728 x 90

گرانی ارزاق و کوچک شدن سفره‌های مردم در شب یلدا

سفره رنگین شب یلدای امسال!!!
سفره رنگین شب یلدای امسال!!!
در آستانه شب یلدا قیمت اقلام خوراکی و ارزاق مردم باز هم گرانتر و سفره مردم محروم کوچکتر شده است.

در این رابطه تلویزیون شبکه 2رژیم 25آذر 96 گزارشی دارد با عنوان ”بالا گرفتن قیمت ها در آستانه شب چله“

دراین گزارش یک خانم مسن با اشاره به گران شدن مواد مورد نیاز شب یلدا می‌گوید: ”چون گران است من نمی‌خرم“.

خانم دیگری در مورد گران بودن قیمت انار می‌گوید: ”قیمت 6هزارتومان، 8هزارتومان و 10هزار تومان است وضعیت قیمتها خیلی خراب است“.

موضوع خراب بودن وضع قیمت ها سخن اغلب مردم است که به‌دلیل گرانی سرسام آور، سهمشان از ارزاق فقط نگاه حسرت آمیز شده است.

در زمینه گرانی قیمت تره‌بار سایت حکومتی خبرآنلاین 15آذر 96 می‌نویسد: ”به گزارش بانک مرکزی «قیمت سبزیهای تازه در هفته منتهی به دهم آذر ماه افزایشی برابر با ۳۵.۲درصد (سی و پنج و دو دهم) را نسبت به هفته مشابه سال قبل داشته است». در این میان بیشترین رشد قیمت در گروه سبزیهای تازه از آن پیاز بود. قیمت هر کیلو پیاز در میادین میوه و تره‌بار 1800تا 1900تومان اعلام شده که در سطح شهر این قیمت به 2500تومان بالغ می‌شود. به گزارش بانک مرکزی بهای هر کیلو پیاز نسبت به هفته مشابه سال قبل افزایشی برابر با 79درصد را نشان می‌دهد.»

این درحالیست که پیاز یکی از ساده‌ترین و در عین‌حال پرمصرفترین سبزیجات مورد نیاز مردم است.

در ادامه گزارش سایت خبر آنلاین آمده است: «لوبیا سبز و سیب زمینی نیز افزایش قیمتی برابر با ۵۵.۱درصد (پنجاه و پنج و یک دهم درصد) و ۳۵.۸درصد (سی و پنج و هشت دهم درصد) را تجربه کرده‌اند».

«بر این اساس قیمت تخم مرغ نیز افزایشی برابر با ۲۹.۴درصد را تجربه کرده است. در حال حاضر هر شانه تخم مرغ قیمتی برابر با 11هزار و 800تومان دارد. این قیمت در سطح شهر اندکی بیش از 13هزار تومان گزارش شده است.»

در گزارش بانک مرکزی رژیم قیمتها بسیار پایین‌تر از واقعیت کف بازار است.

در زمینه گرانی تخم مرغ، تلویزیون شبکه خبر رژیم 25آذر 96 گزارشی دارد که در آن آمده است: ”تخم مرغ دانه‌ای ۵۰۰تومان، در این 10روز اخیر قیمتها خیلی گران و وحشتناک شده است.

یک فروشنده می‌گوید هر شانه تخم مرغ برایمان 14هزارتومان درآمده که دانه‌ای 500تومان به مشتری می‌فروشیم.

فروشنده دیگری می‌گوید شانه‌یی 15هزارتومان می‌خرد و دانه‌ای 500تومان می‌فروشد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی در ۲۰آذر «قیمت کره پاستوریزه رشدی ۴۵.۸درصدی (چهل و پنج و هشت دهم) را نسبت به هفته مشابه سال قبل شاهد بوده است. میزان رشد قیمت برنج نیز در این دوره زمانی ۹.۳درصد برآورد شده است».

دراین رابطه سایت حکومتی نکته آنلاین ۲۰آذر ۹۶ می‌نویسد: ”و باز هم بر اساس «اعلام بانک مرکزی، در هفته منتهی به هفدهم آذرماه متوسط قیمت متوسط خرده فروشی لبنیات ۵.۹درصد (پنج و نه دهم درصد)، میوه‌های تازه ۲۲درصد، گوشت قرمز ۱۵.۵درصد (پانزده و نیم درصد)، گوشت مرغ ۵.۲درصد، (پنج و دو دهم درصد) چای ۱۸.۹درصد (هیجده و نه دهم درصد) و روغن نباتی ۲.۲درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش داشته‌اند.»

در مورد گرانی گوشت مرغ و گوشت قرمز تلویزیون شبکه خبر رژیم 25آذر 96 گزارشی تهیه کرده است که در آن فروشنده‌ای می‌گوید: ”گوشت لخم مغز ران گوساله کیلویی 44هزارتومان است، فروشنده دیگری قیمت گوشت شقه را کیلویی 45هزارتومان و ران را کیلویی 55هزارتومان می‌فروشد. یک خانم مسن می‌گوید همه چیز از جمله لبنیات، گوشت گران شده و نمی‌توان یک به یک موادی را که گران شده است نام برد.“

در حالی که بسیاری از مردم ماههاست گوشت نخورده‌اند و متقابلاً آقازاده‌ها و پاسداران و کارگزاران رژیم سفره‌های چرب و نرمی دارند، یک کارگزار رژیم به نام محسن بهرامی به‌عنوان دبیر ستاد به‌اصطلاح تنظیم بازار، مردم را به تحمل گرانیها دعوت کرد. توصیه دبیر ستاد تنظیم بازار در زمینه افزایش قیمت ها به مردم این است: ”مردم فعلاً گرانی را تحمل کنند، ما امیدواریم که وضع بازار بدتر از این نشود “ (سایت الف ۲۶آذر ۹۶)

به این ترتیب یکبار دیگر چشم‌انداز اندکی رنگی شدن سفره‌های مردم در شب یلدا هم با غارتگریهای کارگزاران رژیم آخوندی در گرانتر کردن ارزاق، از بین رفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2157768-bb47-4505-be86-aa0e1bbbc46b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات