده و همانند روال همیشگی و سنت هرساله مسئولان دست به‌دامن راهکارهایی همانند تعطیلی مدارس و طرح زوج و فرد می‌شوند. راه‌حل‌هایی که تنها مقطعی بوده و دردی از مشکلات آلودگی هوا درمان نکرده است“. (روزنامه قانون 28آذر 96)

طبعا آلودگی هوا در ایران تحت حاکمیت آخوندها یک شبه و یا یک ساله به وجود نیامده بلکه این مصیبت نیز مانند سایر بلاهایی که این رژیم بر سر مردم ایران آورده است، معلول 39حاکمیت ننگین آن است.

سال به سال نیز برشدت آلودگی افزوده می‌شود تا جایی که اهواز آلوده‌ترین شهر جهان می‌شود و تهران نیز در صدر آلوده‌ترین شهرهای جهان جای می‌گیرد.

وضعیت آلودگی هوا در ایران مرزهای هشدار را در نوردیده است و در حاکمیت ننگین آخوندی و دولت ضد‌مردمی آخوند حسن روحانی گوش شنوایی برای آن وجود ندارد.

طبعا چنین انتظاری از چنین حاکمیت منحوس و حکومت برآمده از آن عاقلانه نیست. زیرا کار اصلی این حاکمیت دزدی و غارت مردم و به نابودی کشاندن حرث و نسل این مملکت است.

هم‌وغم این رژیم تنها این است که چگونه مردم را بیشتر غارت کند، چگونه با قاچاق کالا تولید ملی را نابود کند، عموم مردم و به‌ویژه کارگران را به خاک سیاه بنشاند و روزبه روز به ارتش بیکاران، حاشیه نشینان، معتادان، کارتن خوابها و... بیفزاید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/273ee69b-7398-4d75-b320-378bb012336e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات