728 x 90

بیمه سلامت و طرح تحول سلامت پوشالی!

بیمه سلامت
بیمه سلامت
در حالی که اکثر مردم از بیمه پایه سلامت استفاده می‌کنند و در این رابطه به بیمه چپاولگر حق بیمه می‌پردازند، اما رژیم آخوندی عملاً پاسخگوی درمان آنها نیست و مؤسسات بیمه درمانی نیز به محل چپاول مردم تبدیل شده‌اند.

بیمه‌ها بسیاری از داروهای حیاتی و ویژه و بسیاری از داروها را به بهانه گرانی و برخی را به بهانه ارزانی! در چارچوب بیمه نمی‌پذیرند و بیمه سلامت تبدیل به بیمه ماکت و شکلک شده و از محتوای واقعی یک نهاد خدمات دهنده تهی شده است.

وضعیت درمان و هزینه گران دارو و درمان در حاکمیت پلید ولایت‌فقیه به گونه‌یی است که بعضاً مردم به‌دلیل نداشتن توان پرداخت هزینه بیماری و دارو برای خود و بستگانشان دست به خودکشی می‌زنند.

تلویزیون شبکه خبر رژیم 27آذر 96 در گزارشی با عنوان ”پوشش ناقص بیمه درمانی و حذف بیمه“ می‌گوید: ”به ناز بیمه‌ها هم نیازمند نباش. بیمه‌ها که هرماه حق بیمه‌شان را یادآوری می‌کنند سر بزنگاه خبری از آنها نیست.
از بیمه نشدن بیماران سخت و صعب‌العلاج گرفته تا داروهای خارجی و درمانهای ناباروری. حالا چند روزی است حرف و حدیثها از حذف 162قلم دارو از فهرست داروهای تحت پوشش بیمه است. سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید ارزان بودن این داروها ملاک حذف آنها از بیمه است و ما قصد داریم با پول این داروها کار دیگری بکنیم.
با این‌که این داروها جزو ارزان‌ترین داروها هستند اما پرمصرف‌ترین داروها هستند و همه مردم نیاز به این داروها دارند. به‌ویژه نیازمندانی که درآمد خانوار به سختی کفاف هزینه خوراک و اجاره را می‌دهد. در رابطه با این وضعیت یک جوان می‌گوید، می‌گویند 160قلم تحت پوشش نیست، داروهای گران هم تحت پوشش نیست پس چه دارویی تحت پوشش است. یک خانم هموطن نیز می‌گوید پول اکثر داروها را بیمه نمی‌دهد“.

این وضعیت اسفناک در زمینه درمان در حالی است که آخوند حسن روحانی در زمره وعده‌های پوشالی‌اش، وعده ”بیمه همگانی و اجباری پایه سلامت“ را داد و حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت نیز در برنامه پیشنهادی خود به مجلس رژیم بر آن تأکید کرد.

اما در مقام عمل دولت ضد‌مردمی از بیمه همگانی و از بیمه رایگان عقب‌نشینی کرده است.

در این رابطه خبرگزاری حکومتی مهر 4تیر 96 می‌نویسد: ”نزدیک به یک ماه پس از آن که حسن روحانی در رقابتهای انتخاباتی، بیمه سلامت رایگان را یکی از دستاوردهای دولت خود برشمرد، خبرهایی درباره حذف برخی از افراد تحت پوشش بیمه سلامت به گوش می‌رسد“.

پیش از این نیز تلویزیون رژیم با اعلام خبری بر ورشکستگی طرح تبلیغاتی بیمه سلامت صحه گذاشت و گفت: ”بیمه سلامت در مسیر حذف گزارش قانون، بیمه سلامت در این مرکز پذیرش نمی‌شود، این اطلاعیه‌یی است که در اغلب مراکز درمانی خصوصی مردم دارند می‌بینند، و دیگر این مراکز دفترچه بیمه سلامت را قبول نمی‌کنند. بیمه سلامت قرار بود که بیمه پایه ۷۵میلیون ایرانی باشد و به‌دنبال آن نظام ارجاع و پزشک خانواده را شرایطش را بهتر بکند و اینطور که به نظر می‌رسد جامعه هدفش هی دارد کمتر می‌شود و دارد در مسیر حذف قرار می‌گیرد“.

حذف بیمه در شرایطی است که به اعتراف حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم: ”اکثریت مردم در زیر خط فقر قرار دارند و هزینه‌های درمان هم خیلی زیاد است“. (سایت راه دانا 23آذر 96)

تامین نکردن بودجه بهداشت و درمان توسط دولت ضد‌مردمی آخوند حسن روحانی به این وضعیت ضریب می‌زند که دودش به چشم مردم می‌رود.

به‌رغم خلف وعده دولت روحانی در زمینه عملی کردن بیمه همگانی و اجباری پایه سلامت اما باز هم آخوند روحانی از وعده‌های پوشالی‌اش کوتاه بیا نیست و در سخنرانی 28آذر 96 در”نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی“ دجالگرانه بر ”طرح تحول سلامت“ و ”ادامه “ آن تأکید کرد در حالی که نه تنها تحولی در بهبود سلامت مردم ایجاد نشده بلکه هزینه‌های دارو و درمان کمر مردم فقیر را شکسته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5bebb05-35ba-4a43-a1fb-4578892997a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات